ג'אגרנאוט (סרט, 1974)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'אגרנאוט
Juggernaut
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ריצ'רד לסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ריצ'רד דקוקר
תסריט ריצ'רד דקוקר
עריכה אנטוני גיבס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ריצ'רד האריס
עומר שריף
אנתוני הופקינס
איאן הולם
פרדי ג'ונס
דייוויד המינגס
שירלי נייט
מוזיקה קן ת'ורן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום גרי פישר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה יונייטד ארטיסטס עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 25 בספטמבר 1974
משך הקרנה 106 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט אסונות, סרט פעולה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'אגרנאוטאנגלית: Juggernaut) הוא מותחן פעולה בריטי משנת 1974 בבימויו של ריצ'רד לסטר עם ריצ'רד האריס, עומר שריף ואנתוני הופקינס בתפקידים הראשיים.

עלילת הסרט מתרכזת בניסיון לפירוק פצצות, שהוטמנו באניית נוסעים על ידי אדם המכנה את עצמו "ג'אגרנאוט", ומבקש כופר גבוה תמורת עזרה בפירוקן.

העלילה היא בהשראת מקרה אמיתי משנת 1972. אדם התקשר והודיע כי הטמין פצצה באניית הנוסעים "קווין מרי 2" ודרש כופר. חברת הספנות קונארד הייתה מוכנה לשלם, אבל הממשלה הבריטית הצניחה צוות מומחים מה-SBS לאניה, שחיפשו את הפצצה ולא מצאו. התברר שזו הייתה אזהרת שווא והאשם נתפס.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוניית הנוסעים "בריטניק" משייטת במימי האוקיינוס האטלנטי כאשר בעל האוניה, ניקולס פורטר (איאן הולם), מקבל מאדם המכנה את עצמו "ג'אגרנאוט", הודעה כי הוא הטמין באונייה שבע חביות ממולאות בחומר נפץ העומדות להתפוצץ תוך מספר שעות. הוא מוכן לתת הוראות לנטרול הפצצות רק לאחר שיקבל כופר של 500,000 ליש"ט.

פורטר מוכן לשלם את הכופר, אך נציג הממשלה מתנגד לכך בגלל מדינות בלתי מתפשרת נגד הטרור ואומר כי אם ישולם הכופר, תבטל הממשלה את הסובסידיה הנחוצה ביותר להמשך פעילות החברה.

פורטר מעביר את הידיעה לסקוטלנד יארד, ולקברניט האנייה אלקס ברונל (עומר שריף). הקברניט וצוות האונייה מודיעים על המצב ומנסים להרגיע את הנוסעים שביניהם ברברה באניסטר (שירלי נייט).

כדי להראות את רצינות כוונותיו, מפוצץ "ג'אגרנאוט" מספר פצצות קטנות הגורמות נזק קל לספינה. בגלל ים סוער אין אפשרות לפנות את הנוסעים בסירות והקברניט מבקש מפורטר להיענות לדרישות "ג'אגרנאוט".

המפקח מקלאוד (אנתוני הופקינס) מהסקוטלנד יארד עובד במהירות כדי למצוא את מניח הפצצות. אשתו ושני ילדיו נמצאים על האונייה. הוא חוקר את כל אלה שהייתה להם היסטוריה של מאמיני פצצות ומגיע בסוף אל ה"ג'אגרנאוט". שמו האמיתי הוא סידני באקלנד (פרדי ג'ונס). באקלנד מודה שהניח את הפצצות לאחר שסולק מהצי עם פנסיה עלובה.

הצי המלכותי הבריטי שולח לאוניה קבוצה של מומחים לסילוק פצצות שבראשה אנתוני פאלון (ריצ'רד האריס). הם מוצנחים ממטוס ליד האונייה ונאספים על ידי מלחי האונייה בים הסוער. פאלון מתחיל עם אנשיו לנטרול הפצצות. אחת הפצצות מתפוצצת והורגת את עוזרו, צ'רלי בראדוק (דייוויד המינגס).

בינתיים מגיע פאלון כמעט לסיום הפעולה ונתקל בחוט כחול ואדום שאינו יודע איזה מהם לחתוך. הוא מקושר עם באקלנד שמורה לו לחתוך את החוט הכחול. פאלון מרגיש שבקלאנד מהתל בו, חותך את החוט האדום ומנטרל את הפצצה. שאר הצוות שלו מנטרלים לפי הוראותיו את שאר הפצצות והאונייה והנוסעים ניצלים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]