הנרי פולסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הנרי פולסון
לידה 28 במרץ 1946 (בן 78)
פאלם ביץ', ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
מפלגה המפלגה הרפובליקנית עריכת הנתון בוויקינתונים
מזכיר האוצר של ארצות הברית ה־74
10 ביולי 200620 בינואר 2009
(שנתיים ו־27 שבועות)
תחת נשיא ארצות הברית ג'ורג' ווקר בוש
פרסים והוקרה
Eagle Scout עריכת הנתון בוויקינתונים
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הנרי פולסוןאנגלית: Henry Paulson; נולד ב-28 במרץ 1946) הוא בנקאי אמריקאי משפיע. היה מזכיר האוצר של ארצות הברית בממשלו של ג'ורג' ווקר בוש. בנוסף, פולסון הוא איש עסקים, היה בעבר היושב ראש והמנכ"ל של בנק ההשקעות גולדמן זקס ונחשב לאחד האנשים החזקים בוול סטריט. כמזכיר האוצר, פולסון היה חבר בוועדת הנגידים של קרן המטבע הבינלאומית. פולסון כיהן בעבר כיו"ר ומנכ"ל (מנכ"ל) של חברת האחזקות הבנקאית העולמית גולדמן זאקס גרופ בע"מ, וכן כיו"ר קבוצת הסחר פורום שירותים פיננסיים.

פולסון גדל בברינגטון, אילינוי. הוא קיבל תואר ראשון באנגלית במכללת דרטמות (הנובר, ניו המפשייר) בשנת 1968, וקיבל תואר שני במנהל עסקים מבית הספר לעסקים בהרווארד (קיימברידג', מסצ'וסטס) בשנת 1970. לאחר שסיים את לימודיו בהרווארד, פולסון הלך לעבוד בפנטגון, שם שימש כעוזר צוות של עוזר שר ההגנה עד 1972. בין השנים 1972 - 1973 היה חבר במועצה המקומית של הבית הלבן ועוזר לנשיא בממשלו של ריצ'רד ניקסון.[1]

פולסון נחשב בעבר כאחד התומכים במדיניות "ירוקה" של דאגה לאיכות הסביבה, והוא אחד מאנשי הציבור המשמעותיים שהתריעו כנגד אפקט החממה ובין התומכים באמנת קיוטו. זאת בניגוד לעמדת ממשל ארצות הברית עד למינויו.

מינויו של פולסון לתפקיד מזכיר האוצר על ידי נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש היה מינוי מפתיע. זאת בהתחשב בהתנגדותו של ג'ורג' בוש בשנים האחרונות לצרף את ארצות הברית למדינות החתומות על אמנת קיוטו.

בתקופת כהונתו של פולסון כמזכיר האוצר פרץ משבר הסאבפריים. על מנת לחלץ את כלכלת ארצות הברית מהמשבר, יזם פולסון את חוק החירום לייצוב כלכלת ארצות הברית לשנת 2008, אשר זכה גם לכינוי "תוכנית פולסון".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הנרי פולסון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Jeannette L. Nolen, Henry Paulson United States official, ENCYCLOPAEDIA BRITANNICA


ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.