הממלכה האסורה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הממלכה האסורה
The Forbidden Kingdom
מבוסס על המסע למערב עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי רוב מינקוף
הופק בידי ריאן קוונו
לינווד ספינקס
קייסי סילבר
יואנג וו-פינג
רפאלה דה-לורנטיס
דייוויד י. לי
פיליפ לי
זונגג'ון וואן
תסריט ג'ון פוסקו
לפי סיפור מאת:
וו צ'אנג אן
עריכה אריק סטרנד עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'קי צ'אן
ג'ט לי
מייקל אנגרנו
מוזיקה דייוויד באקלי
צילום פטר פאו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הרפובליקה העממית של סין, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה רלטיביטי מדיה, Casey Silver Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה ליונסגייט, וויינשטיין
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 18 באפריל 2008
משך הקרנה 113 דקות
שפת הסרט אנגלית
מנדרינית תקנית
קנטונזית תקנית
סוגה סרט פעולה, סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט פנטזיה, סרט אמנויות לחימה, סרט מסע בזמן עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 55 מיליון דולר
הכנסות $128,779,982
הכנסות באתר מוג'ו forbiddenkingdom
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הממלכה האסורהאנגלית: The Forbidden Kingdom) הוא סרט פעולה והרפתקאות אמריקאי-סיני משנת 2008, בבימויו של רוב מינקוף. זהו הסרט הראשון שבו הופיעו יחד שני כוכבי סרטי אמנויות הלחימה, ג'קי צ'אן וג'ט לי. עלילת הסרט מתחברת לחלק הראשון של "המסע למערב" - אחת מארבעת הקלאסיקות הסיניות שנכתבה במאה ה-16 ובכך הסרט בעל מסרים ברוח הבודהיזם המולבשים על סרט פעולה.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ייסון (מייקל אנגרנו) הוא נער מתבגר שאוהב סרטי לחימה וקונה אותם בחנות של סיני זקן בצ'יינה טאון. באחד משיטוטיו בחנות הוא מגלה מוט לחימה זהוב וקסום, שמעביר אותו אל סין העתיקה שם שולט מצביא אבן הירקן העריץ. בזמן שג'ייסון נמלט מחייליו של המצביא הוא פוגש בלו-יאן (ג'קי צ'אן), אמן לחימה שיכור שכביכול נודע כבן אלמוות.

לו-יאן מגלה לג'ייסון שכדי לחזור הביתה הוא צריך לשחרר את מלך הקוף הכלוא במבצרו של המצביא ולהחזיר לו את המוט שבזכותו הוא בלתי מנוצח. במהלך המסע השניים פוגשים את "דרור", יתומה שהמצביא הרג את משפחתה. לאחר כמה ימים לו-יאן מסרב להמשיך כי היין שלו אוזל ויש עוד כברת דרך לפניהם. ג'ייסון משכנע אותו להישאר וללמד אותו קונג פו. בינתיים השמועה על המוט מגיעה אל המצביא והוא שולח את מכשפתו לבנת השיער ני-צ'אנג וחבורת צייד מיוחדת ללכוד את ג'ייסון. למחרת ג'ייסון מתעורר לבדו ביער בו הקימו את המחנה, ומוצא עצמו נרדף בידי איש לבוש לבן. האיש חוטף מידי ג'ייסון את המוט ונמלט. ג'ייסון וחבריו עוקבים אחר האיש למקדש נטוש. לו-יאן נכנס ראשון כדי להילחם באיש ולקחת את המוט, אבל האיש מתגלה כאמן לחימה מעולה שמשתווה לו. הקרב נגמר בתיקו כשג'ייסון תופס את המוט. למרות החשדות האיש לא היה ציד ראשים של המצביא, אלא נזיר שתקן שמחפש את המוט כל חייו. הנזיר מצטרף לחבורה וביחד הם חוצים את המדבר שמפריד בינם לבין מבצרו של המצביא.

ג'ייסון ממשיך באימוני הקונג פו המייסרים, נהיה אמן לחימה ומתחיל להתאהב בדרור. בינתיים החבורה מגיעה לאזור המבצר, אך שכירי החרב של המצביא מדביקים אותם. החבורה נלחמת אך עקב נחיתותה המספרית היא נמלטת. בזמן הבריחה יורה ני-צ'אנג חץ ופוגעת בלו-יאן. לו-יאן, שמתגלה כבן אנוש רגיל, נפצע קשה והחבורה מביאה אותו אל כפר קרוב. שם מגלה ראש הכפר לג'ייסון מהי התרופה לפצע - שיקוי האלמוות שנמצא בארמונו של המצביא. הנזיר מתכנן את היציאה ללילה שבעוד שלושה ימים, בו לא יהיה ירח, אך ג'ייסון יוצא עוד באותו לילה.

ג'ייסון מגיע לארמון ומבקש את שיקוי האלמוות תמורת המוט, אך מתברר שהמצביא הבטיח את השיקוי לני-צ'אנג תמורת השבת המוט. המצביא מחליט לקיים דו-קרב בינה לבין ג'ייסון, שמפסיד וכמעט נהרג, אך הנזיר השתקן ודרור מגיעים להצילו. אנשי הכפר מגיעים בעקבותיהם ומתפתח קרב בינם לבין חייליו של המצביא. ג'ייסון מצליח להעביר את השיקוי ללו-יאן, וזה מתעורר לחיים מחדש ומתחיל להילחם. במהלך הקרב מנסה דרור להרוג את המצביא על ידי חץ ירקן שיכול להרוג בני אלמוות, אך היא נכשלת, והמצביא הורג אותה. ג'ייסון משתמש במוט ומשחרר את מלך הקוף ונותן לו את מוט הזהב. מלך הקוף מצטרף לקרב וג'ייסון מצליח להרוג את המצביא בעזרתו ומחזיר את השלטון לקיסר הטוב ששולח אותו חזרה הביתה.

לאחר שג'ייסון חוזר הוא רואה שלוקחים את המוכר הסיני לבית חולים ומבין שהוא לו-יאן בן האלמוות. וג'ייסון מתחיל לשפר את יכולתיו בקונג פו באמצעות לחימה במוט.

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה ארגון קטגוריה תוצאה
2008 פרס טריילר הזהב ספוט טלוויזיה אקשן הטוב ביותר מועמדות
2008 פרס טריילר הזהב האנימציה/פוסטר המשפחתי הטוב ביותר מועמדות
2008 פרסי בחירת הנוער סרט בחירה: הרפתקאות פעולה מועמדות
2008 פרסי בחירת הנוער בחירת שחקן קולנוע: הרפתקאות פעולה (ג'קי צ'אן) מועמדות
2009 האקדמיה למדע בדיוני, סרטי פנטזיה ואימה (אנ') הסרט הבינלאומי הטוב ביותר מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]