ג'אגהד ג'ונס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'אגהד ג'ונס
Jughead Jones
ג'אגהד ג'ונס
ג'אגהד ג'ונס
הוצאה לאור ארצ'י קומיקס
הופעה ראשונה Pep Comics #22 (דצמבר 1941)
יוצרים ג'ון ל. גולדווטר
בוב מונטנה
גילום הדמות סאם וויפל (1990)
קול ספראוס (2017-)
דיבוב הווארד מוריס (1968-1976)
מייקל פנטיני (1987)
כריס מלונדקוויסט (1999-2002)
מידע
מין זכר
נטייה א-מיני (בקומיקס)
הטרוסקסואל (ריברדייל)
דמויות קשורות
משפחה פורסיית' פנדלטון "אף. פי." ג'ונס השני (אבא)
גלדיס ג'ונס (אמא)
ג'ליבין ג'ונס (אחות)
סופרהד ג'ונס (בן דוד)
בינגווילקין ג'ונס (בן דוד)
חברים ארצ'י אנדרוז
בטי קופר
ורוניקה לודג'
קווין קלר
ג'ייסון ושריל בלוסום
רג'י מנטל (חבר-אויב)
סברינה ספלמן
ג'וזי מקוי

פורסיית' פנדלטון "ג'אגהד" ג'ונס השלישיאנגלית: Forsythe Pendleton "Jughead" Jones III) הוא דמות בדיונית ואחת מהדמויות הראשיות שנוצרו עבור "ארצ'י קומיקס" על ידי ג'ון ל. גולדווטר והאמן בוב מונטנה, והופיע לראשונה בחוברת Pep Comics #22. דמותו של ג'אגהד מגולמת על ידי השחקן קול ספראוס בסדרה "ריברדייל".

קונספט ויצירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האמן בוב מונטנה הצהיר שדמותו של ג'אגהד, בניגוד לדמויות אחרות ב"ארצ'י קומיקס" אותן הוא ביסס על אנשים שהכיר, היא דמות שהומצאה לחלוטין עבור הקומיקס.[1] אלמנתו של מונטנה, פג ברתולט, הצהירה כי חבר תיכון של מונטנה בשם סקיני ליניאן חלק לכאורה חלק מתכונותיו המיוחדות של ג'אגהד.[1] ברתולט הצהירה כי האות "S" של חולצתו של ג'אגהד מתייחסת למקום שנקרא סקאנק היל בהאברהיל, מסצ'וסטס, שם מונטנה הפך לצופה משבט "סנאי הגבעה".[2] לכאורה, האות "S" מרמזת על שילוב של מיקום וקבוצה אתלטית בבית הספר היסודי בו מונטנה למד ליד האברהיל בשם "טייגרס".[2]

ביוגרפיה בדיונית ואפיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

לדמותו של ג'אגהד יש בדרך כלל חוש הומור אופייני וסרקסטי, והוא נחשב למוזר וחריג יחסית לחבריו. התנהגותו החריגה לרוב הופכת אותו קורבן לקינטורים ולהיטפלות מצדם של רג'י, ורוניקה, ואפילו חברי כיתה ומורים אחרים. קווי עלילה רבים בקומיקס מתארים את התחרותם של רג'י וג'אגהד אחד בשני באמצעות מתיחות או הימורים, בסופן ג'אגהד כמעט תמיד יוצא המנצח. אף על פי שג'אגהד מתואר כעצלן, הוא מפגין אינטליגנציה גבוהה, חוכמת רחוב ויצירתיות בעת הצורך והוא לעיתים קרובות מנצל זאת נגד רג'י ונערים אחרים הנטפלים אליו.

