הנס המלכותי של קנדה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הנס המלכותי של קנדה
יחס אורך/גובה 1:2
הונף לראשונה 2023

דגל מלך קנדה או הדגל האישי של מלכת קנדהאנגלית: King's Personal Canadian Flag) המכונה גם "הנס המלכותי של קנדה" (Royal Standard of Canada) הוא הדגל הרשמי של מלך קנדה, צ'ארלס השלישי. דגל זה אומץ על ידי המלכה אליזבת השנייה בשנת 1962 ונעשה בו שימוש בעת שהמלכה נמצאת בקנדה בביקור (שכן אליזבת השנייה מתגוררת בממלכה המאוחדת) וכן באירועים בהם המלכה משתתפת כראש המדינה של קנדה.

שימושים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדגל מונף מיד עם הגעת המלך למבנה (או כלי רכב או ספינה) ומורד מיד עם עזיבתה את המבנה. כאשר מגיע נציג רשמי של המלכה - המושל הכללי של קנדה או אחד מהמשנים למושל קנדה מונפים במקום דגל המלכה - דגל המושל הכללי של קנדה או דגלי המשנים למושל קנדה בהתאמה[1].

הדגל מונף רק בעבור מלכת קנדה, ואין לאף אדם אחר רשות להשתמש בו. דגל זה מקבל עדיפות על הדגל הלאומי של קנדה.

תיאור הדגל[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדגל כולל אלמנטים של הסמל המלכותי של קנדה בצורת דגל. במרכז מופיע סמל המלכה המלכותי - עיגול כחול שבמרכזו האות "E" שעליה כתר, והיא מוקפת ורדים. האות, הכתר והוורדים הם בצבע זהב. האות E היא האות הראשונה בשמה של המלכה אליזבת בשפה האנגלית. עם עלייתו של מלך חדש לשלטון בבית המלוכה, תוחלף האות "E" באות הראשונה של שם המלך שיעלה לשלטון.

ברביע השמאלי העליון של הדגל מופיעים שלושה אריות צועדים (המכונים בהרלדיקה "נמרים") על רקע אדום. אריות אלה מקורם בדגל אנגליה והם מסמלים את אנגליה, ואת מקור בית המלוכה ואת השפה האנגלית - שפה רשמית של קנדה.

ברביע הימני העליון של הדגל מופיע אריה אדום צועד על רקע צהוב, שסביבו מסגרת ועליה פרחי חבצלת. חלק זה של הדגל מקורו בסמל המלכותי של סקוטלנד. חלק זה של הדגל מייצג את העובדה שהמלכה היא גם מלכת סקוטלנד ואת הקבוצה האתנית הסקוטית הגדולה המתגוררת בקנדה (הקבוצה השלישית בגודלה מבין הקבוצות האתניות בקנדה).

ברביע השמאלי האמצעי מופיע נבל בריין בורו המופיע על סמל אירלנד ומייצג את אירלנד - שמהווה חלק מהממלכה המאוחדת ואת העובדה שבקנדה מתגוררת קבוצה אתנית גדולה שמוצאה מאירלנד.

ברביע הימני האמצעי מופיעים שלושה פרחי חבצלת על רקע כחול, שמקורם בסמל ממלכת צרפת. רביע זה מייצג את המלוכה הצרפתית ששלטה בעבר בקנדה, ואת הקבוצה האתנית הצרפתית הגדולה, המתגוררת בעיקר בפרובינציית קוויבק.

בחלקו התחתון של הדגל מופיע ענף ועליו שלושה עלי עץ אדר - העץ המסמל את קנדה, את העובדה שקנדה מורכבת מלאומים רבים המהווים יחד את האומה הקנדית, ואת היות בית המלוכה מייצג את כל הלאומים האלה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הנס המלכותי של קנדה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]