הרוצחים (סרט, 1964)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרוצחים
The Killers
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על סיפור קצר מאת ארנסט המינגוויי (1927)
בימוי דון סיגל
הופק בידי דון סיגל
תסריט סיפור:
ארנסט המינגוויי
תסריט:
ג'ין ל. קון
עריכה ריצ'רד בלדינג
שחקנים ראשיים לי מרווין
ג'ון קסאווטס
אנג'י דיקינסון
רונלד רייגן
נורמן פל
מוזיקה ג'ון ויליאמס
צילום ריצ'רד רולינגס
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
הקרנת בכורה 7 ביולי 1964
משך הקרנה 93 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פשע, סרט פעולה, סרט המבוסס על יצירה ספרותית, סרט דרמה, סרט בלשי עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרוצחיםאנגלית: The Killers) הוא סרט פשע אמריקאי משנת 1964, בבימויו של דון סיגל עם לי מרווין, אנג'י דיקינסון, ג'ון קאסאווטס ורונלד רייגן בתפקידים הראשיים.

התסריט מתבסס על סיפור קצר בשם "הרוצחים" שפרסם ארנסט המינגוויי בשנת 1927. הסיפור הוא על שני רוצחים הנכנסים למסעדה ואומרים שהם הולכים לרצוח אדם מסוים. אותו אדם מוזהר, אך אינו נוקט שום אמצעי הגנה, אינו בורח ומחכה שיבואו לרצוח אותו.

על בסיס זה הופק ב-1946 הסרט "הרוצחים" בכיכובם של ברט לנקסטר ואווה גרדנר בסגנון סרט אפל. התסריטים של שני הסרטים שונים לגמרי.

זה סרטו האחרון של רונלד רייגן והיחידי בו הוא משחק תפקיד של נבל.

לי מרווין זכה עברו תפקידו בסרט זה בפרס באפט"א לקולנוע לשחקן הטוב ביותר לשנת 1965 וגם עבור משחקו בסרט "קט בלו".

סרט זה היה אמור בתחילה להיות מופק כסרט טלוויזיה עבור NBC, אך בגלל רמת האלימות שבו הוחלט להפיקו כסרט קולנוע.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שני רוצחים שכירים, צ'רלי סטרום (לי מרווין) ולי (קלו קולאגר) נכנסים למוסד לעיוורים ומחפשים את ג'וני נורת' (ג'ון קסאווטס) המשמש כמורה שם. ג'וני מוזהר כי שני אנשים מאיימים מחפשים אותו, אך הוא נשאר בחדר ומחכה להם הם נכנסים והורגים אותו מיד.

צ'רלי יודע שג'וני היה מעורב בשוד של מיליון דולר, אך הוא תוהה מדוע אדם שיש לו סכום כסף כזה גדול אינו בורח. הוא יודע שג'וני היה בעברו נהג מרוצים במיאמי ומחליט ששניהם ייסעו לשם להתחלת החקירה.

הם מגיעים לשותפו ולמכונאי שלו במיאמי, ארל סילווסטר (קלוד אקינס) וחוקרים אותו תחת איומים. הוא אומר שג'וני היה נהג מרוצים מצליח עד שפגש באישה יפה ומושכת - פאם פאטאל בשם שילה פאר (אנג'י דיקינסון) שמסתבר שהיא חברתו של גנגסטר מקומי בשם ג'ק בראונינג (רונלד רייגן).

שילה מושכת בקסמה הנשי את ג'וני. הוא יוצא לבלות איתה, משתכר ומגיע לתחרות לא מאוזן. בתחרות מכוניתו מתרסקת והוא נפצע קשה. לאחר אשפוז ממושך הוא אינו יכול לחזור ולהיות נהג מרוצים, ועובד כמכונאי מכונות מרוץ. יחסיו עם שילה ניתקים.

צ'רלי ולי ממשיכים את החקירה אצל מיקי פארמר (נורמן פל), חברו של ג'ק בראונינג. הוא מגלה להם תחת לחץ כי כשנה לאחר התאונה נפגשה שילה עם ג'וני במקום עבודתו כמכונאי. בתחילה הוא סירב לדבר איתה, אבל לאחר שנשבה בקסמיה, התאהב בה שוב. היא הציעה לו להשתתף בשוד מכונית דואר ובה מיליון דואר. ג'ק בראונינג הוא מתכנן השוד וג'וני ישמש בו כנהג מנוסה. היא מודיעה לג'וני כי החליטה להמשיך את חייה איתו וכי לאחר השוד הוא ייפטר מג'ק בראונינג והם יברחו עם הכסף.

השוד מצליח וג'וני דוהר במכונית מהמקום, משליך את ג'ק ומגיע עם שילה למוטל. שם מחכה להם בראונינג עם רובה. היא אומרת לו שיגמור עם ג'וני מהר. בראונינג יורה ופוגע אך ג'וני מצליח לברוח. הוא נפגע מבגידתה של שילה, יודע שג'ק יגיע אליו, אבל כבר לא אכפת לו. צ'רלי ולי מגיעים לבראונינג שהוא כעת קבלן מצליח. הם לוחצים עליו לגלות היכן שילה וכשהם מגיעים לחדרה בבית המלון הם חוקרים אותה באלימות תוך ניסיון להשליך אותה מהחלון. בצאתם מהמלון פותח לעברם ג'ק בירי מרובה צלפים. לי נהרג וצ'רלי נפצע ומצליח להימלט.

צ'רלי מגיע פצוע לביתם של ג'ק ושילה בשעה שהם אורזים את חפציהם ואת מזוודת הדולרים לקראת בריחה. הוא יורה בשניהם ולוקח את המזוודה עם הכסף, אבל כשהוא יוצא הוא מתמוטט ומת, המזוודה נפתחת והכסף מתפזר בדיוק כשמגיעה ניידת משטרה למקום.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הרוצחים בוויקישיתוף