ג'יימס רוש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'יימס רוש
James Roche
ג'יימס רוש
ג'יימס רוש
לידה 16 בדצמבר 1939 (בן 84)
ניו יורק, ניו יורק, ארצות הברית
שם מלא ג'יימס ג'רלד רוש
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
מזכיר חיל האוויר של ארצות הברית ה־20
1 ביוני 200120 בינואר 2005
(3 שנים ו־33 שבועות)
תחת נשיא ארצות הברית ג'ורג' ווקר בוש
לורנס דילייני
(מזכיר בפועל)
פיטר טיטס
(מזכיר בפועל)
פרסים והוקרה
לגיון ההצטיינות של ארצות הברית בדרגת לגיונר עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'יימס ג'רלד רושאנגלית: James Gerard Roche;‏ נולד ב-16 בדצמבר 1939) הוא פוליטיקאי אמריקאי. הוא כיהן כמזכיר חיל האוויר של ארצות הברית בשנים 20012005. קודם לכן הוא שירת 23 שנים בצי ארצות הברית וכמנהל בחברת נורת'רופ גראמן.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יימס רוש נולד בברוקלין, ניו יורק. ב-1960 הוא התגייס לצי ארצות הברית. באותה שנה הוא סיים לימודי תואר ראשון בשפות, ספרות ופילוסופיה במכון הטכנולוגי של אילינוי שבשיקגו. ב-1966 הוא סיים לימודי תואר שני בהצטיינות בבית הספר של הצי ללימודים מתקדמים. ב-1972 הוא סיים לימודי תואר דוקטור בבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד.

כקצין בצי הוא פיקד על הספינה "ביוקנן" (USS Buchanan), משחתת טילים מונחים, ובמסגרת זו הוענק לו גביע על שיפורים ביחידתו ב-1974.

תפקידים נוספים בהם שירת בצי היו סגן מנהל ראשי של צוות ניהול המדיניות של מחלקת המדינה, חבר מקצועי בכיר בצוות ועדת המודיעין של הסנאט, ועוזר מנהל המחלקה להערכה עתידית של מחלקת ההגנה שתפקידה להביט קדימה 20 או 30 שנה על האופן בו עשויה המערכת הצבאית להראות. הוא גם שימש כראש הצוות של הדמוקרטים בוועדת הכוחות המזוינים של הסנאט.

רוש סיים את שירותו בצי ב-1983 בדרגת קפטן.

ב-1984, לאחר תום שירותו בצי, הצטרף רוש לחברת נורת'רופ גראמן, שם הוא שימש בכמה תפקידי ניהול כולל סגן נשיא ונשיא מגזר חיישנים ומערכות אלקטרוניות.

מזכיר חיל האוויר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1 ביוני 2001 החל רוש לכהן כמזכיר חיל האוויר של ארצות הברית לאחר שמונה לתפקיד על ידי הנשיא ג'ורג' ווקר בוש.

ב-2003, במהלך הדיונים על הסבת מטוס התדלוק בואינג KC-135 סטרטוטנקר במטוס החדש בואינג KC-46 פגסוס, שלחה רובין קליבלנד, מנהלת ב"תוכניות הביטחון הלאומי" (OMB), הודעת דואר אלקטרוני לרוש, וביקשה את עזרתו בהשגת משרה בנורת'רופ גראמן, שבה הוא כאמור שימש קודם לכן בתפקיד ניהולי, לאחר סיום עבודתה בממשל. רוש אכן עשה כן והשיב וכתב לקליבלנד על כך. מעשה זה היווה הפרה של כללי האתיקה של מחלקת ההגנה.[1] בחקירה שנוהלה על מקרה זה נמצא שרוש "עשה שימוש לרעה במשרתו להשגת רווח פוליטי" ועשה שימוש במערכות התקשורת של הממשל לצורך זה, אך לא היו המלצות לנקיטת צעדים כלשהם כלפיו.[2] מזכיר ההגנה דונלד רמספלד לא ראה שום צורך להמשיך לעסוק במקרה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'יימס רוש בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]