גיא הוכמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גיא הוכמן
לידה 13 באוקטובר 1988 (בן 35)
ב' בחשוון ה'תשמ"ט
רמת גן, ישראל
שם במה נייס גיא
מדינה ישראלישראל ישראל
מקום לימודים המסלול האקדמי המכללה למינהל עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות בולטות מחפש כיוון, נייס גיא
בת זוג אביה הוכמן
מספר צאצאים 2
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גיא הוכמן (נולד ב-13 באוקטובר 1988) הוא קומיקאי, סטנדאפיסט ואושיית רשת ישראלי. יוצר הסדרה "נייס גיא" ביוטיוב, יוצר הסדרה "מחפש כיוון" בשידורי קשת ויוצר הסדרה "כח הוכמן" ב-Ynet.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוכמן נולד ברמת גן. למד בבית הספר התיכון העירוני אהל שם בעיר במגמת תיאטרון. בשנת 2004 גילם את איתן "קרצי" ארצי בסדרה "אדומות", ששודרה ערוץ הילדים. הוכמן היה חניך ומדריך בשבט ירקון של תנועת הצופים.[1]

את שירותו בצה"ל עשה כלוחם ומפקד בגדוד 932 בחטיבת הנח"ל. לאחר השחרור מהצבא, עבד בצוות בידור בכפר הנופש לחיילים באשקלון והדריך כשנתיים נוער בסיכון בעמותת "אחריי!". להוכמן תואר ראשון בתקשורת מהמסלול האקדמי המכללה למינהל.

בשנת 2012 שיחק בסרט "מקום בגן עדן" בבימויו של יוסי מדמוני.

בשנת 2015 יצר וכתב את הקומדיה האינטרנטית "מחפש כיוון", שמשודרת ב-mako בהפקת שידורי קשת, ועוסקת בצעיר ישראלי מדור ה-Y אשר מנסה למצוא כיוון משמעותי לחייו. בסדרה התארחו מפורסמים רבים, ביניהם: אדיר מילר, איציק זוהר, משה דץ ודנית גרינברג.

בשנת 2016 הגיש את "אח עד הבית" – תוכנית המודחים האינטרנטית של העונה השביעית של "האח הגדול". בנוסף, באותה שנה שיחק כמראיין מטעם מאקו בפרק השלישי של "צומת מילר" בערוץ 2. לכבוד המשחקים האולימפיים בריו יצר עבור מאקו את הסדרה האינטרנטית "המינימום האולימפי" בה הוא מנסה להגיע לאולימפיאדה, ובין השאר נעזר גם בח"כ אורן חזן, יעל ארד וספורטאי המשלחת.

בשנת 2017 עבר הוכמן לזכיינית רשת, והחל להגיש פינה בתוכנית המלווה את הריאליטי "The Voice ישראל". במקביל, מגיש את פינת שאלוני הרחוב "הוכמן בשטח" בתוכנית "העולם הבוקר" בה בכל שבוע הוא מראיין תושבים של עיר אחרת. באותה שנה גילם את דמותו של יחצ"ן המסיבות רני צ'ייסר, בעונה הרביעית של "החברים של נאור" בערוץ 10.

באפריל 2017 צילם סרטון בו הוא מתהלך בבני ברק עם דגל ישראל, במטרה לבדוק את תגובת הציבור החרדי לדגל ישראל. לקראת סיום הסרטון מוצג רוכב אופנוע אשר שובר את מקל הדגל. לאחר פרסום הסרטון נחשף על ידי חיים פרידלנדר[2], עיתונאי קו עיתונות דתית, שטען כי סצנת שבירת הדגל הייתה מבוימת, ורוכב האופנוע שהכיר את הוכמן התבקש לשבור את הדגל בתואנה שהם עורכים סרט קומי.[3] הדבר גם תועד במצלמות אבטחה. הוכמן הואשם בהסתה והפצת פייק ניוז.[4] עקב מחאה הסירה "רשת" את הסרטון[5] ופיטרה את הוכמן והצלם.[6] בריאיון ל"כיכר השבת" התנצל הוכמן, אמר שמדובר בטעות הגדולה בקריירה שלו, ומכיוון שלא היה מעורב בעריכה הקטע הוכנס בצורה שאינה משקפת אותו.[7]

באוגוסט 2017 הצטרף לאתר וואלה כעורך התוכן השיווקי.[8]

בספטמבר 2017, עם מעבר תוכנית הטלוויזיה "ערב טוב עם גיא פינס" לזכיינית קשת, הצטרף הוכמן ככתב שטח.

