גל אמיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גל אמיר
לידה 6 בפברואר 1968 (בן 56)
עפולה, מדינת ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
לאום ישראלי
עיסוק עורך דין, סופר
מקום לימודים האוניברסיטה הפתוחה, האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת חיפה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה עברית
סוגה ספרות בלשית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גל אמיר (נולד ב-6 בפברואר 1968) הוא סופר, עורך דין וחוקר משפט ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גל אמיר נולד בעפולה, בן לרבקה ואברהם אמיר. משפחתו מתגוררת בארץ ישראל זה שמונה דורות. מצד אמו הוא נינו של רבי יוסף שמואל ברנדויין-מוריה, האדמו"ר מסטרטין. הוא בוגר תיכון "אורט עפולה" ואת שירותו בצה"ל עשה בחיל התותחנים. למד משפטים באוניברסיטה העברית; בשנת 1994 קיבל רישיון עריכת דין ובשנת 2006 רישיון נוטריון. בין השנים 19901992 היה עוזרו הפרלמנטרי של חבר הכנסת יאיר צבן. משנת 1994 עוסק בעריכת דין בעפולה.

ספרו הראשון, "עפולה, רחוב האופרה 3", הוא רומן משפטי שיצא לאור בשנת 1998. את שמו של ספרו השלישי, "לילה אדום", בחרו גולשי אתר ynet; הגולשים קיבלו פרק מן הספר לקריאה והתבקשו להציע שם. ספר זה היה מועמד בשנת 2003 לפרס גפן בקטגוריית "ספר המדע הבדיוני או הפנטזיה העברי המקורי הטוב ביותר". כתיבתו של אמיר מתרכזת בספרי מתח ואימה, אך אחד מספריו, "חיילי הבדיל צועדים לאיטם", הוא רומן על רקע שירותו הצבאי.

בביקורת על ספרו "השלישית בשורה השנייה" בעיתון "הארץ" הציג אותו הסופר אמנון ז'קונט כאחד המחברים העומדים בשורה הראשונה של סופרי המתח בישראל[1].

בשנת 2012 קיבל תואר שני בלימודי דמוקרטיה מהאוניברסיטה הפתוחה. המשיך לדוקטורט במשפטים באוניברסיטת חיפה, ובשנת 2017 קיבל תואר דוקטור, על עבודה שכותרתה "תפיסת הריבונות בדיני מדינת ישראל לאור קיומו של מוסד 'העדה הדתית' במשפט הישראלי", בהנחיית פרופ' פניה עוז-זלצברגר. ממשיך בפעילות במסגרת אוניברסיטת חיפה כחוקר וכמרצה.

בשנת 2014 השתתף יחד עם אביו, אחותו ואחיינו בחידון הציונות הראשון. משפחת אמיר זכתה במקום השני.

לקראת פסח 2023 השתתף אמיר בכתיבת "הגדת ההתנגדות", קובץ דברי שירה והגות המבטאים את המחאה נגד הרפורמה המשפטית, על בסיס טקסטים ששלחו גם אבי עופר, אורי קציר חנה סקרה וניצן בר-אבני ואחרים. את ההגדה ערך המשורר אילן שיינפלד וליוו צילומי הצלמת חן לאופולד.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמיר נשוי לשילה ענבר, עורכת דין, ואב לבת ובן. הוא מתגורר ביישוב הקהילתי אשחר שבגליל.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • עפולה, רחוב האופרה 3 – רומן מתח משפטי, כנרת זמורה-ביתן דביר, 1998. סוזן סעדון, עורכת דין חסרת ניסיון, שנפצעה קשה בפיגוע שבו נרצח בעלה, מייצגת את ידידהּ, ז'קו בלאיש, העומד לדין באשמת רצח. כפי שמבטיחה כותרת המשנה של הספר, "רומן מתח משפטי", מציג הספר לקורא לא רק את מאפייני הנפשות הפועלות ואת עלילת המתח שבה הן מעורבות, אלא גם פרקים בסדר הדין הפלילי, כולל תקדימים רלוונטיים.
  • חיילי הבדיל צועדים לאיטם – רומן על רקע המציאות בישראל, השאוב מחוויותיו של אמיר כחייל סדיר בחיל התותחנים במהלך האינתיפאדה הראשונה, כנרת זמורה-ביתן דביר, 2000.
  • לילה אדום – ספר מתח ואימה בסוגת הערפדים, כנרת זמורה-ביתן דביר, 2003.
גל אמיר באירוע השקה של ספרו "אפקט הפעמון" ביישובו אשחר ב-30 ביוני 2022
  • השלישית בשורה השנייה – רומן בלשי, כנרת זמורה-ביתן דביר, 2005. הרומן נכתב על רקע השחיתות האלימות בישראל, ולצדם פיגועי האינתיפאדה השנייה. גיבורו הוא אבי כהן, המכונה רומנו, קצין משטרה שסרח והודח. ידידו מהשירות הצבאי, איש העסקים אשר קנטור, שוכר אותו על מנת שיאתר את קיילי טרנר, שנעלמה עם עשרה מיליון דולר של קנטור.
  • המתמחהרומן בלשי על רקע העמק והגליל, כנרת זמורה-ביתן דביר, 2007. גיבורת הספר היא רֶבֶּקָה, מתמחה אצל עו"ד סוזן סעדון בעפולה, החשודה במעורבות ברצח בעלה, קצין משטרה שנרצח ביריות בעת שנהג במכוניתם כשרֶבֶּקָה לצדו.
  • רוח צפונית – ספר מתח המתרחש בעיירה בגליל, כנרת זמורה-ביתן דביר, 2011. גיבור הספר הוא העיתונאי רובי שרקליס, שנשלח לסקר רצח סדרתי של נערות בעיירת נעוריו הגלילית.
  • תגובת שרשרת, הוצאת סלע ספרים, 2013 - רומן בלשי אודות עורך דין פלילי המוצא עצמו בסכנת חיים מול שורת התנקשויות בחייו.
  • אנגארד הסייף, הוצאת כנרת זמורה-ביתן דביר, 2019 - רומן היסטורי על טבריה בימי דאהר אל-עומר.
  • אפקט הפעמון, הוצאת מטאור, יוני 2022. ספר מתח וריגול המתרחש בעיר התחתית בחיפה. גיבור הספר הוא סוחר גרוטאות שרכש עזבון של וטרן, חייל רוסי שלחם במלחמת העולם השנייה, ומסתבך בפרשת ריגול עם מרגלת איראנית הפועלת כפרופסור למחשבת ישראל באוניברסיטת חיפה וחוקרת העומדת בראש צוות חשאי של המשרד לנושאים אסטרטגיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גל אמיר בוויקישיתוף

על ספריו:

מכּתביו:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]