ג'ון פוליטו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ון פוליטו
Jon Polito
ג'ון פוליטו
ג'ון פוליטו
לידה 29 בדצמבר 1950
פילדלפיה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 1 בספטמבר 2016 (בגיל 65)
דוארט, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Jon Raymond Polito עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1981 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג Darryl Armbruster עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ון פוליטואנגלית: Jon Polito; ‏29 בדצמבר 1950 - 1 בספטמבר 2016) היה שחקן קולנוע אמריקאי. התפרסם בסרטים של האחים כהן: "צומת מילר" "ברטון פינק" ו"האיש שלא היה שם".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פוליטו נולד וגר בפילדלפיה. החל את דרכו כשחקן טלוויזיה בסדרות הפשע "הכרוניקה של הגנגסטר" התפקיד בוס הפשע טומי לוצ'יס, "אוהרה", שם שיחק לצד כוכב הקולנוע היפני פט מוריטה ו-"סיפור פשע" בתפקיד בוס הפשע של שיקגו פיל ברטולי. התפרסם בקולנוע בשנת 1986 בה השתתף בפנטזיה "איש הנצח".

בשנת 1990 התפרסם בזכות הופעתיו בסרט הפשע המוערך של האחים כהן" "צומת מילר" בתפקיד המאפיונר האיטלקי ג'וני קספר ולצידו של מרלון ברנדו בקומדיית הפשע "צעדי הראשונים במאפיה". ב-1991 שיחק בהופעתו השנייה עבור האחים כהן בתפקיד לו בריז יד ימינו של מנכ"ל חברת ההפקות ג'ק ליפניק (מייקל לרנר) במותחן הקומי "ברטון פינק". בנוסף שיחק בסרט גיבורי העל התקופתי "הרפתקאות רוקטיר"

בשנים 1993-1994 שיחק בשתי העונות הראשון של הסדרה רצח מאדום לשחור בתפקיד הבלש האיטלקי-אמריקאי סטיב קרוסטי, ובסרט הטלוויזיה ששודר לאחר ירידת הסדרה.

בשנת 1994 שיחק בסרט גיבורי העל הקומי "בלנק מן- גיבור בתחתונים" בתפקיד המאפיונר מייקל מינלי. ובסרט הפעולה "העורב". ב-1995 הופיע בקומדיה "יושבים במארב".

בשנת 1998 השתתף בקומדיית הקאלט של האחים כהן "ביג לבובסקי" בתפקיד החוקר הפרטי דה פינו הנשכר על ידי הורייה של באני ליבובסקי (טארה ריד). ב-1999 השתתף בקומדיה המשפחתית המצליחה "סטיוארט ליטל" בתור הבלש שרמן. בשנת 2001 שיחק בדרמה "האיש שלא היה שם" בתפקיד קרייטון טוליבר, לקוח של ה ספר אד קריין (בילי בוב תורנטון). ב-2006 שיחק בקומדיית הפשע "שום כלום" בתפקיד הסוכן היימס. ב-2011 דיבב בעיבוד האנימציה לקומיקס "באטמן: שנה ראשונה" את מפכ"ל המשטרה גיליאן לואב.

פוליטו נפטר ב-1 בספטמבר 2016 כתוצאה ממחלת הסרטן.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]