ג'ון וינטר קרופוט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ון וינטר קרופוט
John Winter Crowfoot
קרופוט בחפירות טירופיאון
קרופוט בחפירות טירופיאון
לידה 1873
פטירה 1959 (בגיל 86 בערך)
ענף מדעי ארכאולוגיה
מקום מגורים ישראל, מצרים, בריטניה
מקום לימודים
  • מרלבורו קולג'
  • קולג' ברייזנוז עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Grace Mary Hood Crowfoot עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים דורותי קרופוט הודג'קין, Joan Crowfoot Payne, Elizabeth Grace Crowfoot, Diana Crowfoot עריכת הנתון בוויקינתונים
תרומות עיקריות
חפירות בעיר דוד ובשומרון
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ון וינטר קרופוטאנגלית: John Winter Crowfoot18731959) היה ארכאולוג אנגלי, חפר בירושלים בעיר דוד ובעיר שומרון, היה נשיא הקרן לחקר ארץ ישראל.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרופוט נולד באנגליה את השכלתו האקדמית רכש באוניברסיטת אוקספורד. בשנת 1897 היה סטודנט בבית הספר הבריטי לארכאולוגיה באתונה ובין השנים 1900-1899 שימש כמרצה ללימודים קלאסיים באוניברסיטת ברמינגהאם. בשנת 1901 הצטרף לשירות המדינה המצרי כעוזרו של האחראי על החינוך. ב-1903 קיבל את משרת סגן מנהל מכללת גורדון בחארטום שבסודאן. בשנת 1909 חזר למצרים ושימש כמפקח משרד החינוך. בשנת 1914 הוא חזר לסודאן לתפקיד מנהל מכללת גורדון ובמקביל מונה למנהל מחלקת העתיקות של סודאן. בתפקידיו אלה שימש עד לפרישתו בשנת 1926 משירות המדינה של סודאן.

לאחר פרישתו הגיע לארץ ישראל לתפקיד מנהל בית הספר הבריטי לארכאולוגיה בירושלים. בהיעדר מקורות מימון, הוא יצר שיתוף פעולה עם בית הספר האמריקאי לחקר המזרח שהעמיד לרשותו ולרשות תלמידיו את מתקני בית הספר והספרייה.

במסגרת פעילותו שיתף פעולה עם הקרן לחקר ארץ ישראל, במסגרת זו חפר בשנת 1927 ביחד עם הארכאולוג ג'רלד פיצ'ג'רלד (Fitzgerald) בעיר דוד. זו הייתה החפירה האחרונה שנעשתה באזור זה בתקופת המנדט הבריטי. בין השנים 1930-1928 חפר ביחד עם אוניברסיטת יל בג'רש בירדן. בין השנים 1935-1931 היה מנהל החפירה של העיר שומרון, בחפירה התברר כי העיר חרבה פעמים רבות, ובכל פעם שנבנתה מחדש פורקו כל בנייניה והיא נבנתה מחדש על הסלע באמצעות אבנים מהבניינים הישנים, דבר שהקשה על הבחנה בין השכבות השונות. במסגרת חפירה זו נמצאה הקבוצה השנייה של חרסי שומרון.

בשנת 1945 חזר לאנגליה והפך למנהל הקרן לחקר ארץ ישראל. הוא שימש בתפקידו זה עד שנת 1950. בשנה זו מונה ליו"ר בית הספר הבריטי לארכאולוגיה בירושלים, ובשנת 1953 מונה לנשיא בית הספר. הוא שימש בתפקידו זה עד יום מותו.

בתו של קרופוט הייתה דורותי קרופוט הודג'קין שזכתה בפרס נובל לכימיה.

מספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • The buildings at Samaria by J.W.Crowfoot, Kathleen M.Kenyon,E.L.Sukenik, Palestine Exploration Fund, 1942
  • The island of Meroë by J.W. Crowfoot and Meroitic inscriptions. Published 1911 by Egypt Exploration Fund in London
  • The objects from Samaria by J.W. Crowfoot, G.M. Crowfoot, Kathleen M. Kenyon; Published 1957 by Palestine Exploration Fund

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]