ג'אז הארנב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'אז הארנב
Jazz Jackrabbit
כללי
תאריך הוצאה 3 במאי 1994
סוגה משחק פלטפורמה
פיתוח אפיק מגהגיימס
הוצאה לאור Epic Games עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה אפיק מגהגיימס
עיצוב קליף בלסזינקי
סדרה Jazz Jackrabbit
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות MS-DOS
המשחק הבא ג'אז הארנב 2
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'אז הארנבאנגלית: Jazz Jackrabbit) הוא משחק פלטפורמה שפותח על ידי חברת "אפיק מגהגיימס" ("אפיק גיימס" כיום). המשחק יצא ב-1994 עבור המחשב האישי. ב-2002 הוא עודכן עבור הגיימבוי אדוונס. גיבור המשחק הוא דמות של ארנב, המבוססת על אחד ממשלי איזופוס, "הצב והארנב".

המשחק נוצר על ידי קליף בלסזינקי וארג'אן ברוסי, בהשראת משחקי קונסולות כמו "האחים סופר מריו", "מגה מן", ובעיקר "סוניק הקיפוד". בזמן ההוצאה של המשחק, הגרפיקה הנמרצת והמשחקיות המהירה היוו חידוש למחשב האישי. המגזין "PC Format" כינה אותו "משחק הארקייד של השנה".

בעקבות הפופולריות של המשחק, יצא משחק המשך בשם "ג'אז הארנב 2" ב-1998. משחק נוסף, "ג'אז הארנב 3" שפותח בגרסת תלת מימד תוכנן לצאת בתחילת שנות ה-2000, אך בסוף בוטל מאחר שיוצרי המשחק לא הצליחו למצוא מוציא לאור. זמן קצר לאחר הביטול, הודלפה גרסת הדמו של המשחק לאינטרנט.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלושת אלפים שנים אחרי האירועים המתרחשים בסיפורו של איזופוס, המשל "הצב והארנב", ממשיכה היריבות בין צבים וארנבים. ג'אז ג'קרביט, תושב של כוכב לכת בדיוני בשם קרוטוס (Carrotus) שכל תושביו ארנבים צבעוניים, מבקר בפלנטות שונות כדי להציל את הנסיכה אווה אירלונג וקרוטוס מהצבים הטרוריסטים, שנשלטים על ידי המגלומן דבאן של.

פורמט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'אז הארנב דומה בפורמט למשחקי "סוניק הקיפוד". במשחק שישה פרקים, בכל אחד מהם שלושה עולמות ושלב בונוס אחד; בכל אחד מהעולמות קיימים שני שלבים ושלב בונוס, אליו מגיעים כשמוצאים אבן חן. לרוב ניתן לעבור דרך שלבים במהירות גבוהה. לעומת משחקי "סוניק הקיפוד", לג'אז יש קו חיים; הוא מפסיד "נקודות בריאות" כשהוא בא במגע עם אויבים, ומקבל נקודות כשהוא אוכל גזרים. אם קו הבריאות שלו מגיע לאפס, ג'אז הופך לאפר והשלב מתחיל מנקודת הביקורת האחרונה.

במקור, המשחק נמכר על גבי דיסקטים. ניתן היה לרכוש את שלושת הפרקים הראשונים, שלושת הפרקים האחרונים או כל השישה. גרסת דיסק מיוחדת שיצאה אחר כך הכילה את כל ששת הפרקים המקוריים, שלושה פרקים חדשים, וגרסת חג המולד שנקראה "ארנב חגים".

הוצאות תוכנה שיתופית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לג'אז הארנב יש הוצאת תוכנה שיתופית שמכילה את הפרק הראשון. בדצמבר 1994 יצא פרק חג המולד, "ארנב חגים", כמשחק יחיד. ב-1995 יצא "ארנב חגים" נוסף, עם עולמות חדשים, גם הוא כמשחק יחיד.

גיימבוי אדוונס[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיים טיטאן פיתחה גרסה חדשה של ג'אז הארנב עבור הגיימבוי אדוונס של נינטנדו. המשחק הוצא על ידי ג'לקו בארצות הברית ב-19 בנובמבר 2002. בגרסה זו קיימים 24 שלבי שחקן יחיד ו-11 שלבי שחקנים מרובים.

  • "JCS'94"[1] הוא עורך רמות עבור ג'אז הארנב. יצא לראשונה ב-2003, וההוצאה האחרונה שלו הייתה בנובמבר 2005. יוצריו סייעו בפתרון מספר בעיות שעלו בפיתוח של "ג'אז פתוח".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]