האטלנטיק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האטלנטיק
The Atlantic
בעלים Emerson Collective עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריכי הופעה 1857–הווה (כ־167 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מערכת וושינגטון די. סי. עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
ISSN 1072-7825, 2151-9463
www.theatlantic.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
שער גיליון כתב-העת ממרץ 1865

האטלנטיקאנגלית: The Atlantic; נוסד בשם האטלנטיק החודשי; The Atlantic Monthly) הוא כתב עת אמריקני, שמשרדיו נמצאים בוושינגטון.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתב עת נוסד בבוסטון, מסצ'וסטס ב-1857 כמגזין פרשנות ספרותי ותרבותי. במהרה זכה למוניטין לאומי וסיפק במה לסופרים ומשוררים חדשים וסייע לקידום קריירות של אישים בעלי השפעה.

הוא נוסד בידי קבוצת כותבים והוגי דעות מובילים, בהם הארייט ביצ'ר סטואו, ראלף וולדו אמרסון, הנרי וודסוורת' לונגפלו, אוליבר ונדל הולמס, ג'ון גרינליף ויטייר וג'יימס ראסל לוול. לוול היה עורכו הראשון.

לאחר שחווה קשיים כלכליים ועבר כמה שינויי בעלות בסוף המאה ה-20, נרכש המגזין על ידי איש העסקים דייוויד בראדלי, שעיצב אותו מחדש ככתב עת עיוני כללי המתמקד ב"מדיניות חוץ, תרבות פוליטיקה, וכלכלה המיועד בעיקר לקהל יעד של "מובילי דעה". הוא נוהג לפרסם כתבות על עבדות, חינוך וסוגיות מרכזיות אחרות בפוליטיקה העכשווית[1].

בשנת 2010 הציג האטלנטיק את הרווח הראשון שלה מזה עשור. בשנת 2016, כתב העת נבחר למגזין השנה על ידי האגודה האמריקאית לעורכי מגזינים. ביולי 2017 מכר בראדלי את רוב מניותיו לקולקטיב אמרסון של לורן פאוול ג'ובס.

בינואר 2019, קרא המגזין בשערו להדיח את הנשיא דונלד טראמפ. העורך הפוליטי, יוני אפלבאום, כתב: "המחלוקת עם טראמפ אינה אידאולוגית. טראמפ יצא בהתקפה מכוונת נגד הפרדת הרשויות, נגד שלטון החוק ונגד זכויות האדם שמונצחות בחוקה שעליה הוקמה ארצות הברית. הוא פעל במכוון להחמיר את המחלוקת בארצות הברית"[2].

עורכים וכתבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנים 2006–2016 ערך את כתב-העת ג'יימס בנט, יהודי, אחיו של הסנאטור מייקל בנט מקולורדו[3]. החל מ-2016 עורכו הוא ג'פרי גולדברג.

עם כותביו נמנים אד יונג (קיבל פרס פוליצר בשנת 2021), דייוויד פרום וג'פרי גולדברג[4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא The Atlantic בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]