ג'אר ג'אר בינקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
ג'אר ג'אר בינקס
Jar Jar Binks
ג'אר ג'אר בינקס
ג'אר ג'אר בינקס
שם סרט מלחמת הכוכבים: אימת הפנטום
הופעה ראשונה מלחמת הכוכבים - פרק 1: אימת הפנטום
מספר הופעות מלחמת הכוכבים - פרק 1: אימת הפנטום, מלחמת הכוכבים - פרק 2: מתקפת המשובטים, מלחמת הכוכבים - פרק 3: נקמת הסית', מלחמת הכוכבים: מלחמת המשובטים (2008)
יוצרים ג'ורג' לוקאס
גילום הדמות אחמד בסט
מידע
סטטוס גנרל,מגושם,סנטור
גזע גאנגאן
מין זכר
נטייה טוב
דמויות קשורות
חברים קווי-גון ג'ין, אובי ואן קנובי, פאדמה אמידאלה, אנאקין סקייווקר
אויבים הבדלנים

ג'אר ג'אר בינקסאנגלית: Jar Jar Binks) הוא דמות בדיונית מטרילוגיית מלחמת הכוכבים והדמות הראשית הראשונה אשר מתוכננת באופן בלעדי באמצעות מחשב. הופיעה כדמות ראשית בסרט הראשון, מלחמת הכוכבים - פרק 1: אימת הפנטום, בתפקידים משניים בסרטים הבאים, ומופיע גם בקומיקסים ובסדרות טלוויזיה המבוססות על הסדרה.

הדמות שימשה כאנתחתא קומית וזכתה לביקורות חריפות ביותר מצופים ומהמבקרים.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'אר ג'אר בינקס היה בתחילה איום לקהילתו עקב היותו מגושם. עם התקדמות העלילה, נעשה גנרל בצבא הגאנגאני ונהפך לסנאטור בסנאט הגלקטי בשם נאבו. יש הזוקפים לזכותו את הסכם השלום בין הגאנגאנים לבני האדם בנאבו.

ילדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'אר ג'אר בינקס הוא גאנגאן יתום ומגושם מילדותו, אך הקומיקס מספר שהוא היה בנו של ג'ורג' אר בינקס (George R. Binks). ג'אר ג'אר לא הצליח להסתדר בבתי הספר ב"אוטו גאנגה" ונזרק מכולם, לכן הוא עבד רוב הזמן ולרוב פוטר ביום שבו הועסק מפני שהיה מגושם כל כך. העבודה האחרונה של ג'אר ג'אר לפני עלילת הסרט הייתה מלצרות במסיבה מפוארת של בוס נאס (השליט של אוטו גאנגה), אך ג'אר ג'אר פוצץ בתאונה מצערת את התנור. הפיצוץ סדק את קירות הבועה והציף את המסיבה. ג'אר ג'אר ניסה להציל את הרכב היוקרתי של הבוס, אך ריסק אותו במקום. בוס נאס החליט שזה מספיק והגלה את ג'אר ג'אר בינקס, כיוון שהיווה סכנה לציבור.

פרק I אימת הפנטום[עריכת קוד מקור | עריכה]

נאבו[עריכת קוד מקור | עריכה]

חייו של ג'אר ג'אר השתנו כשהוא ראה את הפלישה של צבא פדרציית הסחר. ג'אר ג'אר נבהל מאוד ופגש את אביר הג'דיי קווי-גון ג'ין ותלמידו אובי-וואן קנובי. הג'דיי הצילו את עצמם ואת ג'אר ג'אר מדריסה על ידי רכב של הפדרציה. ג'אר ג'אר, שמכבד את חוקי הגאנגאנים, חב את חייו לקווי-גון. אובי-וואן העלה את העובדה שהם צריכים להגיע לת'יד כדי לדבר עם מלכת נאבו, פאדמה אמידאלה. ג'אר ג'אר הזכיר שאפשר להגיע לשם דרך אוטו גאנגה, אך התחרט מיד, כיוון שחשב שיהרגו אותו אם יחזור.

ג'אר ג'אר הצטרף לג'דיי והדריך אותם לאוטו גאנגה. לאחר שהגיעו, נעצר ג'אר ג'אר והועמד לדין מול בוס נאס. קווי-גון דיבר עם הבוס והצליח להשיג תחבורה לת'יד. לאחר מכן גזר נאס עונש מוות על ג'אר ג'אר. קווי-גון אמר שחייו של ג'אר ג'אר הם רכושו ולכן בוס נאס לא יכול להרוג אותו. הבוס קיבל את זה ושלח את ג'אר ג'אר עם הג'דיי.

בת'יד ראה ג'אר ג'אר איך אבירי הג'דיי הצילו את המלכה אמידאלה. ג'ין שכנע את המלכה ללכת לקורוסנט ולבקש עזרה מהסנאט. ספינתה של המלכה הצליחה לעבור את המחסום שהציבה פדרציית הסחר אך ניזוקה. החבורה נאלצה לנחות בטטואין כדי לקנות חלקים לספינה.

