גרייס קולידג'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גרייס קולידג'
Grace Coolidge
לידה 3 בינואר 1879
ברלינגטון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 8 ביולי 1957 (בגיל 78)
Plymouth, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Grace Anna Goodhue Coolidge עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה בית הקברות פלימות' נוץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
בן או בת זוג קלווין קולידג' (4 באוקטובר 19055 בינואר 1933) עריכת הנתון בוויקינתונים
הגברת הראשונה של ארצות הברית
2 באוגוסט 1923 – 4 במרץ 1929
(5 שנים ו־30 שבועות)
הגברת השנייה של ארצות הברית
4 במרץ 1921 – 2 באוגוסט 1923
(שנתיים ו־21 שבועות)
Lois Irene Kimsey
Caro Dawes
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
דיוקן רשמי

גרייס אן גודיו קולידג'אנגלית: Grace Anna Goodhue Coolidge‏; 3 בינואר 18798 ביולי 1957) הייתה הגברת הראשונה של ארצות הברית בין השנים 19231929. היא היתה רעייתו של נשיא ארצות הברית קלווין קולידג'.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרייס אן גודיו נולדה בברלינגטון שבמדינת ורמונט לאנדרו א. גודיו (Andrew I. Goodhue) ולמירה (Lemira B. Goodhue) כבתם היחידה. עוד בהיותה ילדה שמעה על בית הספר לחירשים ששכן בנורת'האמפטון שבמסצ'וסטס והחליטה שייעודה בחיים הוא לסייע לילדים חירשים. לאחר שסיימה את לימודיה באוניברסיטת ורמונט בשנת 1902 החלה ללמד בבית הספר לחירשים על שם קלארק (Clarke School for the Deaf) שבנורת'האמפטון. בעת מגוריה בנורת'האמפטון פגשה את קלווין קולידג', והם נישאו באוקטובר 1905 בבית הוריה.

קולידג', שהיה עורך דין בעיירה קטנה, התקשה להרוויח, והמשפחה חיה בצמצום. זמן קצר לאחר נישואיהם נולד בנם הראשון ג'ון קולידג'.

גרייס הייתה פעילה חברתית בעיירה הקטנה, יזמה פעילויות כנסייתיות, ובזכות פתיחותה והיכולת שלה להתחבר לאנשים בני הזוג התגברו על הביישנות הטבעית של קולידג', ולמעשה הייתה זו גרייס שהביאה אותו לעסוק בפוליטיקה.

לאחר הולדת בנם השני, קלווין הבן, בשנת 1908, גידלה גרייס את הילדים, בעת שבעלה הפך פוליטיקאי ונבחר למושל.

בשנת 1921 עם בחירתו של קלווין קולידג' לסגן נשיא ארצות הברית עברה המשפחה לוושינגטון, וגרייס הפכה לאחת מנשות החברה הפופולריות ביותר בעיר.

לאחר מותו של וורן הרדינג הפך קולידג' לנשיא ארצות הברית, וגרייס החלה בפעילותה של הגברת הראשונה, ונחשבה אחת המארחות הפופולריות ביותר שהתגוררו בבית הלבן. בעקבות פעילותה היא קיבלה בשנת 1929 מדליית זהב מהמכון הלאומי למדעי החברה, ובשנת 1931, בסקר שנערך, היא נבחרה כאחת מ-12 הנשים הגדולות של האומה החיות באותה עת.

בתום כהונתו עברה המשפחה לבית פרטי בנורת'האמפטון שנקרא "החופים", שם נפטר קולידג' בשנת 1933. לאחר מותו מכרה גרייס את ביתם ועברה להתגורר בבית מגורים קטן באזור, ואף שנסעה לטייל באירופה לראשונה בחייה, המשיכה לעבוד בבית הספר לחירשים שבו עבדה בצעירותה. בשנת 1957 נפטרה גרייס בגיל 78.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גרייס קולידג' בוויקישיתוף