המרכז הארצי לטהרת המשפחה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המרכז הארצי לטהרת המשפחה
מקווה בכפר סבא ששופץ על ידי הארגון
מקווה בכפר סבא ששופץ על ידי הארגון
מקווה בכפר סבא ששופץ על ידי הארגון
פעילות חיזוק טהרת המשפחה, הקמה של מקוואות טהרה לנשים, ופיקוח הלכתי עליהם
תחום פיקוח על 800 מקוואות בישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים אפרים זלמן הלפרין
נשיא מרדכי אוירבך
יושב ראש חיים לוי
מנכ"ל עקיבא ויינר
תקופת הפעילות 1942–הווה (כ־82 שנים)
www.taharat.org.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המרכז הארצי לטהרת המשפחה הוא ארגון הגג לחיזוק נושא טהרת המשפחה, על ידי הדרכה והסברה, הקמה של מקוואות טהרה לנשים, ופיקוח הלכתי עליהם.

אודות הארגון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארגון הוקם בשנת תש"ב (1942) על ידי הרב אפרים זלמן הלפרין בעידודו של רבי שלמה גולדמן האדמו"ר מזוויעהל, לצידו ואחריו ניהל את הארגון הרב יהושע לוי.

בנשיאות הארגון עמד הרב דב בריש ויידנפלד והוא נתמך על ידי החזון אי"ש שהורה לסייע לארגון, הרב צבי פסח פרנק אף הורה לתורמים להעדיף תרומה לארגון לצורך הקמת מקווה על פני הקמת בית כנסת.

במהלך השנים כיהנו כנשיאי הארגון גם הרבנים זלמן סורוצקין, יחזקאל אברמסקי, הרב אברהם מרדכי אלתר האדמו"ר מגור, הרב יואל טייטלבוים האדמו"ר מסטמר, הרב אהרן קוטלר, הרב מנחם מנדל שניאורסון האדמו"ר מחב"ד, הרב שלמה זלמן אוירבך, הרב אהרן יהודה ליב שטינמן, הרב עובדיה יוסף, חכם שלום כהן, הרב שמעון בעדני ועוד.

מנהיג הציבור החרדי הרב חיים קניבסקי תמך (בדומה לרבו החזון איש) באופן נלהב בארגון ואף קרא לסייע בכל דרך לפעילותו, הוא גם ראה בתמיכה בפעילות העמותה סגולה לפרי בטן ול"ישועות" רבות.

הארגון מסייע במימון בנייה ושיפוץ של מקוואות. עד שנת תשס"ו (2006), הקים הארגון כ-900 מקוואות[1].

כיום עומד בראשות הארגון הרב חיים לוי. מנכ"ל הארגון הוא עקיבא ויינר. נשיא הארגון כיום והרב הפוסק של הארגון הוא הרב מרדכי אוירבך.

בנשיאות הארגון עומדים כיום הרבנים דוב לנדו, ברוך דב פוברסקי, משה הלל הירש, ראובן אלבז ושמעון גלאי, לצד האדמורי"ם מבעלז, צאנז, באיאן, מודז'יץ, רחמסטריווקא, פינסק קרלין, זוויעהל ועוד.

על פי דיווחי הארגון מלבד פעילותו להקמת מקוואות, הוא מפקח על כ-800 מקוואות בישראל ומעניק להם תעודות כשרות[2]. כמו כן מפעיל הארגון מרכז מידע בנושא טהרת המשפחה, ומפיק מדריכים בעניין. הארגון מקיים חוגי בית וימי עיון לבלניות ולציבור.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ב. ראם, מוסף שבת קודש יתד נאמן עש"ק בשלח תשס"ו כאן
  2. ^ מאות מקוואות נבדקו והוכשרו ברחבי הארץ
ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראל. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.