גולן אזולאי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גולן אזולאי
לידה 3 בספטמבר 1968 (בן 55)
קריית שמונה, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
עיסוק שחקן, מנחה, זמר
מקום לימודים סטודיו למשחק ניסן נתיב
http://www.golanazulay.co.il
פרופיל ב-IMDb

גולן יוסף אזולאי (נולד ב-3 בספטמבר 1968 בקריית שמונה) הוא שחקן קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון וזמר ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אזולאי נולד בקריית שמונה לרחל ויוסף, אחיו הוא הצייר שי אזולאי. כשהיה בן 12 עבר עם משפחתו לערד. בצה"ל שירת בנח"ל המוצנח וכסמל במחנה 80. לאחר שחרורו מהצבא עבר ליפן והתפרנס ממכירת תמונות ונגינה ברכבת התחתית. לאחר טיול במזרח הרחוק ובהודו חזר לישראל. לאחר זמן עבר שוב ליפן במטרה להרוויח כסף, והתפרנס מניהול סוכנות תכשיטים שבבעלות חבר נעורים שלו, ואף עבד בתור בדרן במועדון לילה. ב-1993 חזר לישראל שוב והחל ללמוד משחק, ובשנת 1996 סיים שלוש שנות לימוד בסטודיו למשחק ניסן נתיב לצד נדב אסולין, אמנון וולף וגלעד פרלמן. בתחילת דרכו עבד אזולאי כליצן והופיע בגני ילדים.

בשנת 2001, בעקבות "לימודי חשיבה הכרתית" בשיטת ימימה, החל אזולאי בתהליך חזרה בתשובה. מאז, הפסיק לעבוד בשבת והוא חובש לראשו כיפה וכובע קסקט וכן עטור זקן.

בשנת 2023 החל להנחות תכנית ראיונות קומית "גולן עם העם" בערוץ הידברות. בה יוצא לשטח לראיין אנשים במקומות שונים.

בימי שישי מגיש אזולאי את תוכנית רדיו בכאן מורשת. אותה כותב ועורך.

קריירה בתיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער: ב-1998 שיחק בהצגה "גיא אוני" שכתבה פנינה גרי (ע"פ הספר "גיא אוני" מאת שולמית לפיד) וביים מישה לוריה.

ב-2000 שיחק בהצגה "הפר עם הפרח בפה" שעיבד וביים יענקל'ה יעקובסון, ובהצגה "אהבת איתמר" מאת דבורה עומר שביימה חגית רכבי ניקוליבסקי.

ב-2006 גילם את עמרם בהצגה "הלילה הזה" מאת דפנה אנגל-מחרז שביים משה נאור. ב-2007 שיחק בהצגה "דרך השיר" שכתבה וביימה צביה הוברמן.

ב-2008 שיחק בהצגה "תיבת נוח" מאת חמוטל בן זאב ויאקי מחרז שביים ישראל גוריון. שיחק גם בהצגות "חמש אהבות" ו"שמוליק של זוהרה" מאת חגית רכבי ניקוליבסקי.

בתיאטרון בית ליסין: ב-2001 השתתף במחזה "עשו עליך פעם סרט?" מאת אייל דורון ובבימויו.

ב-2002 שיחק בהצגה "אלטלנה" שכתב וביים אלדד זיו.

ב-2003 גילם את מיטש בהצגה "חשמלית ושמה תשוקה" מאת טנסי ויליאמס שביים אילן רונן.

ב-2004 גילם את יונתן בהצגה "קיסריה סוף שבוע" מאת גורן אגמון שביים אבישי מילשטיין.

ב-2005 גילם את שמעון בהצגה "סינית אני מדברת אליך" מאת סביון ליברכט שביים עודד קוטלר, ושיחק בהצגה "אהבה ממבט שלישי" מאת סוזן סנדלר שביים אלון אופיר.

ב-2008 שיחק בהצגה "עלמה ורות" מאת גורן אגמון שביים מיכה לבינסון.

ב-2006 שיחק במחזמר "כמו בסרט" מאת שלומי מושקוביץ שביים משה קפטן.

בתיאטרון תאיר: ב-2010 שיחק לצד אביתר לזר בהצגה "שברי לוחות" שעיבד וביים גלעד אלפסי ע"פ סיפור מאת הרב חיים סבתו.

בתיאטרון יידישפיל: בשנת 2010, גילם את הרב שלמה קרליבך בהצגה "קרליבך חי" בבימויו של יואל זילברג, בין השאר לצד שלומי גולדברג והחזן ישראל רנד.

בימוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2008 ביים את המחזמר "הרשל'ה" שכתבה חמוטל בן זאב.

