המרכז הנשיאותי ע"ש קלינטון

הספרייה והמוזיאון הנשיאותיים על שם ביל קלינטון
William J. Clinton Presidential Center and Park
המרכז הנשיאותי והספרייה ע"ש קלינטון
המרכז הנשיאותי והספרייה ע"ש קלינטון
מידע כללי
סוג ספרייה נשיאותית
כתובת שדרות הנשיא קלינטון 1200, ליטל רוק
מיקום ליטל רוק עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלים ממשלת ארצות הברית
מנהל הארכיון הלאומי של ארצות הברית
הקמה ובנייה
תקופת הבנייה ?–2004
תאריך פתיחה רשמי 18 בנובמבר 2004
סגנון אדריכלי אדריכלות מודרנית עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 34°44′47″N 92°15′30″W / 34.746433°N 92.258463°W / 34.746433; -92.258463 (William J. Clinton Presidential Library)
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המרכז והפארק הנשיאותי על-שם ויליאם ג'. קלינטוןאנגלית: William J. Clinton Presidential Center and Park) הוא מתחם הנצחה לנשיאה ה-42 של ארצות הברית, ביל קלינטון בליטל רוק, ארקנסו.

המתחם כולל בשטחו את הספרייה הנשיאותית ומוזיאון ע"ש קלינטון, את משרדיה של קרן קלינטון, בית ספר ללימודי מינהל ציבורי ע"ש קלינטון ופארק. המרכז נוסד על ידי קלינטון, ונפתח לציבור ב-18 בנובמבר 2004.

הרחבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספרייה הנשיאותית ע"ש קלינטון

המרכז הנשיאותי ממוקם בליטל רוק, בירתה של מדינת הולדתו של קלינטון, ארקנסו. המתחם, אשר נושק לנהר ארקנסו, תוכנן על ידי האדריכל ג'יימס פולשק. הפארק הוא דוגמה בולטת לחידוש אורבני. הוא נבנה על אתר של מסילות ברזל נטושות של חברת העבר "מסילות הברזל של שיקגו, רוק איילנד והפסיפיק".

הספרייה הנשיאותית ע"ש קלינטון, אשר כוללת מוזיאון וארכיונים, היא הספרייה הנשיאותית השנייה בגודלה בארצות הברית. קודמת לה רק הספרייה הנשיאותית והמוזיאון על שם רונלד רייגן. הארכיון מנוהל על ידי הארכיון הלאומי של ארצות הברית (NARA). אוסף הליבה של הארכיון כולל כמעט שני מיליון תמונות, כ-76 מיליון דפי מסמכים, כ-21 מיליון מכתבים שנשלחו בדואר אלקטרוני ושבעים וחמישה אלף פריטים מוזיאוניים מתקופתו של קלינטון בפוליטיקה האמריקנית. המוזיאון כולל מוצגים רבים, ביניהם העתק מדויק של המשרד הסגלגל כפי שהיה בזמן כהונתו של קלינטון כנשיא.

ארבעת נשיאי ארצות הברית: ג'ימי קרטר, ביל קלינטון, ג'ורג' הרברט ווקר בוש וג'ורג' ווקר בוש בחנוכת המרכז הנשיאותי בליטל רוק, ארקנסו, נובמבר 2004

מבנה הספרייה הנשיאותית ספג ביקורות בשל דמיונו, לטענת המבקרים, לקרוואן. הסיבה לכך היא שקרוואן מהווה סטריאוטיפ של מבנה מגורים טיפוסי בארקנסו הכפרית.

בנייתו של המרכז הנשיאותי עלתה 165 מיליון דולר. הוא משתרע על שטח של 14,000 מ"ר בנויים. המתחם עצמו משתרע על שטח של כ-113 דונם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]