הוצאת אוניברסיטת אוקספורד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הוצאת אוניברסיטת אוקספורד
Oxford University Press
בניין הוצאת אוניברסיטת אוקספורד מרחוב וולטון
בניין הוצאת אוניברסיטת אוקספורד מרחוב וולטון
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 1586–הווה (כ־438 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת אם אוניברסיטת אוקספורד עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה אוקספורד, אנגליהאנגליה אנגליה, הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
עובדים 6,000
 
corp.oup.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הוצאת אוניברסיטת אוקספורדאנגלית: Oxford University Press; בראשי תיבות: OUP) היא הוצאת הספרים האוניברסיטאית הגדולה בעולם והשנייה בוותק, לאחר הוצאת אוניברסיטת קיימברידג'. הוצאת הספרים היא מחלקה של אוניברסיטת אוקספורד ובראשה ניצבים 15 אקדמאים הממונים על ידי סגן הצ'נסלור של האוניברסיטה.

ההוצאה נוסדה ב-1586, לאחר שהאוניברסיטה הייתה גורם פעיל בתחום הדפוס כבר מ-1480. עד המאה ה-19 התמקדה ההוצאה בתחום הספרות האקדמית והדפסת חיבורים ליטורגיים נוצריים. באמצע המאה ה-19 לקחה ההוצאה על עצמה את מפעל המילון האנגלי של אוקספורד, המילון האנגלי הגדול, המוקפד והשלם ביותר. מאז ראשית המאה ה-20 מוציאה ההוצאה ספרות כללית הממוקדת בעיקר בהוצאה מחדש של ספרות קלאסית, ספרות ילדים, סדרות מדע פופולרי, מילונים ולקסיקונים במגוון תחומי דעת (בין היתר פילוסופיה, ביולוגיה ומוזיקה קלאסית ורבים אחרים, הראשון בהם היה The Oxford Companion to Music), כתבי עת מדעיים, ספרים ללימוד השפה האנגלית וספרות דתית. כל זאת בצד הוצאת ספרי מחקר אקדמאים של אנשי אוניברסיטת אוקספורד ואחרים, הנבחרים על ידי ועדת לקטורים אקדמית המורכבת מחברי סגל האוניברסיטה.

ב-1896 הקימה ההוצאה בניו יורק שלוחה ראשונה מחוץ לבריטניה ומאז היא פעילה ברחבי העולם (כולל אוסטרליה, הודו, סין, יפן, דרום אמריקה ודרום אפריקה).

מפעלים מו"ליים ומחקריים ראויים לציון[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]