העצמה במשפט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
העצמה במשפט
מידע כללי
מאת גיא מונדלק ומימי אייזנשטדט (עורכים)
שפת המקור עברית
סוגה מדעי
הוצאה
הוצאה הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב והוצאת נבו
תאריך הוצאה 2008
מספר עמודים 584
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 978-965-442-051-8
הספרייה הלאומית 990026568470205171
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

העצמה במשפט הוא ספר שיצא לאור בשנת 2008 בעריכתם של פרופ' גיא מונדלק וד"ר מימי אייזנשטדט העוסק במושג "העצמה" (אנ') בשיח המשפטי. הספר, הראשון שנכתב בעברית על העצמה, יצא לאור בסדרת משפט, חברה ותרבות של הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת תל אביב.

בספר שלושה עשר מאמרים הדנים במושג ההעצמה במשפט מזוויות שונות. חלק מן המחברים הם משפטנים ואחרים עוסקים בתחומים אחרים. חלקם אנשי אקדמיה וחלקם באים מן הפרקטיקה.

במבוא מסבירים העורכים כי "עיון מקיף בשיח המחקרי והמשפטי מלמד שהמושג הפך להיות 'חובק כל', ומחברים שונים עושים בו שימושים מגוונים ורחבים, חלקם תומכים זה בזה וחלקם סותרים זה את זה". המאמרים המאוגדים בספר מציעים תפיסות שונות של מושג ההעצמה ועל ידי שילובם מנסים העורכים למפות את אופני השימוש במושג זה ואת יחסי הגומלין ביניהם.

בין היתר מופיעים בספר מאמר על "קצבת נכות כללית" מאת שגית מור, מאמר על "עובדים עניים" מאת דפנה רובינשטיין, אורלי בנימין וערן גולן, מאמר על "מדיניות ההפלות" מאת דלילה אמיר וניבה שושי, מאמר על "עריקים בצה"ל" מאת הדר אבירם, מאמר על "מסורבות גט" מאת רונן פרי ויחיאל קפלן, מאמר על "סיוע משפטי לפיתוח קהילתי כלכלי" מאת מיכל אהרוני וגליה פיט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]