גיא בוקאטי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
גיא בוקאטי
לידה 21 במאי 1969 (בן 54)
אשדוד
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1985
עיסוק זמר, מלחין, מפיק מוזיקלי
סוגה מוזיקה קלאסית, רוק, ג'אז, מוזיקת עולם
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה, קול
שיתופי פעולה בולטים אריק איינשטיין, קורין אלאל, קובי אפללו
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גיא בוקאטי (נולד ב-21 במאי 1969) הוא גיטריסט, מלחין, זמר-יוצר ומפיק מוזיקלי ישראלי. בציבור הרחב התפרסם כשותפו האמנותי של אריק איינשטיין. בוקאטי כתב והלחין את האלבום המשותף שלו ושל איינשטיין, "כל הטוב שבעולם" שיצא ב-2007, והיה אלבום האולפן האחרון של איינשטיין.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוקאטי נולד באשדוד לוויולט וג'ו בוקאטי. בילדותו נחשף לז'אנרים מוזיקליים שונים: מוזיקה קלאסית, מוזיקה יוונית, פלמנקו, בלוז ורוק. בגיל 13 קיבל גיטרה חשמלית מאביו, למד לנגן עליה לבדו וחיבר שירים ומנגינות. אחרי שנפגש עם הגיטריסט הקלאסי יורם זרביב בתיווכו של חבר משותף (שחר טבצ'ניק) החל בלימודי גיטרה בצורה מסודרת. אחרי שנה, הופנה לפרופסור יוסי ירושלמי, גיטריסט קלאסי אף הוא. בוקאטי הופיע בקונצרטים ורסיטלים עם יצירות מפרי עטו ויצירות רפרטואר לגיטרה קלאסית. בגיל חמש עשרה וחצי נשר מלימודיו ובגיל שש עשרה עבר להתגורר עם זוגתו ברמת השרון.

בשנת 1989 עבר לתל אביב-יפו והקים עם המתופף אלי סרוגו את הרכב הרוק "כסף קטן". ההרכב הופיע במועדונים קטנים בתל אביב ומחוצה לה וניגן מיצירותיהם של ג'ימי הנדריקס, הרולינג סטונז, הביטלס ועוד. חברי ההרכב המקוריים היו: סרוגו בתופים, בוקאטי בגיטרה חשמלית, הסולן רמי גורן והבסיסטית ירונה כספי. בשנת 1990 הקליט שיר של נחום היימן והופיע עמו בתוכנית טלוויזיה משיריו. בוקאטי עיבד את השיר ובהקלטתו המקורית ניגן בכל הכלים.

לאחר שנה, ב-1991, עבר לארצות הברית, שם הושפע מבלוז וג'אז. בשנת 1992 הקים הרכב אינסטרומנטלי יחד עם זוהר פרסקו, אמיר מילשטיין והייבן האסי. בשנת 1995 הצטרף כגיטריסט להרכב "המועצה" של רמי קלינשטיין וניגן במופעו "תפוחים ותמרים". בשנת 1997 ניגן בהקלטות אלבומו של שלומי שבת, "שלומי שבת". בשנת 1998 הקים יחד עם יניב פופיק (גיטרה בס) ואיתמר בן זכאי (תופים) את הרכב הרוק "גיא בוקאטי וההרכב". השלושה שרו שירים מאת בוקאטי. בשנת 2000 הוזמן על ידי פרופסור עודד זהבי, ראש החוג דאז למוזיקה באוניברסיטת חיפה, ללמוד מוזיקה בחוג שהקים. על אף שנשר מלימודיו בתיכון התקבל בצעד תקדימי כסטודנט מן המניין במגמות מוזיקה וספרות השוואתית.

בשנת 2001 ניגן במופע "השרוף" של חיים צינוביץ', ובשנת 2002 הופיע יחד עם אלון הלל, אלון נדל ועדי גולדשטיין בהרכב הליווי של לילה מלקוס. בשנת 2003 ניהל מוזיקלית ערב משיריה של דרורה חבקין, בהשתתפות דני ליטני, קורין אלאל ואחרים. בשנת 2005 ניגן במופע של ריטה, "מופע חורף", וביצע איתה בדואט את השירים "חייך וחיי" ו"שיר אהובת הספן".