באוגוסט 2018 הצטרף הוכמן לנבחרת הכותבים של המגזין "בלייזר". בדצמבר אותה שנה נבחר בעשירייה הראשונה בפרויקט "under40" לשנת 2018 של אתר "אייס".

בדצמבר 2020, מעט לאחר הסכמי אברהם, היה לקומיקאי הישראלי הראשון שמופיע על אדמת דובאי. זמן קצר לאחר מכן נעצר על ידי הרשויות כיוון שצילם עם ציוד מקצועי במקום ציבורי, מעשה שאסור במדינה.

במאי 2021 השתתף בעונה העשירית של "גולסטאר", אשר צולמה במרוקו.

באוגוסט 2021 גילם בסדרת הנוער "זיגי" את עו"ד חיון.

בשנת 2023 אמו נדרסה על ידי רוכב קורקינט בתל אביב ונגרמה לה פגיעה מוחית קשה. בעקבות כך הוכמן יצא למאבק ציבורי בנושא הכלים החשמליים ומשרד התחבורה הכריז כי באוגוסט 2024 עשויה לצאת תקנה חדשה לחובת נשיאת לוחית רישוי בכלים חשמליים.

בספטמבר 2023 הוזמן הוכמן להופיע בפני הממשלה. באותו מופע צחק ולא ריחם על חברי הממשלה ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו. הוכמן הוא הקומיקאי הישראלי הראשון בהיסטוריה שזכה לעשות "רוסטינג" על חברי ממשלה. ראש הממשלה אף העלה את הקטע לרשתות החברתיות שלו.

אביה וגיא הוכמן, יוסף חדאד ואמילי שריידר בטקס הענקת פרס גיבורי העורף, הספריה הלאומית בירושלים, 21 בינואר 2024

במלחמת חרבות ברזל הגיע הוכמן לביקורים רבים ביחידות צה"ל לשם העלאת המורל. בעקבות זאת העניקה לו המועצה הציונית בישראל את אות גיבורי העורף.[9].

בינואר 2024 הוכמן, הנקרא גם בעיני רבים קצין חיוך ראשי ואחד מגיבורי המלחמה, יצר את "כח הוכמן" - סדרה דוקו-ציונית המתארת את השבוע הראשון והטראומטי של מלחמת חרבות ברזל. העלילה נעה בין מילואים לבית ואישה בחודש תשיעי שכורעת ללדת ומסתיימת בלידת בנו עוז. ומתארת את מציאות החיים בישראל.

במרץ 2024 הוכמן פרסם שלמען אחדות עם ישראל, הוא מתחיל לשמור-שבת לראשונה בחייו. בנוסף הוא פרסם קריאה לקהל העוקבים שלו להצטרף למשימה של שמירת שבת למען אחדות עם ישראל, וקרא להגיע למאה אלף שומרי שבת חדשים[10].

הקמת ערוץ היוטיוב "נייס גיא"[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2013 פתח יחד עם עילי קמחי את ערוץ היוטיוב "נייס גיא". הסרטון הראשון שיצרו יחד עם נועם טורנברג הפך להצלחה ויראלית בין לילה. בערוץ המנוהל על ידי שותפו ליצירה הבמאי והעורך עילי קמחי (וידאומן) מערכונים קומיים אשר עוקבים אחר עלילותיו של "נייס גיא" (בגילומו של הוכמן), צעיר ישראלי כושל אשר חולם למצוא אהבה. המערכונים זוכים לוויראליות והסרטונים בערוץ צברו מיליוני צפיות.

