ג'יי. סי. שאזיי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'יי. סי. שאזיי
JC Chasez
ג'ושוע סקוט שאזיי
ג'ושוע סקוט שאזיי
לידה 8 באוגוסט 1976 (בן 47)
וושינגטון די. סי., ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1988 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תיכון בואי עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת האוס עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול טנור עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים ג'ייב רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
jcchasez.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ושוע סקוט שאזייאנגלית: Joshua Scott Chasez; נולד ב-8 באוגוסט 1976) הוא זמר אמריקאי. בעבר היה סולן להקת אן סינק, ושיחק בתוכניות טלוויזיה. מכונה לרוב ג'יי. סי. (JC) שהם ראשי התיבות של שמו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ושוע סקוט שאזיי נולד בוושינגטון הבירה, אומץ על ידי רוי וקרן שאזיי בגיל חמש, וגדל בבואי שבמרילנד. הוא היה ילד ביישן, אך בעקבות התערבות עם חבר בגיל 12 על עשרים דולר הוא נכנס לתחרות כישרונות בה הוא זכה במקום ראשון. בעקבות התחרות הוא החל להשתתף בהפקות תיאטרון מקומיות שם צבר ביטחון עצמי.

אמו ראתה מודעה בעיתון וושינגטון פוסט על אודישנים למועדון מיקי מאוס. ג'ושוע הלך לאודישנים, ונבחר לגלגול השלישי של התוכנית. הוא הופיע בה בין השנים 1990–1994.

שאזיי נסע עם אביו לאורלנדו, פלורידה, שם הוא הפגין נוכחות בימתית וכישרון מולד להופעה עד שציידי הכישרונות של התוכנית הציעו לו במקום תפקיד בתוכנית. הוא הופיע בתוכנית בין השנים 1990–1994 יחד עם ג'סטין טימברלייק, בריטני ספירס, כריסטינה אגילרה, קרי ראסל וראיין גוסלינג.

באותה תקופה התוכנית הוקלטה באורלנדו ואילו המשפחה גרה בבואי. המשפחה החליטה ששאזיי. יעבור עם אביו לאורלנדו ואילו אימו תישאר עם אחיו ואחותו בבואי. מכיוון שהתוכנית עסקה במוזיקה וגם בקטעי משחק, לכול צוות השחקנים הייתה הזדמנות לעסוק בשני התחומים- משחק וזמרה. התוכנית בוטלה בשנת 1994 וכול חברי הצוות חזרו לביתם, אך שאזיי. נשאר בקשר עם חלק מהצוות איתו הוא הופיע- ובעיקר עם ג'סטין.

בשנת 1996 כריס קירקפטריק, שהכיר את ג'סטין, הציע לו להקים להקה. ג'סטין פנה לשאזיי., שהסכים לנסוע לאורלנדו על מנת להיפגש עימם. באורלנדו, השלישייה החליטה לצאת למועדון, שם הם נתקלו בג'ואי פאטון שעבד עם כריס באולפני יוניברסל והציעו לו להצטרף ללהקה. מכיוון שהם היו צריכים זמר נוסף ללהקה בעל קול בס, ג'סטין התקשר למורה שלו לשעבר לזמרה שהמליץ לו על לאנס בס וכך נוצרה להקת אן סינק.

במהלך השנתיים בין מועדון מיקי מאוס להקמת אן סינק, שאזיי. עבד על כישוריו ככותב שירים בלוס אנג'לס ובנאשוויל, בירת מוזיקת הקאנטרי, אך לא ניסה לכתוב עבור להקתו עד להוצאת תקליטם השלישי "No strings attached". באותו אלבום הוא שלח את ידו לראשונה גם בהפקה.

כיום שאזיי מתגורר בווינטר פארק, פלורידה (עיר הממוקמת צפונית מזרחית לאורלנדו).

היחסים בתוך הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שאזיי. נחשב האחראי מבין חברי הלהקה והכינוי שהודבק לו - Big daddy - מצביע על כך. שאר חברי הלהקה מודים ששאזיי. הוא זה שדואג שהם יעשו את הדבר הנכון כמו ללכת לישון מוקדם אם יש להם יום צילומים למחרת. הוא נחשב גם לחבר הכי אנרגטי בלהקה. חברי הלהקה טוענים כי הקשר ביניהם הוא חברי ואיתן ויישאר לאורך שנים. לשאלה למה הם התחילו בכלל את דרכם בעולם המוזיקה הם עונים כי הם עושים זאת מתוך אהבה למוזיקה ולהופעה בפני קהל.

פרויקטים מחוץ ללהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שחרורו של האלבום הרביעי של הלהקה "Celebrity", החליטו חברי הלהקה לקחת מנוחה. בתקופה זו שאזיי. החליט להקליט אלבום סולו בשם "סכיזופרני" ("Schizophrenic"). הוא טוען כי השם מתאר נכונה את רוח האלבום בו יש ערב רב של סגנונות מוזיקליים שונים. האלבום הגיע למקום ה-17 המכובד ברשימת הבילבורד האמריקאי (billboard) ב 13 במרץ 2004. באלבום הוא עבד עם מפיקים שונים על מנת ליצור את האקלקטיות המוזיקלית כמו Riprock ,Alex G וBasement Jaxx. הוא גם תרם את קולו לאלבומו קיש-קש (kish kash) של Basement Jaxx בשיר "Plug it In".

בשנת 2008 השתתף בתפקיד קטן בסרט האימה "Killer Movie" שביים ג'ף פישר, לצד פול וסלי וטורי דה ויטו. בשנת 2016 שיחק בסרט המוזיקלי "ליל הפתיחה" לצד טופר גרייס ואלונה טל.

חייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יצא עם הזמרת פרגי מלהקת בלאק אייד פיז ועם השחקניות טארה ריד ואווה לונגוריה. היה בקשר ממושך עם עורכת עיתון אין טאץ' (In Touch weekly magazine) בובי תומאס.

טריוויה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בילדותו נקרא ג'וש, אך כאשר הוא הצטרף לתוכנית מועדון מיקי מאוס, היה שם כבר מגיש שנקרא ג'וש ולכן שינו את שמו לג'יי. סי. במקום.
  • נכנס לרשימת האתר הגברים הכי יפים most beautiful man מאז שנת 2002.
  • נבחר לאחד ממאה הרווקים הנחשקים ביותר לשנת 2000 לפי המגזין פיפל.
  • את השיר הראשון שלו הוא כתב בגיל 18. השיר נקרא "Give in to me" והוא נכלל באלבום של הסקספוניסט יו גרוב.
  • כתב שירים לאלבומי להקתו וגם ללהקות אמריקאיות אחרות כגון: Boyz and Girlz United, Wild Orchid, Girls Aloud, Innosense, Scene 23.
  • בגלל "תקלת ההלבשה" של ג'סטין טימברלייק וג'נט ג'קסון במהלך הופעת המחצית של הסופרבול בוטלה הופעתו המתוכננת של שאזיי בתחרות פוטבול אחרת. ההסבר שניתן הוא שהמילים לשירו "Some Girls Dance With Women" הן בוטות מדי.
  • ב 13 באוגוסט 2004 נפגע ביתו מעץ גדול שנפל עליו בגלל סופת ההוריקן צ'ארלי. אף על פי ששאזיי. היה בבית באותו זמן הוא לא נפגע.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'יי. סי. שאזיי בוויקישיתוף