ג'ף מרקלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ף מרקלי
Jeff Merkley
לידה 24 באוקטובר 1956 (בן 67)
Myrtle Creek, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
merkley.senate.gov
סנאטור מטעם מדינת אורגון
3 בינואר 2009 – מכהן
(15 שנים)
פרסים והוקרה
Eagle Scout עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'פרי אלן "ג'ף" מרקליאנגלית: Jeffrey Alan "Jeff" Merkley; נולד ב-24 באוקטובר 1956) הוא פוליטיקאי אמריקאי חבר המפלגה הדמוקרטית, המכהן כסנאטור מטעם מדינת אורגון, מאז שנת 2009. קודם לכן כיהן כיו"ר בית הנבחרים המדינתי של אורגון.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרקלי נולד במירטל קריק, עיירה קטנה במחוז דאגלס שבאורגון, כבנם של בטי לבית קולינס ודארל פיליפ מרקלי. סבתו מצד אביו נולדה בקווינסלנד שבאוסטרליה. כשהחל ללמוד בבית ספר יסודי עבר להתגורר עם משפחתו בפורטלנד. הוא סיים את לימודיו בתיכון על שם דייוויד דאגלס ולאחר מכן למד לתואר ראשון ביחסים בינלאומיים באוניברסיטת סטנפורד ב-1979, וכן לתואר שני במדיניות ציבורית מבית הספר על שם וודרו וילסון שבאוניברסיטת פרינסטון ב-1982.

לאחר שסיים את לימודיו בפרינסטון, החל מרקלי לעבור כחבר בתוכנית הניהול הנשיאותית, עבור מזכיר ההגנה של ארצות הברית, ועסק בביטחון של טכנולוגיה צבאית אמריקאית. לאחר סיום חברותו בתוכנית היוקרתית בת השנתיים, עבד במשרד התקציבי של הקונגרס של ארצות הברית, ועסק בניתוח מדיניות ותוכניות של נשק גרעיני. בשנת 1991 חזר לפורטלנד שבאורגון, ושם שירת כמנהל בארגון הבינלאומי ללא מטרת רווח, "Habitat for Humanity", עד 1994.

בשנת 1998 נבחר מרקלי לחבר בבית הנבחרים המדינתי של אורגון, כחבר המפלגה הדמוקרטית, מטעם מחוז המייצג את מזרח פורטלנד. ב-2003, נבחר למנהיג הסיעה הדמוקרטית בבית הנבחרים. לאחר שהדמוקרטים השיגו שליטה בבית הנבחרים והחזיקו בו ברוב ב-2006, נבחר מרקלי לדובר הבית, והחל לשרת בתפקיד זה החל מינואר 2007. באותה שנה החליט להתמודד למושב בסנאט של ארצות הברית, ועל כן לאתגר את הסנאטור הרפובליקני המכהן, גורדון סמית. מרקלי גבר לאחר בחירות צמודות על יריביו בפריימריז הדמוקרטים, ובסופו של דבר גבר על יריבו הרפובליקני לאחר מרוץ צמוד, כשההחלטה על ניצחונו הוכרה כיומיים לאחר מועד קיום הבחירות.[1]

החל מה-3 בינואר 2009 החל לשרת כסנאטור מטעם מדינת אורגון. בנובמבר 2014 נבחר לכהונה שנייה לאחר שהביס ברוב גדול את יריבתו הרפובליקנית, מוניקה וייבי. בסנאט מרקלי חבר בוועדת ההקצבות, בועדת הבנקאות, השיכון והעניינים האורבניים, בוועדת התקציב ובוועדת הסביבה והעבודות הציבוריות.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרקלי נשוי למרי מאז שנת 1992 ולזוג שני בנים.

בעל אידיאולוגיה של קידום איכות הסביבה, נוסע ברכב חשמלי, אחד משבעה סנטורים המשתמשים ברכב חשמלי מטעם המדינה.

מתחרה באופן תדיר בתחרויות איש ברזל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Esteve, Harry; Noelle Crombie (6 בנובמבר 2008). "Jeff Merkley plunges into his new job in the U.S. Senate". The Oregonian. נבדק ב-6 בנובמבר 2008. {{cite news}}: (עזרה)