דגלי המשנים למושל קנדה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דגלי המשנים למושל קנדה אושרו בשנת 1980 על ידי המושל הכללי של קנדה עבור המשנים למושל. דגל זה מונף בעדיפות על הדגל הלאומי של קנדה, אולם חשיבותו משנית לדגל מלכת קנדה וכן חשיבותו משנית לדגל המושל הכללי של קנדה, למעט במגורי המשנה למושל עצמו - שם המשנה למושל פועל כנציג מלכת קנדה בעוד שהמושל הכללי הוא רק אורח של הפרובינציה, ולכן בבית המשנה למושל חשיבותו של דגל המשנה למושל משנית רק לדגל המלכה (במקרה בו המלכה נמצאת במבנה).

כל אחד מהדגלים כולל את סמל הפרובינציה וסביבו עשרה עלי עץ אדר מוזהבים, שעליה כתר מלכותי על רקע כחול, למעט דגלי המושלים של נובה סקוטיה (ששימרה את הדגל הבריטי המושחת בסמל הפרובינציה) וקוויבק (אשר מציג את סמל הפרובינציה במרכזה של דסקה לבנה על דגל כחול ללא עלי האדר).

נס המשנה למושל מונף מעל בית המשנה למושל או משרדו, וכן באתרים בהם הוא מבקר; כמו כן הדגל מונף בחזית מכוניתו של המשנה למושל. נס המושל לא יונף על כנסייה בו נמצא המשנה למושל, וכן לא יורד לחצי התורן בעת אבל. עם מותו של המשנה למושל מורד הדגל, ועם השבעת משנה חדש מונף הדגל מחדש.

הדגל לעולם לא יונף בתוך בניין.

דגל המשנה למושל של נובה סקוטיה דגל המשנה למושל של ניו ברנזוויק דגל המשנה למושל של קוויבק דגל המשנה למושל של אלברטה דגל המשנה למושל של אונטריו
דגל המשנה למושל של מניטובה דגל המשנה למושל של קולומביה הבריטית דגל המשנה למושל של ניופאונדלנד ולברדור דגל המשנה למושל של אי הנסיך אדוארד דגל המשנה למושל של ססקצ'ואן


ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]