ג'אד אפאטאו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ג'אד אפאטו)
ג'אד אפאטאו
Judd Apatow
לידה 6 בדצמבר 1967 (בן 56)
סיוסט, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1985–2014 (כ־29 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג לזלי מאן (9 ביוני 1997–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים מוד אפאטאו, אייריס אפאטאו עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס אמי לבידור בפריים טיים עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.myspace.com/juddapatow
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
ג'אד אפאטאו

ג'אד אפאטאואנגלית: Judd Apatow; נולד ב-6 בדצמבר 1967) הוא מפיק, במאי ותסריטאי קולנוע יהודי-אמריקני, הידוע ביצירת קומדיות מצליחות מבחינה מסחרית. בין הסרטים שיצר: "והרי החדשות", "בתול בן 40", "לילות טלדגה: הבלדה על ריקי בובי", "הדייט שתקע אותי", "סופרבאד - חרמן על הזמן", "קח את זה כמו גבר" ו"אל תתעסקו עם הזוהן", כולם להיטי קופה בארצות הברית. אפאטאו הוא המייסד של "הפקות אפאטאו", חברת הפקות שיצרה גם להיטי טלוויזיה בארצות הברית.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אפאטאו נולד בניו יורק למשפחה יהודית. יש לו אח גדול בשם רוברט ואחות צעירה בשם מיה. הוריו התגרשו כשהיה בן 12 והוא עבר לגור עם סבו וסבתו. לאחר מכן עבר להתגורר עם אביו וביקר את אימו רק בסופי שבוע. כנער, היה אפאטאו אובססיבי לתחום הקומדיה וגיבור ילדותו היה סטיב מרטין. בתיכון, הנחה אפאטאו תוכנית רדיו הומוריסטית אשר נקראה "קלאב קומדי". אימו עבדה במועדון סטנד-אפ, ובזכותה אפאטאו פגש וראיין ידוענים כמו: סטיב אלן והווארד סטרן.

אפאטאו החל להופיע כסטנדאפיסט בגיל 17. בנוסף הוא שימש כעורך משני במגזין "Laugh Factory" במהדורת ספטמבר 1985. לאחר שסיים את לימודיו בתיכון הוא עבר ללוס אנג'לס ונרשם לתסריטאות באוניברסיטת דרום קליפורניה. במהלך לימודיו ארגן אפאטאו ערבי סטנד-אפ. לאחר שנתיים הוא עזב את הלימודים ועבר להתגורר עם אדם סנדלר. הוא המשיך להופיע כסטנדאפיסט והחל לכתוב בדיחות לבדרנים אחרים כגון רוזאן בר. ב-1992, הוא הפיק את התוכנית "המופע של בן סטילר". אפאטאו פגש את בן סטילר בהופעה של אלביס קוסטלו ב-1990 ומאז הם נשארו חברים. למרות שהתוכנית זכתה להצלחה וכתיבתו זיכתה אותו בפרס אמי רשת פוקס ביטלה את התוכנית ב-1993. ב-1994, שימש אפאטאו כעוזר מפיק בסדרת הקומדיה "The Critic". מנהלו של אפאטאו, ג'ימי מילר, הכיר לו את הקומיקאי גארי שנדלינג אשר שכר את אפאטאו ככותב ומפיק בתוכנית "המופע של לארי סנדרס". אפאטאו עבד בתוכנית במשך 5 שנים עד שהיא ירדה מהמסך ב-1998. הוא זכה ל-6 מועמדויות לפרס אמי על עבודתו בתוכנית.

ב-1996, שימש כתסריטאי ללא קרדיט בסרט "איש הכבלים". הוא ציפה להצלחה רבה של הסרט, אך הסרט זכה להצלחה בינונית ולביקורות שליליות. ב-1997, הוא שימש כתסריטאי ללא קרדיט בסרט "שקרן שקרן" בכיכובו של ג'ים קארי ושנה מאוחר יותר כתב ללא קרדיט לסרט "זמר החתונות" בכיכובו של אדם סנדלר. בין השנים 19992000 הוא עבד כמפיק בסדרות "פריקים וגיקים" ו"Underclared". שתי הסדרות זכו לביקורות חיוביות אך ירדו מהמסך לאחר עונה אחת עקב רייטינג נמוך.

