חגי חריף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חגי חריף
לידה 1968 (בן 56 בערך)
תל אביב-יפו, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה תיכון הימלפרב עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חגי חריף (נולד ב-1968) הוא איש תקשורת וכותב נאומים, בעל תואר דוקטור במדע המדינה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חריף נולד בתל אביב וגדל בירושלים. אביו, יוסף חריף, היה פובליציסט ופרשן פוליטי בעיתון "מעריב"[1]. סבו מצד אמו, שבתי דון-יחייא, היה איש ציבור, ח"כ ועורך העיתון "הצופה".

חריף למד בבית הספר התיכון הדתי "הימלפרב" בירושלים. בשנת 1987 התגייס לצה"ל ושירת ברבנות הצבאית ובגלי צה"ל, שם שימש מפיק, עורך ומגיש תוכניות. מאז 1991 מועסק כאזרח עובד צה"ל. בעבר ערך, הפיק והגיש בגלי צה"ל מדי מוצאי שבת יחד עם שאול מייזליש את המשדר "במוצאי יום מנוחה" – תוכנית בנושאי יהדות. כיום עורך ומגיש את התוכנית בעצמו[2].

חריף סייע בנושאי תקשורת לרבנים הראשיים לצה"ל גד נבון, ישראל וייס, אביחי רונצקי, רפי פרץ ואיל קרים. הוא עורך את ביטאוני הרבנות הצבאית "מהלכה – למעשה" ו"החיל והחוסן". במקביל הוא מייעץ בנושאי כתיבה למפקדי חילות ולחברים במטה הכללי של צה"ל. בשנת 2020 נבחר לעובד צה"ל מצטיין, באישור הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי.

חריף למד מדע המדינה ותולדות עם ישראל לתואר ראשון באוניברסיטת בר-אילן וסיים את לימודיו בהצטיינות יתרה. בשנת 1993, העניק לו יושב-ראש ועדת החינוך והתרבות של הכנסת, אברהם בורג, תעודת הוקרה על הישגיו הלימודיים הבולטים. במסגרת לימודי התואר השני במדע המדינה התמחה בתקשורת פוליטית. עבודת הדוקטורט שלו עסקה ב"ספורט ופוליטיקה בינלאומית: הפונקציות הפוליטיות של הספורט הייצוגי ביישוב הארץ-ישראלי ובמדינת ישראל, 1960-1898". בעבודתו מוכיח חריף כי ספורטאי ישראל מילאו משימות פוליטיות מגוונות בזירה העולמית, כדוגמת השגת הכרה דיפלומטית, יצירת קשרי ידידות ושיתוף פעולה מדיניים, רכישת כבוד ויוקרה.

במקביל ללימודיו האקדמיים כתב חריף נאומים לראשי אוניברסיטת בר-אילן. נוסף על כך נמנה עם הוועדה המייעצת של כתב העת לענייני מדע ודעת, "חידושים", שפרסמה האוניברסיטה[3], והיה שותף לארגון כנסי חבר הנאמנים מטעם מערך הדוברות וההסברה בבר-אילן. בשנים 2004–2008 שימש מרצה מן החוץ במחלקה למדע המדינה וביחידה ללימודי עיתונאות ותקשורת.

בדצמבר 2012, החל חריף לכתוב נאומים[4] לראש הממשלה בנימין נתניהו. ביוני 2013, מונה ליועץ כתיבה בלשכת ראש הממשלה, במתכונת של פרילנסר[5][6]. המינוי חודש מאז מדי שנה[7][8].

חיבוריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]