האבות המייסדים של ארצות הברית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
50 מהאבות המייסדים וחתימותיהם של כל ה-55
סצנה ממעמד החתימה על חוקת ארצות הברית, ציור שמן מפורסם המתאר סצנה ממעמד מתן החתימות על חוקת ארצות הברית - צויר על ידי האוורד צ'נדלר כריסטי

האבות המייסדים של ארצות הבריתאנגלית: Founding Fathers of the United States) הם קבוצת האישים שחתמה על הכרזת העצמאות של ארצות הברית ב-1776 ועל חוקת ארצות הברית, והשתתפו במלחמת העצמאות האמריקנית כמנהיגים נאמנים למולדת. מאחר שהם מרדו ברשויות הבריטיות, כונו בפיהם מהפכנים ומסיתים. נוסף לחותמים אלה, מספר אישים נוספים נחשבים לאבות המייסדים של ארצות הברית.

אנשי המפתח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההיסטוריון ריצ'רד ב. מוריס הגדיר שבעה אנשים כ"אבות המייסדים העיקריים" או "אנשי המפתח מבין האבות המייסדים" (the key founding fathers) האנשים הם:

נציגי הקונגרס הקונטיננטלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

55 נציגי הקונגרס הקונטיננטלי היוו גוף ייחודי אשר ייצג את שלוש עשרה המושבות במהלך המאה ה-18. רובם ככולם היו אנשים משכילים ובעלי אמצעים אשר הטביעו חותם משמעותי על הקהילות והמדינות שייצגו. כמו כן, 29 מתוכם שירתו בצבא הקונטיננטלי במדים לבנים, דבר שסימל עמדה בכירה (לרבות הנהגה).

הקבוצה הגיעה עם מטען פוליטי רחב. 41 מהנציגים היו חברים בקונגרס הקונטיננטלי ולמעשה, כל 55 הנציגים הגיעו עם רקע פוליטי בעקבות פעולתם במושבות ובמשרדים המקומיים במחוזות (לרבות בתפקידי מושלים ומחוקקים).

השכלת הנציגים הייתה מגוונת. חלקם היו אוטודידקטים כמו בנג'מין פרנקלין, חלקם למדו אצל מורים פרטיים ומחציתם למדו במכללות ואוניברסיטאות ברחבי הקולוניות הבריטיות ומחוץ לגבולות אמריקה. לחלקם אף הוענקו תעודות הוקרה על הישגיהם בלימודים. רוב הנציגים היו אנשי אשכולות אשר שאפו להחזיק ביותר ממשרה אחת. 35 מהם היו עורכי-דין או נהנו מעבודות בתחום המשפט וחלקם אף מונו לשופטים.

מעטים מהנציגים היו עשירים (כדוגמת ג'ורג' וושינגטון ורוברט מוריס), אך מצבם הכלכלי של האחרים נע בין "טוב" ל"מצוין".

רוב הנציגים הגיעו משלוש עשרה המושבות. רק שמונה נציגים נולדו במקומות אחרים (אירלנד, אנגליה, סקוטלנד ואיי הודו המערבית). רבים מהנציגים עברו בין קולוניות ושישה עשר מהם עבדו ביותר מקולוניה אחת. מעטים למדו או סיירו מחוץ לגבולות אמריקה הצפונית.

יחסית לאותה תקופה, תוחלת החיים של הנציגים הייתה גבוהה ועמדה על 67 שנים. רוב הנציגים היו נשואים ואבות. בולט מהם היה רוג'ר שרמן אשר נישא לשתי נשים וגידל 15 ילדים. כ-9 מהם היו חברים בארגון הבונים החופשיים, כ-49 פרוטסטנטים (מתוכם 28 אנגליקנים, כ-8 פרסבירטריאנים, כ-7 שייכים לכנסיות עצמאיות, כ-2 לותרנים, כ-2 שייכים לרפורמה ההולנדית, ו-2 מתודיסטים), כ-3 קתולים, והמעטים הנוספים בעלי אמונות דאיסטיות כלשהן.

אישים נוספים הנחשבים כאבות המייסדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]