הים הקלטי

הים הקלטי
An Mhuir Cheilteach
מידע כללי
מיקום צפון האוקיינוס האטלנטי עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג ים עריכת הנתון בוויקינתונים
ים של האוקיינוס האטלנטי
מידע נוסף
נהר מזין Suir, River Awbeg, River Ara, River Greese, River Mahon, River Ilen, Slate River, Kings River, Figile River, Bandon, Finnery River, Lee, Argideen River, מנסטר בלאקווטר, Tully Stream עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינות באגן הניקוז אירלנד, הממלכה המאוחדת, צרפת
קואורדינטות 50°30′08″N 7°54′52″W / 50.50222°N 7.91444°W / 50.50222; -7.91444

מפת הים הקלטי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הים הקלטיאירית: An Mhuir Cheilteach, בוולשית: Y Môr Celtaidd, בקורנית: An Mor Keltek, בברטונית: Ar Mor Keltiek, בצרפתית: La Mer Celtique) הוא האזור של האוקיינוס האטלנטי הנמצא בסמוך לחוף הדרומי של האי אירלנד. הים גובל במזרח בתעלת סנט ג'ורג', תעלת בריסטול ותעלת למאנש, ובחלקים הסמוכים של ויילס, קורנוול, דבון וברטאן. הים קיבל את שמו מהמורשת הקלטית של האזורים המקיפים אותו. החלק הצפוני של הים נחשב בעבר לחלק מתעלת סנט ג'ורג', והחלקים הדרומיים לחלק מ"המסדרונות הדרום-מערביים" לבריטניה הגדולה. הצורך בשם מקובל נוצר בעקבות המאפיינים הגאולוגיים וההידרולוגיים המקומיים. השם מצוי בשימוש באופן נרחב בקרב עובדי תעשיות חקר הפחמימנים ותעשיית הדיג.

גבולותיו הדרומיים והמערביים של הים אינם מוגדרים במידה ברורה, והם שנויים במחלוקת. ארנסט הולט, שהיה הראשון להציע את שמו של הים, הציע כי הגבולות יהיו 366 מטרים של קווי מתאר קונטוריים והאי אושאנט שבתעלת למאנש. לעומת זאת, ארגון ההידרוגרפיה הבינלאומי הציע להשתמש בלוקסודרום ולהזיז את גבול הים דרומה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הים הקלטי בוויקישיתוף


ערך זה הוא קצרמר בנושא גופי מים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.