המלך לואי (ספר הג'ונגל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המלך לואי
המלך לואי, כפי שהופיע בסרט משנת 1967
המלך לואי, כפי שהופיע בסרט משנת 1967
המלך לואי, כפי שהופיע בסרט משנת 1967
שם סרט ספר הג'ונגל
הופעה אחרונה ספר הג'ונגל
יוצרים מילט קאהל עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות לואי פרימה עריכת הנתון בוויקינתונים
דיבוב לואי פרימה (סרט 1967)
דיבוב בשפה העברית

עמי מנדלמן (סרט 1967, עולם סחרחר)

אלברט כהן (סרט 2016)
מידע
גזע
מין זכר
מקצוע מנהיג
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המלך לואיאנגלית: King Louie) הוא דמות בדיונית של קוף, שהופיעה לראשונה בסרט ההנפשה המוזיקלי של חברת וולט דיסני "ספר הג'ונגל". הדמות לא הוצגה בספרו של רודיארד קיפלינג, אך הקופים שתחתיו הוצגו.

רקע על דמותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט משנת 1967[עריכת קוד מקור | עריכה]

המלך לואי הוא אורנגאוטן שמולך על קופי הלנגור בג'ונגל הודי. הוא רוצה לדעת את סוד האש ובטוח שמוגלי הנער מהג'ונגל יגלה. בזמן שמוגלי שוחה יחד עם באלו הדוב בנהר הלנגורים חוטפים את מוגלי ומתחמקים מבאלו המנסה להחזירו ומביאים אותו אליו אל הארמון של לואי. לואי עושה הסכם עם מוגלי שיגלה לו את סוד האש ובתמורה ישאירו בג'ונגל. מוגלי אומר ללואי שהוא לא יודע את סוד האש אך הוא ממשיך לבלות עם לואי והקופים בשירה וריקודים ובהמשך באלו ביחד עם בגירה הנמר מנסים להציל את מוגלי מידיו ואחרי ערבוביה בין לואי לבאלו לואי מגלה שארמונו פורר.

בסרט לא ידוע מה מהות היחסים עם מוגלי. האם חבר אליו, האם שנא אותו ורק מתוך תועלת אישית הביאו לארמונו או שהוא נייטרלי ביחסיו איתו. דמותו של לואי באנימציה היותר ישנה מופיעה בסדרת הפריקוול לסרט "גורי הג'ונגל" ובסדרה "עולם סחרחר".

בסרט משנת 2016[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותו של לואי הופיעה גם בגרסת הלייב-אקשן של הסרט משנת 2016, אך הפעם לא כאורנג אוטן, אלא כקרוב משפחתו הנכחד, הגיגנטופיתקוס שהיה גדול יותר ובניגוד לאורנג אוטן מאובניו נמצאו בהודו.

בסרט להקת קופים ממינים שונים (ביניהם לנגור אפור, מקוק מזוקן ועוד מקוקים וגיבון לבן-גבות מערבי) מעבירים אותו איתם למקדש גבוה מעל הג'ונגל ובתוכו שוכן המלך לואי בצללים. לואי מעביר למוגלי פפאיה ונותן לו להיות בן בית בארמונו בתמורה למידע על איך מדליקים אש. מוגלי לא יודע אך המלך לואי בטוח שהוא מסתיר ממנו מידע ומחליט להשאיר אותו בארמון.

בגירה ובאלו מגיעים כאשר באלו מנסה להצטרף לשבט הקופים. המלך לואי לא מתרשם ומורה להעיף אותו מהארמון, בעוד בגירה מחלץ את מוגלי אך מאותר בידי חלק מהקופים וכולם רודפים אחריהם. המלך לואי הכבד מיטלטל על הקירות בניסיון לעצור את מוגלי. הוא כמעט תופס אותו אך מוגלי מקפץ על עץ החוצה מהארמון. לואי אומר למוגלי שאין לו כעת לאן לברוח ומגלה לו שאקלה מת. לאחר שמוגלי לא מתרשם הוא מנסה לתפוס אותו בזרועותיו הגדולות אך בטעות מפיל את ארמונו עליו ומת, מה שמפזר את להקת הקופים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא המלך לואי בוויקישיתוף