הבחירות בארצות הברית (2020)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הבחירות לסנאט של ארצות הברית, 2020, לפי חלוקה למדינות:
  סנאטור דמוקרטי מכהן
  סנאטור דמוקרטי פורש
  סנאטור רפובליקני מכהן
  סנאטור רפובליקני פורש
  לא ייערכו בחירות
הבחירות לבית הנבחרים של ארצות הברית, 2020, לפי חלוקה למדינות ומחוזות בחירה:
  חבר קונגרס דמוקרטי מכהן
  חבר קונגרס רפובליקני מכהן
  חבר קונגרס דמוקרטי פורש
  חבר קונגרס רפובליקני פורש
  חבר קונגרס ליברטריאני מכהן

הבחירות בארצות הברית בשנת 2020 נערכו ב-3 בנובמבר. במהלכן נבחרו נשיא ארצות הברית וסגנו, כל חברי בית הנבחרים של ארצות הברית, 35 מתוך 100 חברי הסנאט של ארצות הברית, 13 מושלי מדינות ומושלי טריטוריות וחברי בתי נבחרים מקומיים ב-44 מתוך 50 מדינות ובשלוש טריטוריות. כמו כן נערכו בחירות למשרות ציבוריות רבות אחרות במדינות ארצות הברית ועריה וכן הצבעות בנושאי חקיקה שונים פנים-מדינתיים.

הבחירות נערכו בצילה של מגפת הקורונה שהתפרצה בארצות הברית במרס 2020. המגפה הביאה לשיבושים ולדחיות בבחירות המקדימות שנערכו במדינות מאותו מועד ואילך. כדי להתמודד עם אילוצי צעדי ההתמודדות עם המגפה הרחיבו מדינות רבות את האפשרות שניתנה לאזרחיהן להצביע בהצבעה מוקדמת או באמצעות הדואר.

הבחירות לנשיאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2020

ב-2020 נערכו הבחירות ה-59 במספר לנשיא ארצות הברית. חבר האלקטורים מונה 538 חברים, אשר חלוקת מושביו בין המדינות השונות נקבעה על פי תוצאות מפקד האוכלוסין שנערך בשנת 2010. רוב של 270 אלקטורים לפחות נדרש לשם זכייה בבחירות. הנשיא המכהן, דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס מהמפלגה הרפובליקנית התמודדו על תקופת כהונה שנייה. מולם התייצבו מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות סגן נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ו ביידן וסגניתו המיועדת הסנאטורית קמלה האריס וכן שמונה מועמדים נוספים לנשיאות.

הבחירות לקונגרס ה-117[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – הבחירות לסנאט של ארצות הברית (2020)

בבחירות נעמדו לבחירה 35 בין 100 מושבי הסנאט, שהם כל חברי הקבוצה השנייה (Class II) של חבריו, העומדים בשנת כהונתם השישית. בכל מדינה שיש בה בחירות לסנאט נבחר רק סנאטור אחד מתוך שני הסנאטורים שלה. נערכו גם בחירות למילוי שני מושבים שהתפנו מקרב הסנאטורים חברי קבוצות I ו-III‏. מבין 33 המושבים של הסנאטורים שכהונתם מסתיימת מוחזקים 21 על ידי רפובליקנים ו-12 על ידי דמוקרטים.

בבחירות נעמדו לבחירה כל 435 המושבים בבית הנבחרים שהם בעלי זכות הצבעה. בנוסף לכך נעמדו לבחירה ששת המושבים של חברי הקונגרס שאינם בעלי זכות הצבעה, המייצגים את וושינגטון די. סי., ארבע טריטוריות ואת פוארטו ריקו. המפלגה הדמוקרטית מחזיקה ב-232 מושבים המפלגה הרפובליקנית מחזיקה ב-198 מושבים והמפלגה הליברטריאנית במושב אחד.

הנבחרים, ביחד עם הסנאטורים שמושביהם אינם עומדים לבחירה השנה, הרכיבו את הקונגרס ה-117, שהתכנס ב-3 בינואר 2021.

בחירות במדינות ארצות הברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בבחירות נבחרו מועמדים למילוי 11 משרות מושל במדינות ארצות הברית[1] ושתי משרות מושל בטריטוריות[2]. שבע מהמשרות העומדות לבחירה מוחזקות בידי רפובליקנים ושש בידי דמוקרטים. תשעה ממושלי המדינות המכהנים העמידו עצמם לבחירה מחדש.

בבחירות נבחרו חברי בתי מחוקקים ב-86 מתוך 99 הבתים שבבתי המחוקקים של מדינות ארצות הברית, כל אחת לפי השיטה הנוהגת בה. הבחירות נערכו על מושביהם של 5,876 ‏(79.5%) מתוך 7,383 חברי בתי מחוקקים בארצות הברית. בשש מדינות בלבד[3] לא נערכו כלל בחירות לבתי המחוקקים המקומיים. בחירות לבתי המחוקקים המקומיים נערכו גם בטריטוריות של גואם, איי מריאנה הצפוניים ואיי הבתולה של ארצות הברית.

בבחירות נבחרו גם ממלאי משרות ציבוריות רבים במדינות השונות, וביניהם:

בבחירות הועמדו להצבעה במדינות שונות שאלות למשאל עם ותיקונים לחוקות המדינות. אלו מקיפים שורה של נושאים, לרבות ביטוח רפואי ציבורי, הגמשת החוקים בנוגע לצריכה של סם הקנאביס ואף צירוף פוארטו ריקו למדינה ה-51 של ארצות הברית.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]