המלך דנילו (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המלך דנילו
Король Данило
בימוי טאראס חימיץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אולסיה גלקאנובה-לאן
תסריט טאראס חימיץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים סרגיי יארמושנקו
רינאט חאירולין
אולג סיקרינסקי
יורי ויחובאנץ
ויקטור לפארוביץ'
מירוסלבה ראצ'ינסקה
מירוסלבה פולטאיקו-גוסאק
מוזיקה אנדרו פידלוז'דני
צילום טאראס חימיץ'
מדינה אוקראינה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Invert Pictures
הקרנת בכורה 22 בנובמבר 2018 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 90 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אוקראינית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט היסטורי, סרט פעולה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 4 מיליון הריבניה
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
סצנת קרב מתוך הסרט

"המלך דנילו"אוקראינית: Король Данило; הופץ בגרמניה בשם "מלך הלוחמים", Koenig der Krieger) — הוא סרט פעולה היסטורי בבימויו של טאראס חימיץ'. הקרנת הבכורה נערכה ב-22 בנובמבר 2018. תקציב הסרט הגיע מפרויקט מימון המונים והסתכם בכ-4 מיליון הריבניה; ההתרמה החלה ב-13 ביולי 2017 בפלטפורמת Na-Starte.‏[1] הסרט בוים על ידי טאראס חימיץ' בכיכובם של סרגיי יארמושנקו, יורי ויחובאנץ, מירוסלאבה ראצ'ינסקאיה, אלבינה סוטניקובה, ורוניקה שוסטקל, ויקטור לפארוביץ', אולג סיקירינסקי ורומן מוץ.

מוטו הסרט הוא "לכל כתר סיפור משלו". תקופת המאה ה-13 היא התקופה בה הסכנה יכולה להגיע מכל כיוון ובכל רגע. בשנת 1238 תקף דנילו, יחד עם אחיו ואסילק, את טירת הגבול. הם שבו את אדונה, וההציעו ברית נגד האיום שמגיע מהמזרח בדמות המונגולים הטטרים, שמובלים על ידי חאן באטו. לדנילה כנסיך וולין-גליצקי שתי אפשרויות: מלחמה או ברית. בהבנה כי לא ניתן להביס את המונגולים בכוח, דנילו מסכן הכל והולך אל מעבר לקווי האויב כדי לסכם חוזה ברית.

תקציר עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

1238. הנסיך דנילו (דנייל מגליציה) עם אחיו בזיליק תוקפים עמדת גבול של מסדר חשאי. בזכות תושייתו, דנילו לוכד את ראש המסדר בשבי. האחרון משכנע את הנסיך להפוך לבעל ברית במאבק עם אויב רב עוצמה ממזרח.

באטו חאן תוקף את רוס והורס את קייב כפי שהזהיר ראש המסדר. מתחיל גיוס המוני ומוקמות ערי-מצודות. החלטה זו לא מוצאת חן בעיניי האצילים של גליציה, הם מוכנים לנהל משא ומתן עם החאן על מנת לדאוג לכך שענייניהם יתנהלו ללא הפרעה. באטו חאן לא ממהר להמשיך את המתקפה, מאחר שיש לו תוכניות אחרות. בין מקורביו של הנסיך ישנו בוגד, שפועל למען האינטרסים של האצילים מגליציה כנגד הנסיך ומשפחתו. כאשר האצילים לא מצליחים לשכנע את דנילו לשתף פעולה, הם יוצאים למלחמה נגדו ומגייסים שכירי חרב. דנילו מנצח במלחמה עם האצילים, אך לא בלי אבדות.

בשלב זה מגיע שליחו של האפיפיור עם הצעה, בעוד באטו חאן שולח לנסיך אולטימטום. באותו זמן אשתו של דנילו, אנה, מתה בנסיבות מסתוריות. שלא כצפוי, דנילו יוצא אישית לנהל משא ומתן עם חאן. למרות האתגרים הגדולים, הוא מצליח לחזור הביתה בחיים. בעזרת שליח האפיפיור, הנסיך זוכה בכתר והופך למלך רוס.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סרגיי יארמושנקו — המלך דנילו (נסיך קייב ונסיך וולין-גליציה)
  • רינאט חאירולין — באטו חאן
  • אולג סיקירינסקי — הורדיי מסטיסלאבוביץ'
  • יורי ויחובאנץ — ואסילקו, אחיו של דנילו
  • ויקטור לפרוביץ' — האדון ברונו
  • מירוסלבה ראצ'ינסקה — יפרוסיניה, אמא של דנילו
  • יבגניה מוץ — אנה, אשתו של דנילו
  • ולדימיר פרוקופייב — חייל חסר שם

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבום הסרט מכיל 45 נעימות ושישה שירים.

הנעימה הראשונה נקראה "На віки"[2] ("למשך מאה") והוצגה בתחילת יולי 2017. הנעימה הולחנה על ידי אנדרו פידלוז'ני, אשר גם שיחק את דמות אחד הנסיכים.[3] את הקליפ לשיר צילמו בקרמניץ.

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט נערכו בהרי הקרפטים, שם נבנתה במיוחד עיירה מימי הביניים, אשר, לאחר הצילומים, הפכה למוזיאון. הצילומים התקיימו גם בכמעט שלושים מקומות שונים במערב ובמרכז אוקראינה.

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלו ריי הסרט שוחרר לחנויות כשנתיים לאחר מכן ב-20 במרץ 2020 ושווק בגרמניה תחת השם "מלך הלוחמים".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ «Король Данило» фильм Тараса Химича // Na-Starte.
  2. ^ Сагаль, О. Фильм про Даниила Галицкого... А главный герой — тернопольский! / Оля Сагаль // Новая Тернопольськая газета. — 2017. — № 28 (19—25 лип.). — С. 5.
  3. ^ Бурак Т. המלך דנילו, בביצוע Подготовка фильма «Король Данило», סרטון באתר יוטיוב / Тарас Бурак // Тернопольский филиал НСТУ. — 2017. — 18 липня.
ערך זה הוא קצרמר בנושא אוקראינה ובנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.