ויקיסוגיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ויקיסוגיה
ויקיסוגיה
העמוד הראשי של ויקיסוגיה (26 באוקטובר 2019)
העמוד הראשי של ויקיסוגיה
(26 באוקטובר 2019)
סוג מאגר טקסטים חופשי
תקופת הפעילות 5 בנובמבר 2015 – הווה (8 שנים ו־23 שבועות) עריכת הנתון בוויקינתונים
הרשמה חובה בשביל לערוך
האתר הרשמי

ויקיסוגיה הוא אתר אינטרנט על בסיס מדיה-ויקי, המכיל סיכומי סוגיות על סדר התלמוד הבבלי, הרמב"ם והשולחן ערוך יחד עם הראשונים, והאחרונים הנלווים אליהם. האתר משמש גם לדיונים הלכתיים בין תלמידי חכמים המשתמשים באתר. באתר, שהוקם בחשוון ה'תשע"ו (נובמבר 2015), נכתבו עד אייר ה'תשפ"ב 308 סוגיות.

מטרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר הוקם בשנת 2015 על ידי בחורי ישיבה ואברכים בהווה ובעבר, ממקומות שונים, שראו צורך בריכוז כל הידע התורני באתר אינטרנט אחד, ובשיח ובלימוד משותף של לומדי התורה בישראל ומחוצה לה[1].

מטרותיו העיקריות של האתר הן להוות מפתח מקורות נרחב על כל סוגיות הש"ס, ו"בית מדרש" בו יוכלו לומדים מכל העולם לדון בסוגיות אותם הם לומדים, יחד עם תלמידי חכמים נוספים. מקימי האתר האמינו שכך יוכלו לשאת ולתת בדברים על פי דרכה של התורה והמסורת היהודית, מתוך בירור מקיף ועמוק בסוגיות על ידי כמה שיותר לומדים[2].

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקיסוגיה הוא אתר חופשי שבו כל אחד יכול לערוך ולשנות (בתנאי שהוא משתמש רשום), אך בכל זאת הוא שומר על נקודת מבט תורנית דתית. האתר אוסר שימוש מסחרי בטקסט[3].

לאתר ניתנו הסכמות מהרב מרדכי אוירבך, הרב מאיר מאזוז, הרב שלמה עמאר, והרב זלמן נחמיה גולדברג. ההסכמות אינן מתייחסות לתוכן האתר, אלא הן נועדו לקבוע ולהראות שהאתר נאמן לתורה ולמסורת היהודית מדור דור[4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]