המלך ואני (סרט, 1999)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המלך ואני
The King and I
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על אנה ומלך סיאם עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ריצ'רד ריץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי פיטר באקאליין
ארתור ראנקין ג'וניור
ג'יימס ג'יי רובינסון
תסריט פיטר באקאליין
ז'אקלין פית'ר
דייוויד סיידלר
מדבבים מירנדה ריצ'רדסון
מרטין וידנוביק
איאן ריצ'רדסון
דארל האמונד
מדבבים בעברית רמה מסינגר
עפרה חזה
שייקה לוי
מוזיקה ריצ'רד רוג'רס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Morgan Creek Entertainment, Nest Family Entertainment, Rankin/Bass Animated Entertainment, Crest Animation Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 19 במרץ 1999
משך הקרנה 90 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מוזיקלי, סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט פנטזיה, סרט לכל המשפחה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 25 מיליון דולר
הכנסות 12 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו kingandi99
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המלך ואניאנגלית: The King and I) הוא סרט אנימציה אמריקאי משנת 1999, המבוסס על המחזמר בעל אותו השם מאת רוג'רס והמרשטיין.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1862, ספינה שטה מלונדון אל בנגקוק, בסיפון נמצאים אנה ליאונאונס ובנה לואיס. ראש ממשלת תאילנד, קראלאהום השתמש בכוח האשליה על מנת ליצור נחש מים ענק שהתקיף את הספינה בזמן סערה. אנה בעזרתו של קפטן אורטון הצילו את לואיס מטביעה. הם התקרבו הקפטן סיפר לאנה על תרבות הממלכה.

בארמון הגדול בסיאם, מלך סיאם קיבל שפחה במתנה בשם טופטים, אשה צעירה מבורמה. אף על פי שהובטח לה בית מחוץ לארמון, בקשתה של אנה נדחתה. המלך גרר את אנה לסדנה שלו שם הוא בוחן את המצאותיו כגון כדור פורח ורכבת. לואיס נלקח לסיור במחסן הנשק בידי מאסטר ליטל, שם בקושי החטיא פציעה. נשות המלך עזרו לאנה לפרוק למרות עדותה, כאשר היא ראתה את הנסיך צ'ולאלונקורן וטופטים ביחד מדברים זה עם זה בחצר. אנה רצתה לעזוב לאחר שלא קבלה מה שהובטח, אולם דעתה השתנתה כאשר היא פגשה את בילדים המלכותיים ואת הנסיך צ'ולאלונקורן.

כאשר קראלאהום עדיין מתכנן לזרוק את המלך, הוא כותב מכתב לאימפריה הבריטית אשר אומר שאנה בסכנה. אנה מתחילה ללמד את הילדים, אשר הם מולם לא יצאו מחומות הארמון. אז היא לקחה אותם מסביב לעיר כדי לראות איך אנשים חיים, דבר אשר הכעיס את המלך. הוא רב עם אנה בעקבות הבית שהובטח לה אך היא לא קבלה.

צ'ולאלונקורן פגש את אביו על מנת לדון בענייני המסורת, רצה להיות עם טופטים ללא רשות אביו. מבולבל, המלך התפלל אל הבודהה. קראלאהום השתמש בכוחו על הפסלים בחדר כדי לתקוף את המלך, אולם הפנתר השחור רמה תוקף אותם. כאשר צ'ולאלונקורן מתאמן, טופטים מגלה שהוא הנסיך והאהבה ביניהם אסורה. אבל הוא סיפר לה שלא אכפת לו מהמסורת והוא רוצה להיות איתה. מאסטר ליטל מגלה על היחסים ביניהם ומספר לקראלאהום אשר מתכנן לסלק את המלך בזמן הנכון.

אנה הולכת אל המלך, הוא הוטרד כאשר למד שהבריטים באים מפני שהוא לכאורה ברברי, אשר הדבר אינו נכון. אנה הציעה למלך לערוך משתה לכבוד הבריטים כאשר הם הגיעו כדי להוכיח את התרבות שלהם. בארוחת הערב, קראלאהום הזכיר שתליון השנהב אמור להיות אצל המלך, אשר נמצא אצל בנו, שנתן לטופטים. כאשר הוא גילה שצ'ולאלונקורן נתן את התליון לטופטים, טופטים הובאה בידי השומרים. והמלך דן את טופטים למוות, אולם היא וצ'ולאלונקורן ברחו אל הג'ונגל יחד עם לואיס.

כאשר הם ברחו, קראלאהום השתמש בכוחו ללוות אותם דרך הג'ונגל אל גשר חבלים, הגשר קרס וטופטים נסחפה בנהר. המלך השתמש בכדור הפורח שלו ותפס את טופטים, והציל את כולם. אולם לאחר המסע בחזרה לארמון, קאראלאהום ירה זיקוק והשמיד את כדור הפורח אשר נפל לאדמה והתרסק. כולם מלבד המלך קבצו לנהר בבטחה, כאשר קראלאהום עוזב בניצחון, סר אדוארד והשומרים המלכותיים כעסו עליו וניסו להרוג את המלך. המלך הפצוע שכב במיטה ואומר לבנו שהוא ימשול על סיאם כאשר ימות.. קראלאהום הודח מהעמדה כראש ממשלה, וכעונש הוא יעבוד באורוות הפילים כך שינקה את צורכיהם עם מאסטר ליטל בתור הבוס שלו. הוא אז כעס עליו על שהשן האחרונה שלו נשברה. המלך אינו מת, הוא הבריא ואנה קיבלה את ביתה מחוץ לארמון כמתנה, ושניהם רקדו יחד.

מדבבים בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הדיבוב ביימה והפיקה שפרירה זכאי

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]