בתחילת דרכה של "ארצ'י קומיקס", הדמויות השונות ניסו לגלות את שמו האמיתי של ג'אגהד, בעוד שהוא עצמו סיכל את מאמציהם. בקו עלילה אחד, ארצ'י אנדרוז ורגי מנטל הולכים למשרדי ההנהלה של התיכון, שם מספרת להם אשה ששמו הפרטי של ג'אגהד הוא סטיב. אחרי שארצ'י ורגי עוזבים את המשרד, הקורא לומד כי האישה היא למעשה דודתו של ג'אגהד, שעזרה לג'אגהד לשמור על שמו האמיתי שלו (פורסיית') מוסתר. בסיפור אחר (Jaghead Jones Comics Digest #1, יוני 1977) הקורא מגלה שהוא נקרא על שם אביו הקדמון שהיה גיבור אמריקאי. במשך זמן קצר, ג'אגהד התחיל להשתמש בשמו לזכר אביו הקדמו, אך לאחר שנודע לו שאביו הקדמון היה נשוי תשע פעמים, ג'אגהד חזר להשתמש בכינוי שלו. בקומיקס The Little Archie, שמו האמיתי מתגלה על ידי מיס גראנדי בתחילת השיעור.

תעלומה נוספת המלווה את דמותו של ג'אגהד היא המשמעות של האות "S" על גבי הסווטשירט שלו. משמעות האות לוטה בערפל עד עצם היום הזה, אם כי סיפורים רבים רמזו על משמעות כלשהי. ב-(Jughead #30 (1992, כאשר הפסיכיאטרית שלו, שרה, שואלת אותו למשמעות האות, הוא משיב לה: "אני לא יודע... בן דוד שלישי שלי נקרא סקיני (Skinny; באנגלית)..." הדגל המשולש על עטיפת החוברת מספר 140 של Archie & Friends מראה כי האות "S" מייצג את השם "סילבי", תיכון סילבי, שבו ג'אגהד שהה מספר חודשים כתלמיד שנה ראשונה. פעם אחת אחרי שהסוודר שלו התמלא חורים כתוצאה מתאונה כימית שנגרמת בכיתה המעבדה, הוא מגלה שהוא פשוט אוהב את האות "S" ומוצא את זה "תואם", מכיוון שהאות יכולה לסמל "מרק, כריך, סטייק וכל מיני דברים טובים!" (רשימת מאכלים המתחילים באות S באנגלית) אחרי שחבריו שואלים אותו. בטי מגלגלת את עיניה כתגובה להסברו של ג'אגהד ומוסיפה, "S מייצג 'מצטערת ששאלתי'! (Sorry I asked; באנגלית)" תאוריה אחרת טוענת כי ג'אגהד פשוט נהנה ללכת נגד הזרם המקובל, כך כאשר כולם לובשים את האות "R" שמייצגת את "ריברדייל" (Riverdale), הוא פשוט הולך עם האות הבאה אחריה, "S".

אובססיה לאוכל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'אגהד ידוע בזכות אהבתו לאוכל, ובעיקר להמבורגרים, וביכולתו לצרוך כמויות גדולות באופן אבסורדי בסעודה אחת מבלי לחלות או לעלות במשקל. ככזה, ג'אגהד הוא לקוח מועדף של רוב המסעדות בריברדייל, במיוחד ב"פופ'ס שוקליט". יכולתו לאכול כל כך הרבה מזון מבלי לעלות במשקל מיוחסת בעלילות הקומיקס לחילוף חומרים נדיר מאוד ולא סביר. ג'אגהד טען פעם כי הוא שוקל 300 קילו אחרי הארוחה, אם כי הוא מתואר בדרך כלל כרזה ובריא.

בין יכולותיו המיוחדות של ג'אגהד בנושא המזון נמצאים גם היכולת לזהות מזון לפי הריח, והיכולת לזהות את הפגמים הקטנים ביותר במזון לפי הטעם. ככזה, הוא מבקר מזון מכובד, ואף שף גורמה בעצמו. פעם אחת, כשחיפש את עזרתה של גברת גראנדי בכתיבתו היצירתית, היא הציעה לו לכתוב על נושא שהכיר, והשפיעה עליו לכתוב את "ספר הבישול של פורסיית' פ. ג'ונס".

