הקורפוס השני (האימפריה הגרמנית)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הקורפוס השני
II. Armee-Korps
סמל מפקדת קורפוס בצבא הקיסרי הגרמני
סמל מפקדת קורפוס בצבא הקיסרי הגרמני
פרטים
מדינה פרוסיהפרוסיה פרוסיה
הקיסרות הגרמניתהקיסרות הגרמנית הקיסרות הגרמנית
שיוך הצבא הפרוסי
צבא הקיסרות הגרמנית
סוג קורפוס
בסיס האם ברלין
שטטין
אירועים ותאריכים
תקופת הפעילות 3 באפריל 182010 בינואר 1915 (94 שנים)
מלחמות מלחמת אוסטריה–פרוסיה
מלחמת צרפת–פרוסיה
מלחמת העולם הראשונה
פיקוד
מפקד נוכחי פרידריך פון קלייסט עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הקורפוס השניגרמנית: II. Armee-Korps) היה קורפוס בצבא הפרוסי ומאוחר יותר בצבא הקיסרות הגרמנית. הקורפוס לחם במלחמת אוסטריה–פרוסיה, מלחמת צרפת–פרוסיה ומלחמת העולם הראשונה ופורק ב-1915.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלחמת אוסטריה–פרוסיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקורפוס הוקם ב-3 באפריל 1820 כמפקדו הראשון מונה פרידריך וילהלם, נסיך הכתר של פרוסיה (לימים פרידריך וילהלם הרביעי, מלך פרוסיה). מפקדת הקורפוס הייתה לראשונה בברלין, וב-1837 הועברה לשטטין. ב-1863 חזרה המפקדה לברלין, וב-1870 השתקעה סופית בשטטין. הקורפוס השתתף במלחמת אוסטריה–פרוסיה תחת פיקוד סטפן פון שמידט כחלק מהארמייה הראשונה בפיקוד פרידריך קרל, נסיך פרוסיה. הוא לחם בין היתר בקרב קניגרץ.

מלחמת צרפת–פרוסיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין השנים 18701871 השתתף הקורפוס במלחמת צרפת–פרוסיה כחלק מהארמייה השנייה בפיקוד פרידריך קרל, נסיך פרוסיה. מפקדו באותה העת היה אדוארד פון פרנסקי. הקורפוס לחם בקרב גרבלוט, קרב וילירס, המצור על מץ והמצור על פריז. עם סיום המלחמה אוחד הצבא הפרוסי עם צבאותיהן של שאר מדינות גרמניה ליצירת צבא הקיסרות הגרמנית, אולם הקורפוס השני שמר על זהותו הפרוסית.

מלחמת העולם הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה באוגוסט 1914, היה הקורפוס תחת פיקוד אלכסנדר פון לינסינגן. הוא נערך בחזית המערבית במסגרת הארמייה הראשונה של אלכסנדר פון קלוק. הקורפוס נטל חלק בקרבות מונס, לה קאטו, הקרב הראשון על המארן, המרוץ אל הים וקרב איפר הראשון. בנובמבר 1914 הועבר הקורפוס לחזית המזרחית והשתתף במתקפת הקרפטים. ב-8 בינואר 1915 פורק הקורפוס ועל בסיסו הוקמה ארמיית הדרום. ב-17 בדצמבר 1918, לאחר סיום המלחמה, הוקם הקורפוס מחדש, ופורק ב-30 בספטמבר 1919.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הקורפוס השני בוויקישיתוף