ג'ון בוזמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ון בוזמן
John Boozman
דיוקנו הרשמי של בוזמן בסנאט האמריקאי, 2017
דיוקנו הרשמי של בוזמן בסנאט האמריקאי, 2017
לידה 10 בדצמבר 1950 (בן 73)
שריבפורט, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם מלא ג'ון ניקולס בוזמן
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
www.boozman.senate.gov
סנאטור מטעם מדינת ארקנסו
3 בינואר 2011 – מכהן
(13 שנים)
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם המחוז השלישי של ארקנסו
20 בנובמבר 20013 בינואר 2011
(9 שנים ו־6 שבועות)
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ון ניקולס בוּזמןאנגלית: John Nichols Boozman; נולד ב-10 בדצמבר 1950) הוא מייצגה של ארקנסו בסנאט של ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית. טרם היבחרו לסנאט היה נציג מחוז הקונגרס השלישי של ארקנסו בבית הנבחרים של ארצות הברית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוזמן נולד בשריבפורט שבלואיזיאנה. אביו, פיי וינפורד בוזמן הבן היה רב-נגד (Master Sergeant) בחיל האוויר של ארצות הברית ואחיו הגדול, פיי בוזמן השלישי, היה חבר בסנאט של ארקנסו. הוא למד באוניברסיטת ארקנסו וסיים את לימודיו הגבוהים במכללה הדרומית לאופטומטריה. הוא ייסד קליניקה אופטומטריה פרטית ב-1977 ועבד כמתנדב אופטומטריסט אצל משפחות בעלות הכנסה נמוכה. הוא זכה בבחירות מיוחדות ב-2002 לבית הנבחרים של ארצות הברית, שם הוא שימש כעוזר מצליף הרוב והיה חבר בוועדת המדיניות הרפובליקנית. הוא היה עורך דין לענייני עבירות סמים וניהל את ועדת המשנה של בית הנבחרים להזדמנויות כלכליות עבור חיילים משוחררים, ובמסגרת תפקיד זה הוביל שורה של הצעות חוק המרחיבות שירותים עבור חיילים משוחררים מובטלים.

ב-2010 נבחר לסנאט של ארצות הברית, במהלך בחירות בהן גבר בנרחבות על הסנאטורית הדמוקרטית המכהנת בלאנש לינקולן[1]. לינקולן נחשבה לאחת המועמדות הפגיעות של הדמוקרטים, והרפובליקנים הקדישו מאמץ רב לזכות במרוץ[2]. עם בחירתו, היה לרפובליקני השני, אחרי טים הצ'ינסון, לייצג את ארקנסו בסנאט של ארצות הברית מאז תקופת השיקום הוא הושבע לתפקידו בינואר 2011, ומכהן כחבר בוועדת החקלאות, התזונה והייעור, ועדת התקציב, ועדת ההקצבות ובוועדה לענייני חיילים משוחררים של הסנאט. בוזמן הפך לסנאטור בכיר ב-2015, כאשר מארק פריור עזב את הסנאט לאחר תבוסתו בבחירות, ונבחר מחדש ב-2016.

בוזמן חבר בוועדת ההקצבות, בוועדת הסביבה והעבודות הציבוריות, בוועדה לענייני חיילים משוחררים ובוועדת החקלאות, התזונה והיערנות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ון בוזמן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ איציק וולף, בית נבחרים רפובליקני, סנאט דמוקרטי, באתר News1 מחלקה ראשונה, 3 בנובמבר 2010
  2. ^ סוכנויות הידיעות, מהפך בארה"ב: בית הנבחרים יהיה רפובליקני, באתר nrg‏, 3 בנובמבר 2010