ג'אגהד משתתף לעיתים קרובות בתחרויות אכילה, ולרוב מנצח בתחרות צמודה, או מנצח בקלות באמצעות הסחות דעת קומיות, ולעיתים קרובות אפילו מנצח בניצחון טכני לאחר שהמתחרה העייף פורש. באחד קווי העלילה, במהלך תחרות אכילה עירונית, הוא אכל בורגר קולוסלי המורכב משש-עשרה המבורגרים שונים. ג'אגהד גם קבע שני שיאים עולמיים באכילת פיצה; שיא אחד באכילה מהירה של פיצה, ושיא נוסף באכילת כמות הפיצות הרבה ביותר בפעם אחת. תאבונו של ג'אגהד הוא רב כל כך, עד כדי כך שהוא אף אוכל גם זמן קצר לפני תחרויות אכילה מבלי שהדבר ישפיע עליו. לדוגמה, באחד מקווי העלילה, תיכון יריב שלח נערה בשם ג'יין דאף שתיקח את ג'אגהד למסעדות שונות ולהאכיל אותו ככל האפשר. למרבה הפלא, ג'אגהד עדיין ניצח בתחרות. לאחר מכן, הוא הסביר לג'יין כי ספורטאים צריכים להתאמן כל הזמן על מנת להישאר בכושר, והיא למעשה עזרה לו "להתאמן" לתחרות.[3][4][5]

למרות תיאבונו הרב, ג'אגהד אינו מתקמצן בחלוקת אוכל, או אכילה על חשבון רעבונם של חבריו. כשחנות לממכר ממתקים נפתחה בריברדייל, הוא הוציא את כל כספו על שקית ענקית של ממתקים, אך כשפגש בילד צעיר חסר פרוטה מחוץ לחנות, הוא נאבק בתיאבונו ובחר לתת את הממתקים לילד. בסיפור דומה, ג'אגהד פגש הומלס שחיבב את אותה הפיצה בדיוק כמוהו, והחליט לתת לו את הפיצה שרכש זה עתה. בסיפור אחר, לאחר שזכה בשלוש פיצות בשבוע למשך שישה חודשים על היותו לקוח המיליון של פיצרייה, הוא תרם את כולם למטבח בו הוא התנדב.

הכובע של ג'אגהד[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך הופעותיו בקומיקס, ג'אגהד כמעט תמיד לובש את הסימן המסחרי והאייקוני שלו - כובע צמר בצורת כתר, המכונה לפעמים "כובע ג'אגהד" או בפשטות "כתר", שהיה פופולרי בקרב נערים בשנות ה-30 ובשנות ה-40. הכובע היה עשוי מפדורה עם שוליים משופעים בזיג זג כלפי מעלה.[6] בשנות ה-20 ובשנות ה-30 של המאה ה-19, נדרשו תלמידי השנה הראשונה ללבוש כובעים דומים למטרות חניכה. כובעים דומים הופיעו ונלבשו על ידי דמויות בספרי קומיקס, סרטים מצוירים וספרי ילדים אחרים כמו אדי סטימסון בלולו הקטנה, מלווין ויזנהיימר באודרי הקטנה, סקוז בדובי ברנשטיין, ובאגס מיני באנציקלופדיית בראון. לעיתים צבעו של הכובע של ג'אגהד שונה והתחלף בין העיבודים השונים - הכובע היה בצבע שחור בקריקטורות של "Filmation" לעומת הצבע ורוד ב-The New Archies.

אף על פי שחבריו של ג'אגהד רואים את הכובע כמוזר ובלתי-בוגר, ג'אגהד עצמו רואה בו קמיע למזל טוב, וכאשר הכובע נלקח ממנו, הוא נהיה מועד לפורענויות. למשל, כשג'אגהד הצטרף לקבוצת הבייסבול של תיכון ריברדייל, ג'אגהד ננזף על ידי המנהל ות'רבי על כך שחבש את הכובע במקום קסדת בייסבול מתאימה. ג'אגהד נענה לוות'רבי והחליף את הכובע בקסדה, אבל אז התחיל לשחק כל כך רע שוות'רבי נאלץ להיכנע ולאפשר לו לחבוש את כובעו.

