הלרסדורף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הלרסדורף
Hellersdorf
מידע
עיר ברלין
שטח 8.1 קמ"ר עריכת הנתון בוויקינתונים
אוכלוסייה 78,683 (30 ביוני 2015)
קואורדינטות 52°32′15″N 13°36′15″E / 52.5375°N 13.6042°E / 52.5375; 13.6042
שכונות נוספות בברלין

לחצו כדי להקטין חזרה

האקנפלדהפאלקנהאגנר פלדהאזלהורסטזימנסשטאטשטאקןשפנדאווילהלמשטאטגאטוקלאדופרונאוהייליגנזההרמסדורףויידמנסלוסטליבארסקונרדסהההטגלבורסיגוואלדהויטנאומרקישס פירטלרייניקנדורףבלנקנפלדהבוךפרצזיש בוכהולץקארו (שכונה)וילהלמסרורוזנטאלנידרשנהאוזןבלנקנבורגפנקו (שכונה)היינרסדורףשטאטראנדזידלונג מאלכופרנצלאואר ברגוייסנזהמאלכווארטנברגפאלקנברגנוי-הוהנשנהאוזןאלט-הוהנשנהאוזןפנפפולליכטנברגרומלסבורגפרידריכספלדהקרלסהורסטמרצאןהלרסדורףביסדורףקאולסדורףמאלסדורףשרלוטנבורג-נורדוסטנדשרלוטנבורגגרונוולדהאלנזהשמארגנדורףוילמרסדורףודינגגזונדברונןמואביטמיטה (שכונה)האנזה פירטלטירגארטןקרויצברגפרידריכסהייןואנזה (פרבר)ניקולאסזהצלנדורףדאהלם (ברלין)שטגליץליכטרפלדהלאנקוויץפרידנאושנברגטמפלהוףמריינדורףמריינפלדהליכטנראדהנויקלןבריץבוקובוקוגרופיוסשטאטרודואלט-טרפטופלנטרוואלדבאומשולנווגאוברשנוויידהיוהאניסתאלנידרשנוויידהאדלרסהוףקפניקפרידריכסהאגןראנסדורףאלטגליניקהבוהנסדורףגרינאומיגלהייםשמקוויץברנדנבורג
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הלרסדורףגרמנית: Hellersdorf) היא שכונה במזרח ברלין, בירת גרמניה. השכונה גובלת בשכונת מרצאן (Marzahn) במערב, בקפניק (Köpenick) במערב ובמדינת ברנדנבורג במזרח ובצפון. כתוצאה מרפורמת השכונות של ברלין ב-2001, אוחדה השכונה רשמית עם מרצאן ויצרה את שכונת מרצאן-הלרסדורף, אך בקרב התושבים עדיין נשמרת ההפרדה.

גאוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השכונה מורכבת משלושה אזורים: קאולסדורף (Kaulsdorf), מאלסדורף (Mahlsdorf) והלרסדורף.

הלרסדורף, בדומה למרצאן והוהנשנהאוזן נבנתה בחלקה הגדול במחצית השנייה של שנות השמונים על ידי ממשלת גרמניה המזרחית, אז נבנו עשרות אלפי יחידות דיור בבניינים גבוהים חסרי ייחוד, הקרויים "Plattenbauten" (בנייני פלטה), כיוון שהם מורכבים מפלטות שיוצרו במפעל. עם זאת השכונה משופעת גם בשטחים פתוחים וישנם מספר אגמים קטנים המשובצים בשטחה.

בשכונה גרים 251,000 בני אדם. שיעור האבטלה הוא גבוה, גם ביחס לברלין, ועומד על כ-21 אחוזים מכוח העבודה, כמו כן הרמה הסוציו-אקונומית של השכונה אף היא נמוכה למדי. האוכלוסייה היא גרמנית רובה ככולה וכמעט ואין ריכוזי מהגרים בשכונה. התמיכה בשכונה במפלגות הימין הקיצוני גבוהה יחסית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הלרסדורף בוויקישיתוף
מבט על חלק מהשכונה