התיכון הווירטואלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
התיכון הווירטואלי
בית ספר תיכון
תקופת הפעילות 1 בספטמבר 2012 – הווה (11 שנים)
מגמות מתמטיקה, פיזיקה, אנגלית ואזרחות.
שכבות לימוד י'-י"ב
בעלי תפקידים
מנהל ד"ר דני שטייניץ
תלמידים
1157
מיקום
מדינה ישראלישראל ישראל
http://www.vschool.cet.ac.il

התיכון הווירטואלי הוא בית ספר תיכון שהקימו משרד החינוך, קרן טראמפ ומט"ח ואשר נועד לאפשר לכל תלמיד המעוניין ללמוד מתמטיקה, פיזיקה, אנגלית או אזרחות לבגרות מורחבת (5 יחידות) – לעשות זאת באמצעות למידה סינכרונית בעזרת המחשב. אוכלוסיית היעד של התיכון היא בתי ספר שאינם יכולים להציע לתלמידיהם ללמוד בגרות מורחבת בשל היעדר מורה או מספר מצומצם של תלמידים שאינו מאפשר לפתוח כיתת מגמה[1]. התיכון הווירטואלי החל לפעול בשנת הלימודים ה'תשע"ג (2012) כאשר את פעילותו בחמש השנים הראשונות ניהלה ד"ר דפנה רביב. בשנת 2017 נכנס ד"ר דני שטייניץ לתפקיד מנהל התיכון.

השיעורים בתיכון מתקיימים במערכת סינכרונית המאפשרת למידה וירטואלית מרחוק. כיתה סינכרונית מאפשרת לקיים מפגש בזמן אמת של מורה או חונך עם תלמידים. התנהלות בכיתה סינכרונית משולה להתנהלות בכיתה רגילה – המורה או החונך הם בעלי רשות ההנחיה והתלמידים יכולים להצביע, לשאול שאלות ולהגיב לאורך המפגש[2].

כמו כן, התלמידים משתתפים בתרגילים בקבוצות הנערכים באופן וירטואלי ומועברים על ידי סטודנטים למקצועות ריאליים כגון הנדסה או פיזיקה שמסייעים לתלמידים במענה על שאלות בשיעורי הבית שאותם התלמידים נדרשים להגיש באופן מקוון במערכת הממוחשבת[3].

תלמידים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת הלימודים ה'תשע"ח למדו בתיכון כ-1,157 לומדים בשכבות י' – י"ב שהגיעו מכ- 140 בתי ספר ברחבי הארץ כ-50% מהתלמידים מהחינוך הממלכתי דתי, כ-20% מהמגזר הערבי (כמחצית מהם מהמגזר הבדואי), 17% מהמגזר החרדי, והשאר – מבתי הספר הממלכתיים[2][4][5].

מקצועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

התיכון מגיש תלמידים לבגרות מורחבת במתמטיקה, פיזיקה, אנגלית ואזרחות[6]. החל משנת 2017 התיכון מפעיל גם כיתת אולפן עברית לעולים חדשים[2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ התיכון הוירטואלי, באתר אגף חינוך על יסודי במשרד החינוך
  2. ^ 1 2 3 "אודות התיכון הווירטואלי - התיכון הווירטואלי". התיכון הווירטואלי. נבדק ב-2017-12-28.
  3. ^ אתר למנויים בלבד ענבל אורפז, תלמידים מאילת ועד קרית שמונה: הכירו את התיכון הווירטואלי, באתר TheMarker‏, 2 בספטמבר 2015
  4. ^ הערכת פעילות התיכון הווירטואלי שפרסם המינהל הפדגוגי במשרד החינוך, 2016
  5. ^ "קריאת הכיוון של הלמידה הווירטואלית צריכה להתפשט הלאה", באתר מקור ראשון, ‏2020
  6. ^ הצלצול הוא בשביל הרובוט, באתר ישראל היום, ‏2017