על פי הנראה, הכובע האייקוני של ג'אגהד גם מהווה נדבך חשוב באישיותו. בקו עלילה אחד, החבורה מנסה לשכנע אותו לנסות כובעים אחרים, אך התגלה שהכובעים אותם הוא ניסה, שינו את אישיותו של ג'אגהד לרעה בהתאם למאפייניהם. לבסוף, החבורה התחננה אליו שיחזור לכובע האייקוני שלו וכששאל מה יעשו אם יעשה זאת, הם הציעו לו מגש המבורגרים והוא הסכים בשמחה.

ב-Jughead and Friends Digest #25 שעסק בעלילת "סוד הכובע של ג'אגהד", הכובע של ג'אגהד נהרס בתאונת כביסה. וונדי ות'רבי (אחייניתו של ות'רבי) מחליפה את הכובע האבוד בכך שהיא מכינה כובע זהה - לוקחת פדורה ישנה, חותכת אותה ומעצבת אותה לצורת הכתר של כובעו של ג'אגהד.

חבריו ומשפחתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

העטיפה של חוברת "Pep Comics #67" בה, ג'אגהד (השלישי משמאל) לצדם של חבריו.

החבר הטוב ביותר של ג'אגהד הוא ארצ'י אנדרוז, למרות הבדלי האישיות בין השניים. ארצ'י היה הנער הראשון שג'אגהד פגש איתו כשעבר לריברדייל, ולעיתים קרובות הוא נגרר לתוכניותיו של ארצ'י ולתעלוליו. ג'אגהד הוא בדרך כלל הראשון להוציא את ארצ'י מצרות אליהם הוא נקלע (אם כי לפעמים הוא רק מחמיר את המצב). ג'אגהד, נאמן מאוד, מוכן לעשות כמעט כל דבר כדי לעזור לארצ'י, מה שארצ'י מקבל כמובן מאליו.

רג'י מנטל הוא עוד אחד מחבריו הקרובים של ג'אגהד, אם כי יחסיו עם ג'אגהד נקבעים בעיקר על ידי התחרותיות המתמדת שלהם. רג'י לעולם לא מפספס הזדמנות להעליב את ג'אגהד, ואילו וג'אגהד מרבה להגיב לו על ידי תעלולים כדי לעצבן אותו. אף על פי שנראה לעיתים קרובות שהם שונאים אחד את השני, לשניים באמת אכפת אחד מהשני.

לצדו של ארצ'י, בטי קופר נחשבת בקומיקס לעיתים קרובות לחברתו הטוב ביותר של ג'אגהד. אהבתם ההדדית, הערכתם המשותפת שלהם לאוכל (היא מבשלת, הוא אוכל), ומשחקי הבייסבול המשותפים שלהם הפכו את ידידותם לשם דבר בקומיקס. באופן אירוני, בעוד שג'אגהד לא מתעניין כלל בענייני אהבה, הוא לעיתים קרובות מנחם את בטי כאשר ארצ'י שובר את לבה. בסדרה "ריברדייל", בטי וג'אגהד נמצאים במערכת יחסים רומנטית, ומכונים בחיבה על ידי מעריצי הסדרה "באג'הד". כותבי ומעריצי "ארצ'י קומיקס" מעירים לפעמים שאם הם היו משדכים את ג'אגהד לאחת הנערות, זה היה עם בטי.[7] בחוברת אחת, ג'אגהד אומר בטי שאם הוא היה אי פעם מנשק בחורה מרצונו, הוא היה בוחר לנשק אותה. Cyrano Jones הוא אחד מקשתות העלילה המודרניות יותר של "ארצ'י קומיקס" המרמזות על כך שלג'אגהד ישנן רגשות נסתרים עבור בטי. בסרט "ארצ'י והאדם הקדמון" הגרסה הקדמונית של ג'אגהד התאהב בבטי העכשווית, וכמו כן אשתו הקדמונית של ג'אגהד מוצגת כגרסה הקדומה של בטי.