בערוץ מעלה הוכמן סרטונים מאירועים ציבוריים בהם הוא משתתף, לרוב תוך יצירת פרובוקציות לצורך סאטירי. ב-19 באפריל 2021 צילם בהפגנה של ערבים ישראלים ביפו. המפגינים הערבים התקיפו את הוכמן, נלקח ממנו הטלפון והוא הוכרח למחוק את הסרטונים שצילם.[11] בנובמבר 2021, לאחר מעצרם של בני הזוג אוקנין בטורקיה, הוכמן טס לצלם סרטון סאטירי במדינה.

בנובמבר 2022 טס הוכמן למונדיאל שנערך בקטר לצלם סרטונים סאטיריים. בעקבות הסרטונים, הופץ סרטון בתקשורת הערבית כשהוא מוצג כ"ציוני מסוכן" ו"חייל בצבא הכיבוש הישראלי". בעקבות החשש מפגיעה בו, קיצר הוכמן את שהותו בקטר וחזר לישראל.[12]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2023 אובחן עם סרטן האשכים[13] ועבר ניתוח לכריתת אשך.[14]

נשוי לאביה. השניים הורים לשני בנים.[15] מתגורר ברמת גן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גיא הוכמן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Guy Hochman - גיא הוכמן: "אסור לתת לתנועת הצופים לקרוס. תראו איזה מטומטם היא גידלה. שבט ירקון שולט!", באתר Instagram
  2. ^ חיים פרידלנדר, האופנוען מסרטון הפרובוקציה: "הוכמן ביקש, לא חשבנו", באתר כל הזמן, 28 באפריל 2017
  3. ^ פייק ניוז? "כתב של רשת ביקש שנתקוף אותו כסאטירה, והציג כתיעוד מטלטל", באתר nrg‏, 28 באפריל 2017
  4. ^ דורי בן דוד, גיא הוכמן והזכיינית רשת מואשמים ביצירת פייק ניוז שנועד להשניא את הציבור החרדי, באתר מזבלה, 28 באפריל 2017
  5. ^ מני גירא-שורץ, צביקה גרוניך חושף את ההוכחה; סרטון ההסתה בוים, באתר בחדרי חרדים, ‏28 באפריל 2017
  6. ^ יאיר טוקר, ‏הישג לגולשים החרדים: יוצרי הסרטון המבויים פוטרו מ"רשת", באתר כיכר השבת, 30 באפריל 2017
  7. ^ ישראל כהן, ‏גיא הוכמן מתנצל: "בגדתי באמת שלי, זאת הייתה שגיאה", באתר כיכר השבת, 1 במאי 2017
  8. ^ אלכסנדר כץ, הג'וב החדש של הוכמן: הצטרף למחלקת התוכן השיווקי בוואלה, באתר אייס, 17 באוגוסט 2017
  9. ^ "גיבורי העורף": זה הפרס שיוענק לעומר אדם, גיא הוכמן ויוסף חדד, באתר אייס, 8 בינואר 2024
  10. ^ גיא הוכמן: "אני מתכוון לשמור בפעם הראשונה בחיי שבת"
  11. ^ יהונתן גוטליב, ערבים תקפו את גיא הוכמן בהפגנה ביפו, באתר ערוץ 7, 19 באפריל 2021
  12. ^ "ושבו מרגלים": אחרי שהרתיח את העולם הערבי - גיא הוכמן חזר לישראל, באתר ישראל היום, 28 בנובמבר 2022
  13. ^ "החיים התהפכו ברגע אחד": גיא הוכמן חשף שחלה בסרטן, באתר ישראל היום, 31 ביולי 2023
  14. ^ גיא הוכמן חושף בכאב: "אם כבר סרטן, אז שיהיה מצחיק", באתר כיפה, 31 ביולי 2023
  15. ^ ליהיא גלמן רם, ממילואים לחדר לידה: ביום הולדתו ה-35 לקומיקאי גיא הוכמן נולד בן, באתר ישראל היום, 13 באוקטובר 2023