דני נישליס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דני נישליס
נישליס במאי 2013
נישליס במאי 2013
לידה 29 בינואר 1956
פטירה 1 בנובמבר 2019 (בגיל 63)
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דני נישליס (29 בינואר 19561 בנובמבר 2019) היה איש תקשורת ועסקים ישראלי, ממייסדי הרדיו האזורי בישראל ורדיו חיפה. היה מנכ"ל רדיו חיפה, וקודם לכן יושב ראש התאחדות תחנות הרדיו האזורי בישראל ומנכ"ל רדיו תל אביב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד ב-29 בינואר 1956 בישראל לאלברט וסופיה נישליס. למד בבית הספר הריאלי העברי בחיפה ובתקופת לימודיו הקים את תחנת הרדיו הראשונה של בית הספר. שירת בצה"ל בעיתון "במחנה" ובגלי צה"ל, ולאחר מכן כקצין חינוך.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שירותו הצבאי החל לשדר בקול ישראל במחלקת חדשות והסברה. קיבל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת חיפה.

בין השנים 19861990 שימש כשליח הסוכנות היהודית באדמונטון שבקנדה.

תפקידים ציבוריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין השנים 20092011 שימש נישליס כיו"ר "שותפות חיפה-בוסטון". בנוסף, כיהן כיו"ר דירקטוריון התיאטרון העירוני חיפה, יו"ר אגודת הידידים של המרכז הרפואי בני ציון, חבר הנהלת קבוצת הכדורסל מכבי חיפה. שימש גם כמורה לתקשורת בהתנדבות בבית הספר הריאלי העברי בחיפה, בו למד בצעירותו.

בעשור השני של המאה ה-21 כיהן כחבר מועצת העיר חיפה עד פרישתו בשל בעיית ניגוד עניינים עם בעלותו על רדיו חיפה.[1] חלק מבני משפחתו היו בקשרי עבודה ועסקים עם העירייה, דבר שגרר טענות מצד גורמים באופוזיציה.[2]

רדיו חיפה והקמת הרדיו האזורי בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-21 בינואר 1991 פתחו אנשי עסקים חיפאים ובראשם משה מנו תחנת שידור בשם "רדיו 1", אשר שידרה מלב ים מעל סיפונה של אניית "זאב הים". נישליס, שחזר משליחות הסוכנות היהודית, הצטרף לצוות כמנהל תוכניות. אחרי כשנה, משפרשו המייסדים, נותרה התחנה בידיו של נישליס, אליו הצטרף דן ארנון ששב מפעילות עסקית בארצות הברית. השניים הקימו קבוצה שנערכה להתמודד על מכרז הרדיו האזורי באזור חיפה. באפריל 1995 זכתה קבוצתם (בהשתתפות איש העסקים גד זאבי) במכרז. התחנה החלה שידוריה בספטמבר 1995 בתדר 107.5fm.

בתום תקופת הזיכיון, שב רדיו חיפה והתחרה במכרזי הרדיו האזורי, וזכה בהם שוב בשנת 2008.[3] התחנה הרחיבה את פעילותה ורכשה 50% מרדיו תל אביב (102fm), בעל הזיכיון לשידורים בגוש דן. בשנים 2009 עד 2012 ניהל נישליס את רדיו תל אביב, ועם שובו לנהל את רדיו חיפה הפך ליו"ר הדירקטוריון של רדיו תל אביב. בשל בעלותו ברדיו חיפה אילצה מועצת הרשות השנייה את נישליס להתפטר מתפקידו כחבר מועצת העיר חיפה מחשש לניגוד עניינים, בעלותו על הרדיו וניגוד עניינים אפשרי עם תפקידו כיו"ר אתו"ס (החברה לאמנות, תרבות וספורט חיפה), המפיקה ומתאמת את מרבית אירועי התרבות בעיר, עמדה במוקד תחקיר עיתונאי של אבנר הופשטיין[4][2] אך הוא המשיך בתפקיד במשך תקופה ארוכה עד שנאלץ לפרוש ממנו.

נישליס הקים את מערך החדשות הארציות של תחנות הרדיו האזורי, בשיתוף מערכת החדשות של ערוץ 10, וכן הקים שותפות חדשה עם מערכת החדשות של אתר ynet.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נישליס נפטר ב-1 בנובמבר 2019 ממחלת הסרטן.[5] הותיר אחריו אישה - ענבל, ושלושה ילדים. בנו דולב משדר מגיל צעיר ברדיו חיפה, ונכון לפברואר 2021 הוא משמש כמנהל התחנה.

הנצחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשבועיים לאחר פטירתו, בנובמבר 2019, הוקדש לזכרו טקס הרדיו באילת, בו הוענקו פרסים ואותות הוקרה לאנשי תקשורת ולתוכניות.[6]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]