ג'קי לוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'קי לוי
לידה 15 באוקטובר 1963 (בן 60)
בַּת יָם, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
פרסים והוקרה פרס ליבהבר (2009) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
פייסבוק 100063746979319
www.jacky-levy.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
לוי בהופעה ב-2008

יעקב (ג'קי) לוי (נולד ב-15 באוקטובר 1963) הוא עיתונאי, שדרן רדיו, מגיש טלוויזיה, מורה לתיאטרון, אמן סיפור, איש תקשורת ופובליציסט ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוי נולד בבת ים, לאיילה ושמואל לוי, בנו של המקובל הרב יעקב לוי, שהיה דיין בבית דינו של הרב רפאל אנקווה. דודיו היו הרב ציון לוי, שכיהן כרבה של פנמה והרב משה לוי, רבה של בת ים. גדל בבת ים ולאחר מכן בקריית אונו. למד בישיבה התיכונית בכפר הרא"ה, שירת בנח"ל ולתקופה מסוימת אף למד בישיבת הקיבוץ הדתי בעין צורים. במשך שמונה שנים התנדב בקיבוץ בית רימון. למד פילוסופיה ותיאטרון באוניברסיטה העברית בירושלים, ולימד תיאטרון באוניברסיטה. כיום מורה לתיאטרון בסטודיו למשחק ניסן נתיב בירושלים.

ג'קי לוי החל את כתיבתו העיתונאית בטור "סולם יעקב" במקומון הירושלמי "כל העיר", בו חיווה את דעתו כמבקר וכמתפלל על בתי הכנסת השונים בירושלים, תוך פירוט חוויית התפילה והיחס לו זכה בכל בית כנסת. הוא כתב במשך תשע שנים ב"מוסף לשבת" של ידיעות אחרונות טור שבועי על פרשת השבוע, בו קישר בין פרשת השבוע לנושא אקטואלי עם פרשנויות אישיות. כיום יש לו טור שבועי במוסף השבת של ישראל היום.

לוי הגיש בטלוויזיה החינוכית תוכניות נוער שעוסקות בקירוב ופיוס בין דתיים לחילונים, בהן: "צו פיוס", "פיוס בע"מ" ו"מישהו דיבר?". בעבר הגיש בערוץ היהדות "התכלת" תוכנית טיולים בחו"ל בשם "היהודי הנודד". כמו כן הוא נמנה עם יוצרי ותסריטאי סדרת הדרמה "מעורב ירושלמי".

בשנת 2000 השיא משואה בטקס יום העצמאות בהר הרצל.

ב-2002 החל לוי להגיש בגלי צה"ל את תוכנית הרדיו "המילה האחרונה" יחד עם אברי גלעד. התוכנית כוללת פינה בה המאזינים מחדשים מונחים עבריים למושגים נבחרים, וכן פינה שבה מחדשים המאזינים "הלכות" נבחרות בנושאים שונים. הוא מקפיד לתבל את תוכניותיו עם גלעד בהומור. לוי הגיש בגלי צה"ל גם את התוכנית "ציפורי לילה ירושלמיות".

ב-2005 כיהן כמנהל התחום הרב-תרבותי בקבוצת התקשורת "כאן", שהתמודדה במכרז ערוץ 2, אך הקבוצה לא זכתה במכרז ופורקה ב-2007.

לוי הריץ את מופע הבידור "בן אדמה".

ב-2006 העלה מופע משותף עם אריאל הורוביץ בשם "לכו אתם!" והקליט בדואט עם הורוביץ את השיר "מלאך", שנכלל באלבומו של הורוביץ "זמן אמת". מאז, הוא מופיע עם הורוביץ בכל רחבי הארץ, בהופעות הכוללות בעיקר שירים משותפים.

החל משנת 2007 הוא מנחה את המופע "קלבת שבת" המועלה בימי שישי בבית אבי חי בירושלים, מופע אותו כתב יחד עם חברי תיאטרון האינקובטור.

ב-2010 העלה מופע משותף עם חנן יובל.

ב-2014 פורסם ספר ילדים שכתב בשם "אותיות מתוקות". לוי מופיע יחד עם מרב סמן טוב במסגרת מופע העוסק בירושלים תחת השם "חוברלה".

בין 2015 ליוני 2019 הגיש לוי בגלי צה"ל את התוכנית משפחה גרעינית ביחד עם מגישים נוספים.

ב-2016 הושעה משידור התוכנית בשל פרטים שסיפר בתוכנית על סכסוך עם גרושתו בנושא הסדרי הראיה של ילדיהם[1].

ב-2019 החל להגיש בגלי צה"ל תוכנית שבועית ביחד עם לוסי אהריש[2].

בפברואר 2020 יצא לאור ספרו "כאן לא בית קפה" בהוצאת כנרת זמורה ביתן דביר[3][4].

ב-2023 קיבל את פרס תרבות יהודית ע"ש אורי אורבך בתחום מפעל חיים[5].

סימני ההיכר החיצוניים של לוי היו כובע ברט וקוקו, שאותם כינה "מין מניירת נעורים שלקחה את עצמה ברצינות רבה מדי", והם נועדו לדבריו למנוע קיטלוג מגזרי מראש.

לוי נשוי בשנית, לנעם דן, ולזוג שני ילדים משותפים. מנישואיו הראשונים יש לו שלושה ילדים נוספים. הוא מתגורר בשכונת קטמונים בירושלים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'קי לוי בוויקישיתוף
ויקימילון ציטוטים בנושא ג'קי לוי בוויקיציטוט

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]