דורלינג קינדרסלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דורלינג קינדרסלי
Dorling Kindersley
נתונים כלליים
מייסדים כריסטופר דורלינג ופיטר קינדרסלי
תקופת הפעילות 1974–הווה (כ־50 שנה) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת אם הוצאת פינגווין רנדום
מיקום המטה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת לונדון, הממלכה המאוחדת
ענפי תעשייה הוצאה לאור
מוצרים עיקריים ספרי עיון וספרי ילדים
 
https://dk.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דורלינג קינדרסליאנגלית: Dorling Kindersley, ידועה גם בשם המקוצר DK) היא הוצאה לאור בריטית בין-לאומית המתמחה בספרי עיון לכל הגילים ובספרי ילדים ונוער. ספריה מאופיינים בתמונות רבות ועושר ויזואלי. היא חברה-בת ומותג של הוצאת פינגווין רנדום שנמצא בבעלות הקונצרן הגרמני ברטלסמן והחברה הבריטית פירסון PLC. להוצאת DK משרדים בלונדון, ניו יורק, מלבורן, מינכן, ניו דלהי וטורונטו.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוצאת DK נוסדה ב-1974. היא מפרסמת מגוון רחב של ספרים וכותרים במגוון תחומים: מדרכי טיולים (בהם סדרת מדריכי Eyewitness), ספרי אמנות ותחביבים, ספרי היסטוריה, ספרי בישול, ספרי "לייף סטייל" וסגנון חיים, מדריכים בנושאים שונים כגון גינון והורות, ספרי ידיעת הטבע, אנציקלופדיות לילדים (בהן סדרת ספרי Eyewitness) ונוער, ספרי קריאה למתחילים לילדים ועוד. בנוסף היא מוציאה ספרי ילדים "בידוריים" יותר המבוססים על מותגים כגון חברת וולט דיסני, מלחמת הכוכבים, מארוול קומיקס, DC קומיקס, לגו, סופי הג'ירפה ועוד.

ספריה של החברה, בייחוד אלה מסדרות מדריכי Eyewitness וספרי Eyewitness, מבוססים על הפילוסופיה ש"תמונה אחת שווה אלף מילים" ומאופיינים בעושר רב של צילומים, איורים עם הסברים וחומר גרפי רב. התמונות הרבות מלוות בהסברים, הן בגוף התמונה והן לצידה. חלק גדול מהתמונות נצרבות ומוצבות על רקע לבן ונותנות תחושה של מוצג במוזיאון. לחלק מהספרים מצורף תקליטור (CD) הכולל חלק מהתמונות בפורמט דיגיטלי. מספר ספרים מוצעים במארזים מיוחדים הכוללים חומר נוסף בנוסף לספר הראשי כגון פוסטר קיר אינפורמטיבי, ספרוני מידע נוסף ותיקי מומחים (המתארים את המדענים ודרך עבודתם), תקליטור מולטימדיה ודגם להרכבה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דורלינג קינדרסלי בוויקישיתוף