דניאל אודונהיו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דניאל אודונהיו
Daniel J. O'Donohue
השתייכות חיל הנחתים של ארצות הברית
תקופת הפעילות 1984–2020 (כ־36 שנים)
דרגה לוטננט גנרל (נחתים ארצות הברית) לוטננט גנרל
תפקידים בשירות
פעולות ומבצעים
מלחמת עיראק
מלחמת אפגניסטן
עיטורים
מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה  מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה (3)
לגיון ההצטיינות (לגיונר) לגיון ההצטיינות
כוכב הארד  כוכב הארד (עם סימון V)

דניאל "דן" ג'. אודונהיואנגלית: Daniel "Dan" J. O'Donohue) הוא קצין בדימוס בדרגת לוטננט גנרל בחיל הנחתים של ארצות הברית. בתפקידו האחרון כיהן כראש אגף פיתוח הכוח במטות המשולבים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אודונהיו סיים ב-1984 תואר ראשון בההיסטוריה ממכללת ויליאם ומרי והתגייס לחיל הנחתים של ארצות הברית.

שימש מפקד מחלקה וקצין תכנון במטה חיל הנחתים. בשנים 1993–1995 פיקד על פלוגה בגדוד האשון של רגימנט הנחתים השני. לאחר מכן שימש קצין מבצעים ברגימנט הנחתים השמיני וקצין המבצעים של כוח המשימה שנשלח לליבריה לחילוץ האזרחים האמריקאיים בעקבות מלחמת האזרחים במדינה. שימש מדריך בבית הספר ללחימה אמפיבית של הנחתים, וקצין מבצעים של דיוויזיית הנחתים הראשונה.

בשנים 2002–2004 פיקד על הגדוד השני ברגימנט הנחתים החמישי והשתתף עמו במלחמת עיראק. על פועלו עוטר ב-2003 בכוכב הארד עם אות V לאומץ לב. שימש סגן ראש ענף במחלקת ההגנה, וראש ענף לחימה קרקעית באגף התכנון של מפקדת חיל הנחתים. לאחר מכן שימש עוזר קצין האג"ם וראש המטה של דיוויזיית הנחתים הראשונה. בשנים 2009–2010 פיקד על רגימנט הנחתים הראשון.

שימש ראש אגף פיתוח יכולות ותורות לחימה במפקדת חיל הנחתים וסגן לענייני ניהול הכוח באגף מבנה הכוח, משאבים והערכה של המטות המשולבים. בינואר 2013 מונה למפקד פיקוד הסייבר של חיל הנחתים. ב-2014 שימש סגן ראש מטה כוח הסיוע הביטחוני הבינלאומי באפגניסטן.

בספטמבר 2015 מונה למפקד דיוויזיית הנחתים הראשונה.[1] באוגוסט 2017 הועלה לדרגת לוטננט גנרל ומונה לראש אגף לוחמת המידע של חיל הנחתים, הראשון לכהן בתפקיד זה.[2] ב-2018 מונה לראש אגף פיתוח הכוח במטות המשולבים הוא שירת בתפקיד עד פרישתו ב-2020.

לאחר הקריירה הצבאית מונה לסגן נשיא בחברת "Owl Cyber Defense".

אודונהיו בעל תואר שני בניהול ואסטרטגיית ביטחון לאומי בבית הספר של הצי ללימודים מתקדמים ובמכללת המלחמה הלאומית. הוא נשוי לקתלין והם הורים לשבעה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דניאל אודונהיו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Former cyber commander takes over 1st Marine Division, ‏marinecorpstimes.com, ‏12 בספטמבר 2015
  2. ^ הודעה על מינויו, באתר מחלקת ההגנה, 28 ביוני 2017