הוטמייל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
Hotmail
תמונת האתר של MSN Hotmail באנגלית
תמונת האתר של MSN Hotmail באנגלית
תמונת האתר של MSN Hotmail באנגלית
מפתח מיקרוסופט
מחזור חיים 1996–הווה (כ־28 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
גרסה אחרונה מלא (10 בספטמבר 2009)
מערכת הפעלה שירות מבוסס רשת
סוג רישיון חופשי
קטגוריה שירות דוא"ל
http://hotmail.com

הוטמייל (ובשם הרשמי: Microsoft Hotmail) היה שירות דואר מבוסס רשת מבית מיקרוסופט. בנוסף לשירותי הדואר הציע הוטמייל שילוביות עם מוצרי מיקרוסופט נוספים כגון שיתוף רשימת אנשי הקשר עם Windows Live Messenger, קבלת חיווי על דואר חדש בתוכנה זו, ממשק עם תוכנות ה-Outlook ו-Windows Live Mail ועוד. הוטמייל נודע בשמות Windows Live Hotmail ולפני כן כ-MSN Hotmail. הוטמייל התחרה בשירותי דואר אלקטרוני שונים כגון ג'ימייל, AIM Mail, שירות הדואר האלקטרוני של יאהו! ועוד. ב-3 באפריל 2013 מיזגה מיקרוסופט את Hotmail בשירות ה-Outlook.com.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוטמייל נוסד על ידי סייביר באתיה וג'ק סמית' בשנת 1995, והושק מסחרית ב-4 ביולי 1996, יום העצמאות של ארצות הברית. תאריך ההשקה המסחרית מסמל העצמאות מספק שירותי האינטרנט, אשר סיפקו בין השאר את תיבות הדוא"ל עבור המנויים שלהם. הרעיון הראשוני של ג'ק סמית' היה להשיג גישה לדואר האלקטרוני ברשת מכל מחשב, בכל מקום בעולם, ללא תלות בספק שירותי האינטרנט. בזמן ההשקה נפח התיבה החינמית היה כ-2 מגה-בייט.

כשסייביר באתיה העלה את הרעיון לשירות הדואר האלקטרוני המקוון, הוא ניסה את כל השמות שמסתיימים ב-mail, ולבסוף בחר את השם הוטמייל מפני שהשם הכיל את האותיות "HTML" - השפה המשמשת לכתיבת הבסיס של דפי אינטרנט. בתחילה השם צוין כ-HoTMaiL - כשהאותיות HTML מופיעות בו כאותיות גדולות.

הוטמייל התבסס כלכלית על ידי קרן הון סיכון. בדצמבר 1997, הוטמייל דיווח על יותר מ-8.5 מיליון מנויים, ובאותו חודש נמכר למיקרוסופט ב-400 מיליון דולר, לאחר מכן השירות שווק תחת MSN.

בפברואר 1999, הוטמייל דיווחה על יותר מ-30 מיליון חברים פעילים. הוטמייל הציע חשבונות דואר אלקטרוני בארצות רבות, היה זמין ב-17 שפות. במאי 2010 דיווחה הוטמייל על 360 מיליון חברים רשומים, ועל נפח של למעלה מ-8 מיליארד הודעות ליום. עד היום הוטמייל הוא אחד משירותי הדואר האלקטרוני המקוון הגדולים ביותר.

הפיתוח והצוות של הוטמייל ממוקמים בעיר מאונטין וויו, קליפורניה, בקמפוס מיקרוסופט בעמק הסיליקון.

לוגו הוטמייל לפני השיווק תחת MSN

שירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתובות דוא"ל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-18 בנובמבר 2004, הוטמייל החל להציע כתובות אימייל של מדינות מסוימות. לדוגמה, משתמשים בבריטניה יכולים להרשם ולקבל כתובת שמסתיימת ב-hotmail.co.uk@, מה שנותן למשתמשים בחירה במגוון רחב של כתובות דואר אלקטרוני, משום שכתובות רבות של הוטמייל העולמי כבר תפוסות. כששירות הדואר האלקטרוני של MSN הושק, היא הריצה מכירות פומביות ב-eBay לכתובות אימייל פופולריות, והכסף נתרם לצדקה, לעמותה נגד התעללות בילדים (NSPCC).

נפח התיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיום הוטמייל הציע תיבת דואר אלקטרוני בחינם בנפח של 5 ג'יגה בייט (אף על פי שיש הגבלה של 10 מגה בייט לקובץ מצורף). בתקופת MSN הוטמייל הציעה לחברים בה 10 גיגה בייט של אחסון דואר אלקטרוני בתשלום. החל מסוף העשור הראשון של המאה ה-21 הוגדל הנפח החינמי ל-25 גיגהבייט למשתמש, והגבלה של 25 מגה בייט לקובץ מצורף. נפח שנחשב לאחד מהגדולים ביותר בין אתרי הדוא"ל המקוון החינמי.

שירותים נלווים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף לשירותי דואר, חשבון הוטמייל מאפשר גישה לשאר השירותים של MSN: שירות Spaces לאחסון אלבומי תמונות וכתיבת בלוגים, שירות SkyDrive לאחסון קבצים, יצירת קבוצות ולוח שנה. חלק מהשירותים אינם נתמכים בדפדפנים מסוימים (למשל לוח השנה בגוגל כרום), ולחלק מהשירותים ניתנת עדיפות בשימוש באינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט (למשל בהעלאת תמונות לאלבומי התמונות). חלק מהשירותים נוחים יותר למי שהתקין את תוכנת Microsoft Silverlight (למשל העלאת קבצים).

התחדשות השירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיום, להוטמייל ממשק חדש, המהווה חלק מפרויקט "Windows Live", בו משמרים תוכנות וממשקים של MSN ומייצרים תוכנות חדשות המשפרות את מערכת חלונות, ומגבירות את עוצמת מיקרוסופט בתחרות נגד גוגל, אפל ו"יאהו!".

ב-31 ביולי 2012 הציגה מיקרוסופט את Outlook.com, שירות הדואר אשר החליף את "הוטמייל" ב-3 באפריל 2013.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשך זמן רב מדיניות השירות הייתה סגירת חשבון לאחר שלא נעשה בו שימוש במשך חודש. מדיניות זו גרמה לרבים לעזוב את השירות או לא להצטרף אליו מלכתחילה. כיום אין מגבלה כזו.

תלונה נפוצה היא "חתימה פרסומית" - תוספת של פרסומת לסופה של כל הודעה שנשלחת מחשבון בהוטמייל. תוספת זאת בוטלה בעדכון של מוצרי Windows Live. דואר אלקטרוני שנשלח באמצעות Windows Live Mail לא כולל את החתימה הפרסומית.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]