לאורך ההיסטוריה של "ארצי קומיקס", דמויותיהם של ג'אגהד וורוניקה לודג' נוטות להתווכח ולחלוק אחד על השנייה כל הזמן. ורוניקה לא יכולה לסבול את התנהגותו הלא-אופיינית, ואילו ג'אגהד נהנה להקניט אותה ולגרום לה לאבד את קור רוחה עם עלבונות מתוחכמים; והיחסים ביניהם מוגדרים כ"חברים-אויבים". בחוברת אחת, ג'אגהד אמר לוורוניקה שהוא "משוגע מרוב תשוקה" עליה, והחל לצוץ בכל מקום שהייתה בו, על מנת להוריד אותה מגבו לאחר שביקרה אותו בפומבי. בחוברת אחרת, השניים לוהקו יחד להצגה תיכוניסטית, והשניים נאלצו להתנשק מאילוצי ההצגה, אך דבר זה גרם לוורוניקה להתאהב בו למשך פרק זמן ממושך. עם זאת, ג'אגהד הצליח להימנע ממנה בעזרת כריך שום ובצל.[8]

משפחתו של ג'אגהד כוללת את אביו, פורסיית' פנדלטון השני, שעל שמו הוא קרוי, את אמו, גלדיס, ומאוחר יותר גם את אחותו הצעירה, ג'ליבין. לג'אגהד יש גם קרובי משפחה אקסצנטריים רבים, ביניהם הדוד הרמן, או "דוק ג'ונס", ממציא טיפש ויהיר במעט, שיצירותיו יוצרים לרוב צרות לג'אגהד או לחבריו, ודודנו הצעיר, סופרהד. בין עלילות הקומיקס, ג'אגהד מספר סיפורים רבים ומעניינים על אבותיו. בפרק אחד של "ארצ'י" משנות ה-70, סבו וסבתו של ג'אגהד - שניהם דומים לג'אגהד - מופיעים. בסדרה המצוירת "חבילת ההפתעה של ארצ'י וסברינה" כיכב דודנו אייס, שדומה לו במראה אך בעל כובע שונה, כאשר הוא התחזה לו תחילה על מנת לרכוש חברים, ועשה לארצ'י וחבריו תעלולים רבים.

בחוברת אחת, ג'אגהד טוען כי סבתא רבתא שלו היא ילידת אמריקה מ"שבט פאטוקסט", על אף העובדה שהשבט המדובר נכחד בשנת 1622.[9] בחוברת אחרת שפורסמה באותה התקופה, ג'אגהד טוען שסבא-רבא שלו הוא "אסקימו", שהיה "השוטר היחיד מצפון לנומה... 'אול אף-כחול ג'ונס' הם קראו לו!".[10] סביר להניח שאף אחד מהסיפורים הללו לא נלקחו ברצינות, מכיוון שהוא השתמש בסיפורים הללו, כמו כן בטענותיו, על מנת לצחוק על ורוניקה, מה שמרמז יותר כי דבריו נאמרו כהלצה.

יחסיו עם הוט דוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'אגהד והוט דוג
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.

הוט דוג הוא כלב מאט ארוך שיער שמראהו מזכיר במקצת כלב צאן אנגלי עתיק הוט דוג הוא כלב המחמד של ג'אגהד, אם כי כאשר הוא הופיע לראשונה ב-Pep Comics #224 (דצמבר 1968), הוא השתייך לארצ'י. בהופעותיו הראשונות, הוט דוג החליף את בעליו לעיתים תכופות, אך בסופו של דבר היה ונשאר מזוהה ביותר עם ג'אגהד, וכמוהו, הוא מוצג כעצלן, בעל תיאבון קבוע וסולד מרג'י מנטל.