אחרי נאבו[עריכת קוד מקור | עריכה]

טטואין[עריכת קוד מקור | עריכה]

החבורה הגיעה לטטואין ונכנסה לנמל החלל "מוס אייסלי". הם מצאו שם את החנות של וואטו. לוואטו היו חלקים לספינה, אך הוא לא קיבל את הכסף של הרפובליקה, מכיוון שהשפעתה של הרפובליקה הייתה חלשה מאוד בטטואין ולכן המטבע שלהם היה חסר כוח קניה. בחנות הם פגשו ילד קטן ושמו אנאקין סקייווקר. אנאקין הציל את ג'אר ג'אר מידיו הכועסות של חייזר בשם סבולבה, שניסה להרוג את ג'אר ג'אר. אנאקין היה אדיב והציע לחבורה מחסה בביתו בזמן שסופת חול פקדה את מוס אספה. בביתו הם גילו את כישרונו במרוצי פודים. סקיווקר חשב שהמירוץ הקרוב יכול להיות דרך טובה לקווי-גון ולאמידאלה להשיג את הכסף לחלקים.

ג'אר ג'אר עזר לאנאקין לתקן את הפוד שלו לקראת המירוץ. אנאקין העריך את עזרתו של בינקס, וביום מרוץ ה"בונטה איב קלאסיק" היה ג'אר ג'אר עם הג'דיי ועם אמו של אנאקין שמי במקומות השמורים למשפחה וחברים.

עיצוב הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפי לוקאס, ההשראה לפיתוח דמותו של בינקס מבוססת על דמותו המצוירת של גופי.[2] בתחילה, הזמר מייקל ג'קסון נלקח בחשבון לדבב את הדמות, אך הוא ביקש לשחק את הדמות באמצעות איפור מיוחד בעת שלוקס דרש שכל הדמות תהיה מעוצבת באמצעות גרפיקה ממוחשבת.[3]

ביקורת על דמותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותו של ג'אר ג'אר בינקס באימת הפנטום הפכה לדמות שנואה בקרב חלק מעריצי הסדרה. היא הותקפה בחריפות מספר פעמים על ידי מעריצי הסדרה שהתלוננו כי היא ילדותית, סטריאוטיפית ואפילו גזענית. הדמות מזוהה יותר בהומור סלפסטיק ואינה רצינית. ג'ורג' לוקאס עצמו טען בתגובה כי גרעין המבקרים מורכב בעיקר מצופים אשר לא מוכנים להכיר בכך שהסרטים מיועדים לילדים ונרתעים מכל מה שנראה להם ילדותי.[4]

תאוריית "דארת' ג'אר ג'אר"[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחמישה באוקטובר 2015, משתמש reddit בשם "Lumpawarroo" העלה לאתר תאוריה שמסבירה את ההתנהגות של ג'אר ג'אר בינקס בטרילוגיה המוקדמת. התאוריה התפרסמה ביוטיוב ופותחה אף יותר.

על פי התאוריה, ג'אר ג'אר בינקס הוא לוחם סית' מיומן שמשתמש באמנות הלחימה "אגרוף שיכור" או דומה לה, יכול לשלוט במחשבות של אחרים, וכהוכחה נוספת ליכולות השליטה שלו בכוח, הוא עשה סלטה עם בורג בגובה 6 מטרים מעמידה במקום.

עקב השנאה הרבה לג'אר ג'אר, תפקידו כעוזר של דארת' סידיוס הוחלף בדמות חדשה וחסרת רקע, הרוזן דוקו.

ישנו אפילו פרק בסדרה "מלחמת הכוכבים:מלחמות המשובטים" בו הבדלנים חושבים שג'אר ג'אר הוא אביר ג'דיי לפי הלבוש שלו, אפשר לטעות ולחשוב שהוא לא אביר ג'דיי אלא סית' כי בגדים של סית' דומים לבגדים של ג'דיי.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Ultimate Star Wars, New Edition: The Definitive Guide to the Star Wars Universe written by Adam Bray ,2019 ,DK

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'אר ג'אר בינקס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ A. B. C. News, The Top 10 Worst TV and Film Characters, ABC News, ‏2010-06-04
  2. ^ "Jar Jar Binks Was Inspired By This Classic Disney Character - CINEMABLEND". CINEMABLEND. 2015-08-16. נבדק ב-2017-02-11.
  3. ^ "Michael Jackson wanted to play Jar Jar Binks in 'Star Wars' - NME". NME (באנגלית אמריקאית). 2015-07-23. נבדק ב-2017-02-11.
  4. ^ BBC News | Entertainment | Star Wars: Lucas strikes back, news.bbc.co.uk