בשנת 2006 עיבד לאפרת גוש שני שירים שהלחין שלמה גרוניך עבור הסרט "נוזהאת אל פואד" ("שוטטות הלב") בבימויו של ג'אד נאמן ואף השתתף בסרט כשחקן. בשנת 2006 שמע אריק איינשטיין שני שירים פרי עטו של גיא בוקאטי והציע לו לעבוד יחד.

איינשטיין ובוקאטי הוציאו לרדיו חמישה סינגלים: "שוב אותו העצב", "פה אצלנו", "רגע לפני", "פשוט אומר לך" ו"איפה שלא תהיי". . בשנת 2007 הוציאו איינשטיין ובוקאטי אלבום משותף, "כל הטוב שבעולם", בו השתתף עדי גולדשטיין בעיבודים. שיתוף הפעולה בין השניים נמשך עד ליום פטירתו של איינשטיין. באותה השנה הוזמן על ידי גדי גידור, מנכ"ל אן אם סי יונייטד, לעבד את אלבום הבכורה של קובי אפללו, "בא מן השתיקה". האלבום הגיע למעמד של אלבום זהב, ובוקאטי גם ליווה את מסע ההופעות. בשנת 2009 הלחין את השיר "כדי שלא יאבד" למילותיו של חלל צה"ל בארי אורן. את השיר ביצע בועז מעודה. באותה השנה כתב והלחין לאריק איינשטיין את השירים "כשתחזור", שהוקדש לחייל הנעדר גיא חבר, ו"כולם יודעים" (בעיבוד משותף עם רע מוכיח). שירים אלה התפרסמו בדיסק אוסף שירי האהבה איינשטיין "בגללך", לצד השירים "פשוט אומר לך" ו"רוקד את הטנגו לבד", גם הם פרי עטו של בוקאטי. לאחר מכן שיתף פעולה עם המשורר מאיר ויזלטיר, כשהלחין במסגרת המופע "אלתוריסט" בתיאטרון תמונע את שירו "מזג האוויר", וביצע אותו ביחד עם שלומי שבן.

בשנת 2010 הפיק את הדואט של אריק איינשטיין ושלמה ארצי, "חוזרים הביתה", שכתב והלחין ארצי ושהופיע באלבומו "אושר אקספרס", שהגיע למעמד של פלטינה משולשת. בשנת 2011 השתתף במחזמר "סיגל" בבימויו של צדי צרפתי, בו ניגן בבוזוקי. בתקופה זו המשיכו איינשטיין ובוקאטי לשתף פעולה בשירים: "ילד מיוחד" (שהולחן עבור בית איזי שפירא המסייע לילדים עם מוגבלויות), "עכשיו כשאתה כאן", שנכתב לגלעד שליט שחזר מהשבי. בוקאטי גם עיבד את "מעבדות לחרות" (מילים: יענקל'ה רוטבליט) ו"צליל מכוון" (מילים ולחן: יצחק קלפטר), שני שירים שנכתבו לאלבום אוסף של אריק איינשטיין משירי יצחק קלפטר וזכו להצלחה רבה במצעדי ההשמעות.

בשנת 2011 הוציא את הסינגל "היא אומרת", וב-2012 הוציא את הסינגל "אתה רוצה את הכל". בנוסף כתב את מילות השיר "ואולי", שהולחן על ידי דודו טסה ובוצע בידי מירי מסיקה. בשנת 2013 הקליט יחד עם איינשטיין שלושה שירים עבור הוצאה מחודשת של האלבום "משירי אברהם חלפי", שהיו האחרונים שהקליט בחייו ושפורסמו לאחר מותו, בפברואר 2014. כמו כן הקליט את שיר הנושא של הסדרה התיעודית "לא תשקוט הארץ", שנקרא "תמיד אוקטובר". את השיר כתב נתן יונתן והלחין שי אלון.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גיא בוקאטי בוויקישיתוף