ב-2003 כתב ללא קרדיט לסרט ברוס הגדול מכולם, וב-2004 הפיק אפאטאו את הסרט "והרי החדשות". ב-2005, הוא ביים את הסרט "בתול בן 40". הסרט זכה להצלחה גדולה מהצפוי. ב-2007, הוא הפיק וביים את הסרט "הדייט שתקע אותי". באותה שנה לקח חלק בהפקת הסרט "הולך חזק: סיפורו של דיואי קוקס" בכיכובו של ג'ון סי. ריילי. בשנת 2009 יצא הסרט "אנשים מצחיקים", אותו כתב, הפיק וביים. בשנת 2012 יצא הסרט בבימויו "הכל יחסים", בכיכובה של אשתו לזלי מאן. בשנת 2015 יצא הסרט "אסון מהלך", בכיכובה של איימי שומר ועל פי תסריט שכתבה, אשר הפך לסרט הראשון שאפאטאו ביים אך לא כתב.

בשנת 2016 עלתה באתר נטפליקס העונה הראשונה של סדרת הטלוויזיה "Love" ("אהבה"), אותה אפאטאו יצר והפיק. באותה שנה לקח חלק בהפקת הסרט "החופשה הגדולה של פי ווי הרמן" מבית נטפליקס.

אפאטאו גם הפיק את סדרת הטלוויזיה המוערכת "בנות", אשר יצרה לינה דנהאם ושודרה ברשת הכבלים HBO.

בשנת 2017 עלה לאקרנים הסרט "חולי אהבה" ("The Big Sick"), אותו הפיק ואשר זכה להצלחה קופתית וביקורתית. באותה שנה עלתה ברשת HBO הסדרה "קראשינג" (או "נופל וקם"), בכיכובו של הקומיקאי פיט הולמס ואשר מבוססת בחופשיות על חייו. אפאטאו נמנה עם מפיקי הסדרה. עוד באותה שנה, אפאטאו כיכב בספיישל הסטנדאפ הראשון שלו, "ג'אד אפאטאו: השיבה", אשר עלה לשירות נטפליקס, והפיק עם ויין פדרמן.

בשנת 2018 שודר ברשת HBO הסרט התיעודי בבימויו, "יומני הזן של גארי שנדלינג", אודות חייו ועבודתו של חברו הקרוב ושותפו, הקומיקאי גארי שנדלינג. הסרט בן שני החלקים שודר במלאת שנתיים למותו של שנדלינג.

באפריל 2022 יצא לספק שירותי הסטרימינג נטפליקס סרטו החדש "הקפסולה" בהשתתפותם של קארן גילאן, מריה בקלובה ודייוויד דוכובני.

באוקטובר 2023, אפאטאו, יחד עם שחקנים, קומיקאים ומנהלי בידור מהוליווד חתמו על מכתב פתוח לנשיא ביידן. הם קראו לשחרור בני ערובה המוחזקים על ידי ארגון הטרור חמאס. הקמפיין שהושק לצד המכתב נקרא #NoHostageLeftBehind. המכתב מדגיש את הרצון לחופש הן לישראלים והן לפלסטינים לחיות בשלום ומגנה את האלימות של חמאס.[1]

אפאטאו נשוי לשחקנית לזלי מאן אשר אותה פגש על הסט של "איש הכבלים". לזוג שתי בנות, והם מתגוררים בלוס אנג'לס. לזוג שתי בנות שגילמו את בנותיה גם על המסך הגדול בסרטים "הדייט שתקע אותי", "אנשים מצחיקים" ו"הכל יחסים", השחקניות מוד אפאטאו ואייריס אפאטו.

חבורת אפאטאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם השנים בסרטיו של אפאטאו משחקים לרוב אותם שחקנים שמכונים "חבורת אפאטאו".[דרוש מקור] השחקנים הבולטים בחבורת אפאטאו המשחקים לרוב בסרטים שאפאטאו ביים, כתב או הפיק הם: אדם סנדלר, ביל היידר, ג'ונה היל, ג'יימס פרנקו, ג'ייסון סיגל, ג'ים קארי, ג'ק בלאק, ויל פרל, מייקל סרה, סטיב קארל, סת' רוגן, פול ראד.

שחקנים נוספים, איתם מרבה אפאטאו לשתף פעולה: אדם סקוט, איימי פולר, אלי קמפר, ביזי פיליפס, בן סטילר, ג'ון סי. ריילי, ג'יין לינץ', ג'ייסון שוורצמן, ג'נה פישר, ג'ק מקברייר, ג'רי סטילר, גארי קול, דייוויד קרומהולץ, דני מקברייד, כריס או'דאוד, כריס פרנל, כריסטופר מינץ-פלאס, לזלי מאן, לינה דנהאם, סאם לוין, עזיז אנסרי, קווין הארט, קריסטן בל, קריסטן ויג, קתרין האן.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס שנה קטגוריה מועמדות תוצאה
פרס פטל הזהב 2023 הבמאי הגרוע ביותר הקפסולה מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'אד אפאטאו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Matt Donnelly, Hollywood Stars and Executives Thank President Biden for Leadership, Call for Release of All Hamas Hostages, Variety, ‏2023-10-23 (באנגלית אמריקאית)