הנני (ארגון)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הנני
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה הארגון ניו יורק עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים אסתר יונגרייז עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1973–הווה (כ־51 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.hineni.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הנני הוא ארגון שנוסד במאי 1973 על ידי הרבנית אסתר יונגרייז לעידוד חזרה בתשובה, ליהדות אורתודוקסית. יונגרייז נשאה נאומים בפני קהל גדול, לכל אורך שנות השבעים והשמונים של המאה ה-20, כולל תוכנית מוקדמת שכותרתה "You Are a Jew" ("אתה יהודי!") במדיסון סקוור גארדן ב-18 בנובמבר 1973.[1] היא דיברה בתקיפות נגד תופעות של חילון והתבוללות שהיא הגדירה כ"שואה רוחנית". המילה "הנני" מתייחסת לתשובת אברהם אבינו לה' לאחר קריאת שמו, בפרשת העקידה.[2]

הרבנית אסתר יונגרייז

בשנת 1989, נפתח "מרכז מורשת הנני" (the Hineni Heritage Center) בעיר ניו יורק. המרכז הוא מקום משכנו של מוזיאון מולטימדיה ומציע שיעורי תורה, שבתונים, ותפילות ימים נוראים. המרכז גם מציע תוכנית לרווקים ורווקות. רבים מן הזוגות שפגשו זה את זה בתוכנית זו משתתפים בסמינרים לזוגות צעירים של "הנני", וילדיהם משתתפים בשיעורים לילדים קטנים (Hineni Torah Tots), מה שיוצרים מעגל של שלושה או ארבעה דורות. במרכז הסיוע של "הנני" על-שם ביל וג'יל רוברטס, בירושלים, בנוסף לתוכניות החינוכיות והחברתיות, מוצעים גם שירותי הנחיה וייעוץ לנוער בסיכון.

"הנני" הפכה לתנועה כלל-עולמית, עם מרכזים בכל רחבי העולם. בשנת 1998, "הנני" פתחה בית תבשיל במרכז הנוער בירושלים, והציעה שירותים חברתיים ותמיכה לנוער בסיכון, מלבד עריכת סדר ליל פסח שנתי לתושבים חסרי בית בירושלים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]