התנגשות הדינוזאורים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
התנגשות הדינוזאורים
Clash of the Dinosaurs
סוגה סרט תיעודי עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מספר עונות 1
מספר פרקים 4
הפקה
אורך פרק 50 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ דיסקברי
תקופת שידור מקורית 6 בדצמבר 200913 בדצמבר 2009
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

התנגשות הדינוזאוריםאנגלית: Clash of the Dinosaurs) היא מיני-סדרת טלוויזיה פלאונטולוגית ששודרה בערוץ דיסקברי בדצמבר 2009 וכללה 4 פרקים באורך 50 דקות, אשר שודרו במשך יומיים (2 פרקים ליום).

הסדרה עוסקת בחיי הדינוזאורים שחיו בסוף הקרטיקון ועל אסטרטגיות ההישרדות השונות שלהם. היא הופצה גם ב-DVD.

הסדרה קיבלה ביקורות מעורבות ונמתחה עליה ביקורות עקב הוצאה מהקשרם של משפטים שאמרו פלאונטולוגים שונים שהתראיינו לתוכנית וכן עקב בעיות אמינות וסתירות מדעיות.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. שורדי הקיצוניות: הדינוזאורים שרדו במשך מעל 120 מיליון שנה, ושלטו באדמה הרבה יותר זמן מהיונקים. חלקם יכלו לחיות מעל 100 שנים ולהגיע לגדלים עצומים. עם זאת הם היו בעלי סיכויים קטנים מאוד להגיע לבגרות בעולם המזוזואיקון האכזרי. סביר להניח שמינים גדולים כמו הזאורופוד: זאורופוסידון (ייתכן שאלמוזאורוס) או הטירנוזאורוס הביאו מעט צאצאים אך דאגו ושמרו על ביציהם ועליהם לאחר הבקיעה עד שהגיעו לבגרות. דבר זה מכונה אסטרטגיית רבייה K (אנ') הנפוצה בחיות ענקיות.
  2. טורפים מושלמים: הפרק מציג את טורפי הקרטיקון כמו הפטרוזאור הענקי קוואצלקואטלוס, הטירנוזאורוס בעל הנשיכה החזקה והדיינוניכוס (ייתכן שזאורורניתוידיז) במהלך מרדפיהם אחרי טרף.
  3. המתגוננים: הפרק מציג את הדינוזאורים הנטרפים של הקרטיקון כמו הטריצרטופס, הפרזאורולופוס (ייתכן שכארונוזאורוס), הזאוריפוסידון והאנקילוזאורוס ואת דרכם להתגונן מטורפים.
  4. הרבייה: הפרק עוסק ברבייה של דינוזאורים שונים וגם מדובר על האבולוציה של כמה דינוזאורים טורפים שהפכו לעופות הראשונים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]