המנדולינה של קפטן קורלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המנדולינה של קפטן קורלי
Captain Corelli's Mandolin
מידע כללי
מאת לואי דה ברנייר
שפת המקור אנגלית
סוגה רומן
נושא כיבוש יוון על ידי מדינות הציר עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה Harvill Secker עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 1993
מספר עמודים 464
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת זמורה ביתן
תאריך 2000
תרגום מרים יחיל-וקס
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-2-207-25249-9
הספרייה הלאומית 002054836
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המנדולינה של קפטן קורלי הוא רומן מאת הסופר לואי דה ברנייר שנכתב ב-1993. הספר זיכה אותו בפרס הסופרים הבריטים לספר הטוב ביותר לשנת 1995. בישראל יצא לאור בהוצאת כנרת זמורה-ביתן דביר בשנת 2000 בתרגומה של מרים יחיל-וקס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אירועי הספר מתרחשים בשנת 1941 בעיצומה של מלחמת העולם השנייה בעת פלישת האיטלקים ליוון, חייליו של קפטן אנטוניו קורלי, מתמקמים באי קפלוניה. תושבי הכפר הסולדים מנוכחותם של הפולשים עושים הכל כדי לפגוע בהם וביניהם אף פלגיה בתו של דוקטור יאניס רופא הכפר המאורסת לדייג שהתגייס למלחמה ולא משיב למכתביה. למרות המלחמה מתחבבים החיילים ובראשם הקפטן השובה בעל המנדולינה על התושבים. בין פלגיה לבין הקפטן מתפתח סיפור אהבה שנפסק בעקבות הטבח שעורכים הגרמנים בחיילים האיטלקים, אנטוניו שניצל בזכות חברו שהגן עליו בגופו נמלט מן האי באמצע הלילה על גבי סירה. חייה של פלגיה אחרי המלחמה מלאים התמודדויות ביניהם אימוץ תינוקת שננטשה בפתח ביתה. בתה המאומצת מתחתנת ויולדת ילד המוצא את המנדולינה של הקפטן האהוב ולומד להשתמש בה, באחת הפעמים פוגש בו אנטוניו והילד מוביל אותו לסבתו שצורחת על הקפטן שנטש אותה לאורך השנים. לאחר נסיונותיו להסביר את התנהגותו הם מתחילים את דרכם מחדש.

הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט המבוסס על הספר יצא לאקרנים בשנת 2001, בבימויו של ג'ון מאדן ובכיכובם של ניקולס קייג', פנלופה קרוז, ג'ון הרט, כריסטיאן בייל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]