ג'ון סטיימוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ון סטיימוס
John Stamos
סטיימוס, 2013
סטיימוס, 2013
סטיימוס, 2013
לידה 19 באוגוסט 1963 (בן 60)
סייפרס, קליפורניה, ארצות הברית
שם לידה John Phillip Stamos עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת פופ רוק עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1982
מקום לימודים
  • תיכון ג'ון פ. קנדי
  • מכללת סייפרס עריכת הנתון בוויקינתונים
בת זוג קייטלין קיהו
צאצאים בילי סטיימוס
פרסים והוקרה כוכב בשדרת הכוכבים בהוליווד עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ון פיליפ סטיימוסאנגלית: John Phillip Stamos; נולד ב-19 באוגוסט 1963) הוא שחקן ומוזיקאי אמריקאי. מוכר בשל תפקידו כג'סי קטסופוליס בקומדיית המצבים "צער גידול בנות".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטיימוס נולד וגדל בסייפרס, קליפורניה שבארצות הברית למשפחה נוצרית בעיקרה. אביו ביל סטיימוס היה מסעדן ממוצא יווני ושם המשפחה של הוריו היה במקור "סטמאטופולוס" (Σταματόπουλος) אך הם קיצרו אותו כשהיגרו לארצות הברית. אמו לורטה (לבית פיליפס) הייתה דוגמנית בגדי ים בעברה, ממוצא אנגלי-אירי וגרמני, אם כי סבה של אימו היה יהודי.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשחקן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריירת המשחק של סטיימוס החלה ב-1982, אז החל לגלם את דמותו של בלאקי פאריש באופרת הסבון "בית חולים כללי" של רשת ABC. בשנת 1983 היה מועמד לפרס אמי לבידור בשעות היום (אנ') (פרס אמי המוענק לתוכניות טלוויזיה המשודרות בשעות הבוקר והצהריים), בקטגוריית שחקן המשנה הטוב ביותר. וב-1984 חלק עם עמיתו לסדרה דייוויד מנדנהול את פרס האמן הצעיר בקטגוריית השחקן הטוב ביותר אופרת סבון המשודרת בשעות היום. ב-1984 עזב את הסדרה, וגילם את הדמות הראשית בקומדיית המצבים "Dreams" ברשת CBS.

ב-1987 החל לגלם את דמותו של ג'סי קטסופוליס בקומדיית המצבים "צער גידול בנות" של רשת ABC. הוא גילם תפקיד זה במשך 8 עונות, עד ירידתה מהמרקעים ב-1995.

ב-1993 גילם את ג'ו שלדון בסרט המסתורין הטלוויזיוני "היעלמותה של כריסטינה" שביימה קרן ארתור. בשנת 2001 החל לגלם את דמותו של הפושע ג'וני בסדרה "גנבים" בABC, הסדרה לא שרדה הרבה וירדה מן המרקע לאחר 10 פרקים.

בשנים הבאות גילם סטיימוס תפקידים שונים בסרטי טלוויזיה ותפקידים משניים בסדרות טלוויזיה ובפרסומות. בשנת 2003 גילם מנחה טלוויזיה בסרט הביוגרפי "פארטי מונסטר" בכיכובם של מקולי קאלקין וסת' גרין. בשנת 2005 גילם את התפקיד ראשי בקומדיה "ג'ייק מתקדם", ששודרה במשך עונה אחת. באותה שנה גם החל לגלם את דמותו של ד"ר טוני גייטס בסדרת הדרמה "ER" של רשת NBC. הוא נשאר בצוות הסדרה עד ירידתה מהמרקעים ב-2009. לאחר ירידת הסדרה שב סטיימוס לגלם תפקידים קטנים יחסית.

במקביל להופעותיו הטלוויזיוניות, הופיע סטיימוס גם במספר מחזות זמר בברודוויי, ובהם "איך להצליח בעסקים מבלי להתאמץ" (1995-1996), "קברט" (1998-2004) ו"ביי ביי בירדי" (2009-2010).

בשנת 2012 שיחק בסרט הטלוויזיה "אח קטן" לצד טי. ג'יי. מילר.

ב-2013 הצטרף לעונה השלישית של הסדרה "קשיחות הכרחית" בתפקיד ק'ונור מקליין. ושיחק בסדרה "הנורמלים החדשים" בכיכובו של ג'סטין ברת'ה.

ב-2014 שיחק בקומדיה "באים ביחד" לצד פול ראד. בשנת 2015 החל לשחק בסיטקום "Grandfathered" של רשת FOX, בתפקיד הראשי של ג'יימס "ג'ימי" מרטינו, רווק בן 50 ובעל מסעדה מצליח. הסדרה בוטלה לאחר עונה אחת.

באותהשנה הופיע במחזמר הופיע במחזמר "בת הים הקטנה" בהוליווד, לצד שרה ברליס, טיטוס ברג'ס, ג'ושוע קולי ורבל וילסון. [1]

בשנת 2016 הוא התחיל לשחק בסדרה "מלכות הצעקה". כמו כן סטיימוס החל לשחק באותה שנה את דמותו של הדוד ג'סי בסדרת ההמשך לצער גידול בנות, "fuller house" של Netflix. נכון לעכשיו, הסדרה עדיין לא ירדה מהמרקעים, והוא עדיין מופיע בה.

בשנת 2019 הוא שיחק את השף הצרפתי לואיס ב״בת הים הקטנה לייב״.

בשנת 2021 השתתף בסרט "החבובות: האחוזה הרדופה" שעלה בדיסני+. באותה שנה החל לשחק בתפקיד הראשי בסדרה הדרמה-קומית "ביג שוט" שיצר דייוויד אי קלי לשירות הסטרימינג של דיסני+, בתור מרווין קורן, מאמן קבוצת בייסבול של נוער.

כמוזיקאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטיימוס החל לנגן על תופים כשהיה בן 4, וכנער הקים להקה. לאורך השנים השתתף במספר הפקות מוזיקליות עצמאיות. גם הדמות שגילם ב"צער גידול בנות" הייתה דמות של מוזיקאי. ב-1985 הופיע כמתופף בהופעות של להקת הביץ' בויז, וב-1992 השתתף באלבומם "Summer in Paradise". מאז, המשיך ליטול חלק בהופעותיה של הלהקה, כמתופף, כגיטריסט וכזמר.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנים 19982005 היה נשוי לשחקנית והדוגמנית רבקה רומיין. בפברואר 2018 נישא בשנית לשחקנית קייטלין מקיהו, ולשניים בן משותף.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ון סטיימוס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "LEASE EVENT: Disney's The Little Mermaid in Concert | Hollywood Bowl". www.hollywoodbowl.com. אורכב מ-המקור ב-2016-04-09.