ב-2012 ביים לצד איז'ו ליבוביץ' את ההצגה הקומית "ככה זה לא תשובה" אותה כתב ליבוביץ. ההצגה מספרת על בני זוג הנמצאים במשבר נישואין עקב חזרתו בתשובה של הבעל. בהצגה שיחקו גולן אזולאי, גלעד פרלמן, חיים זנאתי ויניב נחמיאס.

ב-2016 ביים את המופע "מתגברים" הכולל ארבעה סיפורים אישיים של אנשים שהתגברו על מכשולים גדולים, בהפקת ארגון "מעגלים".

ב-2017 ביים את ההצגה "מסכים", העוסקת בהתמכרות למסך, בהפקת ארגון "מעגלים".

קריירה בקולנוע וטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גולן אזולאי בסדרת הטלוויזיה "דאוס"

בין השנים 19982001 גילם את סמל פרקש בסדרת הטלוויזיה שיצרו אורי ובני ברבש, "טירונות".

גילם את שוקי בסדרת הטלוויזיה של אורי ענבר ושמי זרחין, "האישה האחרת" ב-2000. ב-2002 גילם את אלי מנשה, עו"ד ממוצא מזרחי המגיע למושב אשכנזי, בסדרת הטלוויזיה "בנות בראון"; והשתתף בסדרת הטלוויזיה שיצרו אורי ובני ברבש "מיי פירסט סוני".

ב-2004 בסרט הקולנוע שביים דן תורג'מן "משהו מתוק" גילם את אזולאי, ובסרטו של אסי דיין "הבשורה על פי אלוהים" גילם את תומאס דה טורקמדה. ב-2005 גילם את נפתלי אטיאס בסדרת הטלוויזיה "השיר שלנו". ב-2006 גילם את מולי נועם בעונה השנייה של "השמיניה". ב־2007 שיחק בסרט הטלוויזיה "וסרמן איש הגשם". ב-2008 גילם את שגיא בסדרת הטלוויזיה שביימה עירית לינור "משמורת". ב-2009 גילם את יהודה פרץ בסדרת הטלוויזיה שנוצרה על ידי לימור נחמיאס "גירושים נפלאים".

ב-2010 התארח בסדרת הטלוויזיה "הפיג'מות", שם גילם את מנהל "עולם חכם"; גילם את רובי דנון בעונה השנייה של "דאוס"; וגילם את גבי בסדרה "15 דקות". ב-2011 גילם את עזרא אלחנני בסדרת האקשן של ערוץ 10, "אחת אפס אפס". ב-2012 גילם את שמעון טוויטו בסדרת הפשע של YES "נויורק", וגילם את אביהם של גיא ודנה בתוכנית הילדים "מבצע קיפוד". ב-2015 שיחק את אחיה של מוניק בסדרה הקומית "פולישוק". בשנת 2016 שיחק בסדרה "כוכב הצפון" את תפקיד ראש המועצה ובסדרה "פלאשבק" את אביה של ניר בר גפן. בשנת 2017 החל לשחק את אביו של אבינועם בסדרת הדרמה הקומית של HOT, "שבאבניקים". ב-2018 שיחק בסרטו של אלירן מלכה, "הבלתי רשמיים".

בשנת 2020 שיחק בעונה החמישית של "כפולה" בתפקיד הזמר שלומי חזן. באותה שנה גילם את אביה של מיקי (שירלי לוי) בסדרה "זיגי". בשנת 2022 גילם את בעל החנות בצפת בה עובדת פייגי, העקרה בסרט "עקרה".

ב-2023, גילם את יהודה בר אילעאי בסרט רשב"י - עיבוד קולנועי לסיפורו של שמעון בר יוחאי מאת יהודה גרובייס, לצד מוריס כהן, רותם זיסמן-כהן, דניאל גד, שי אברמסון, אילן נוב, דניאל אהביאל, ישי לפידות ושוקי סלומון.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גולן אזולאי בהופעה

ב-2009 הוציא אלבום ראשון, "בדרך אל הלב". בהקלטת האלבום השתתף דודו טסה. ב-2010 הגיש בהגשת תוכנית יומית אישית ברדיו גלי ישראל בשם "העם עם גולן". ב-2016 יצא אלבומו השני, "ילדות מאושרת".

אזולאי מופיע ברחבי הארץ ובמופע הוא מספר בהומור על מסע ההתחברות לשורשיו הספרדיים והיהודיים. את המופע כתב לצד גלעד פרלמן, שגם ביים את המופע.

במרץ 2024 הוציא שיר פורימי "עמלק הסתלק" באמצעות אפליקציית סנאפצט, באווירת מלחמת חרבות ברזל.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשוי לשירי ואב לחמישה. מתגורר משנת 2012 בשכונת גבעת מרדכי בירושלים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גולן אזולאי בוויקישיתוף