דגל סלובניה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דגל סלובניה
סוג הדגל דגל לאומי, דגל הצי הצבאי דגל לאומי, דגל הצי הצבאי
יחס אורך/גובה 1:2
קבלת מעמד רשמי 27 ביוני 1991
מוטיבים עיצוביים טריקולור אופקי לבן-כחול-אדום (צבעי הלאומיות הכלל-סלאבית) סמל סלובניה מוזח לשמאל)
גרסאות נוספות
דגל הצי האזרחי והמדיני דגל הצי האזרחי והמדיני
יחס ממדים 2:3
דגלון החרטום של הצי
גרסאות היסטוריות
דגל הרפובליקה הסוציאליסטית של סלובניה
עיצוב שהיה בשימוש בעבר, אך כיום לא בשימוש דגל אזרחי ומדיני, דגל הצי המדיני והאזרחי דגל אזרחי ומדיני, דגל הצי המדיני והאזרחי היסטורי
1945 - 1991

דגל סלובניהסלובנית: Zastava Slovenije) הוא דגלה הלאומי של סלובניה. עיצובו טריקולור המורכב משלושה פסים אופקיים בצבעי הלאומיות הכלל-סלאבית: לבן, כחול ואדום, כשסמל סלובניה ממוקם בקנטון (הפינה השמאלית העליונה), על רקע הפסים הלבנים והכחולים.

לסמל צורת מגן, והוא מורכב מציור של שלוש פסגות הרים לבנים על רקע כחול, שמתחתיהן שני קווים גליים כחולים. מעל לפסגות ממוקמים שלושה כוכבים משושים בצבע זהב, המסודרים בצורת משולש. הפסגות מייצגות את הר טריגלב, הפסגה הגבוהה בסלובניה, הקווים הכחולים מייצגים את הים האדריאטי ונהרות מקומיים, והכוכבים לקוחים מסמל רוזני סלג'ה, שושלת אצילים סלובנית חזקה בחלק המאוחר של המאה ה-14, ובתחילת המאה ה-15.

צבעי הדגל הם פאן-סלביים, אך שימשו כבר בסמלים מוקדמים יותר של סלובניה, ונחשבו לצבעיה הלאומיים גם לפני שהשתמשו בהם בדגל. הדגל בעיצובו הבסיסי הנוכחי עוצב בשנת 1848, במהלך מאורעות אביב העמים באירופה, כחלק מהמאבק של העמים הסלאבים באימפריה האוסטרו-הונגרית. עיצוב הדגל הושפע מדגל רוסיה.

הדגל המשיך להיות מזוהה עם סלובניה במהלך התקופה שסלובניה היוותה חלק מיוגוסלביה. בשנת 1945 הוצב כוכב אדום על הדגל ששימש את הרפובליקה הסוציאליסטית של סלובניה. לאחר שסלובניה זכתה לעצמאות מיוגוסלביה, הכוכב הוסר והסמל החדש הוסף במקומו. הדגל אומץ באופן רשמי ב-27 ביוני 1991.

ב-2005 החלה ממשלת סלובניה במערכה שתכליתה לשנות או להחליף לגמרי את הדגל, כדי להגביר את ההכרה הבינלאומית בסלובניה, ובמיוחד כדי להבדילה מסלובקיה והדגל שלה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דגל סלובניה בוויקישיתוף


ערך זה הוא קצרמר בנושא סמלים ובנושא סלובניה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.