ברוב רצועות הקומיקס, הוט נחשב לרוב חבר בחבורה של ארצ'י. הוא נוטה להימשך לכלבים החמודים של ורוניקה לודג', ואפילו נולדו לו גורי כלבים עם אחת מהם, כלבת פודל בשם לוקרישיה. בסדרת האנימציה משנות ה-70, "סברינה, המכשפה הצעירה", יש להוט דוג סיידקייק בשם צ'ילי דוג, כלב קטן ואדום שיער. ה"קרבות" החוזרים ונשנים שניהלו שני הכלבים מול חתולה של סברינה, סיילם סייברהאגן, היוו מקור לבדיחות חוזרות. במיני הסדרה Jughead's Pal, Hot Dog, המתרחשת ביקום חלופי, כאשר משפחתו של ג'אגהד מתנגדת להתגוררותו של הוט דוג בביתם, דילטון דוילי בונה להוט דוג בית כלבים מלא בהמצאות גחמניות. במיני הסדרה הזו, הסיידקייק של הוט דוג היה צ'יוואווה בשם פבליטו.[11]

בסדרת האנימציה "המופע של ארצ'י", הוט דוג הוא הקמיע של "The Archies" ולעיתים קרובות הוא נוהג להעמיד פנים שהוא זה ש"מנהל" את הלהקה.

גרסאות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי המוות עם ארצ'י[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אחרי המוות עם ארצ'י

בחוברת הראשונה של אחרי המוות עם ארצ'י, ג'אגהד מתחנן בפני סברינה שתקים לתחייה את כלב המחמד שלו, הוט דוג, שנדרס. סברינה מקימה אותו לתחייה, אך הוט דוג חוזר כזומבי ומדביק את ג'אגהד. לאחר מותו, ג'אגהד מכונה "פציינט 0", מכיוון שהוא הראשון שהודבק והדביק את כולם באפוקליפסת הזומבים. עם זאת, בחוברת השמינית רוחו של ג'אגהד מתגלה לארצ'י ומגלה לו שנשמתו כבר לא נמצאת בגופו; ושישות עתיקה ומסתורית שולטת בגווייתו.

ג'אגהד: הרעב[עריכת קוד מקור | עריכה]

בג'אגהד: הרעב, ג'אגהד הוא אדם זאב האחראי למספר רציחות בריברדייל, ומכונה "המרטש מריברדייל". הוא וארצ'י מבינים שהוא אדם זאב לאחר שהוא רוצח את דילטון במהלך ירח מלא. למחרת, בטי מספרת שג'אגהד בא משושלת ארוכה של ליקנתרופים עד לאנגליה של ימי הביניים ושאבותיה היו שם תמיד כדי לעצור אותם. מכיוון שהוא לא רוצה שבטי תהרוג את ג'אגהד, ארצ'י מציע לה ללכת לגנים הבוטניים ולרפא אותו באמצעות צמח חונק-הזאב. התרופה עובדת למשך מספר חודשים, אך הליקנתרופיה משתלטת שוב על ג'אגהד, והוא עוזב את העיר עם הוט דוג לאחר שהוא רוצח את רג'י מנטל בשוגג ומבין שבטי לא תתן לו הזדמנות שנייה.

החיים עם ארצ'י: חיי הנישואין[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרת קומיקס זו, ג'אגהד קנה את "פופ'ס" מפופ טייט וקרא לו מחדש "ג'אגהד'ס", נושא שלאחר מכן זכה להרחבה משלו ביקום "ארצ'י קומיקס". בסופו של דבר, נושא זה נזנח ופופ חזר להיות הבעלים המקוריים של "פופ'ס". בסדרה זו, ג'אגהד מתחתן עם מידג' קלאמפ בעתיד אפשרי אחד, ועם את'ל בעתיד האפשרי השני.

במדיות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותו של ג'אגהד ג'ונס בגילומו של קול ספראוס.

אנימציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דמותו של ג'אגהד הופיעה בתפקיד ראשי ב"המופע של ארצ'י", סדרת קריקטורות משנת 1968 שהופקה על ידי חברת ההפקות "Filmation". בנוסף, ג'אגהד גם הופיע בסדרות ספין-אוף שונות שהופקו באותו פורמט בין השנים 1969–1977 שכללו בין היתר את הסדרות "Archie's TV Funnies" ו-"The U.S. of Archie", ואחרים. בכל אלו, דמותו דובבה על ידי הווארד מוריס.
  • דמותו של ג'אגהד הופיעה בסצנת קמע בסרט האנימציה של רחוב סומסום.
  • דמותו של ג'אגהד הופיעה ב"The New Archies", עיבוד מחודש של ארצ'י והחבורה. בסדרה זו, ג'אגהד תואר כטיפוס צעיר בחטיבת הביניים, ודובב על ידי מייקל פנטיני.
  • דמותו של ג'אגהד הופיעה בסדרה "התעלומות המוזרות של ארצ'י" ובסרט המבוסס עליה "ארצ'י והאדם הקדמון", שם דמותו דובבה על ידי כריס לונדקוויסט.
  • ב"משפחת סימפסון", דמויותיהם של ג'אגהד, מוס, ארצ'י, ו רג'י עושים הופעת קמע קמיע בפרק "Sideshow Bob Roberts".

לייב-אקשן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דארל מאריי שיחק את דמותו של ג'אגהד ב"ארצ'י", פרק של "Saturday Comedy Special" משנת 1976;[12] שהיה אמור להיות פיילוט לסדרה חדשה, שמעולם לא הופקה.[13] מאריי שב לגלם את ג'אגהד בסרט הטלוויזיה "The Archie Situation Comedy Musical Variety Show" משנת 1978.[14]
  • ב-6 במאי 1990, רשת "NBC" שידרה את הסרט "ארצ'י: לריברדייל ושוב בחזרה", סרט טלוויזיה (ולאחר מכן עיבוד קומיקסי) המתרחש 15 שנה לאחר שארצ'י וחבריו סיימו את לימודיהם בתיכון ריברדייל. בסרט זה דמותו של ג'אגהד גולמה על ידי סאם וויפל. חמש עשרה שנים לאחר סיום לימודיו בתיכון, ג'אגהד הפך לפסיכיאטר מצליח מחוץ לריברדייל[15] ואב לבן אותו הוא מגדל לבדו, ג'ורדון, ושארצ'י מכנה אותו "ג'אגהד ג'וניור".
  • בדרמת הנעורים "ריברדייל", המשודרת ברשת The CW, דמותו של ג'אגהד מגולמת על ידי קול ספראוס. בעיבוד זה, דמותו של ג'אגהד שונה במידה ניכרת מדמותו הקומיקסית, והוא מוצג באור אפל וקודר יותר. במהלך הסדרה, ג'אגהד לובש גרסה ריאלסטית של כובע הכתר המוכר שלו, (אף על פי שהגרסה הקומיקסית של הכובע וכמו כן גם חולצת הטריקו המוכרת שלו עם האות "S", מופיעים בסיקוונס חלום). לאורך הסדרה, אמו ואחותו של ג'אגהד מוזכרות, אך לא נראות לאחר שעזבו את ריברדייל בעקבות בעיות האלכוהליזם של אביו, אף. פי, שגם משמש כמנהיג "הסרפנטס". בסיום העונה הראשונה, ה"סרפנטס" מציעים לג'אגהד את מעיל הז'קט שלהם, מה שהופך אותו למעשה לחבר כבוד. בעונה השנייה, הוא עובר חניכה על מנת להפוך לחבר מלא, ועם הזמן, הוא הופך למנהיג בפועל של ה"סרפנטס" המתבגרים, ובסיום העונה השנייה, לאחר שהוא מנסה להציל את ה"סרפנטס" ממאבק מול כנופיה יריבה, אף. פי. פורש וממנה אותו כיורשו. מעשהו הראשון של ג'אגהד כמלך ה"סרפנטס" הוא צירופה של שריל בלוסום לכנופיה. בעונה השלישית, דמויותיהן של גלדיס וג'ליבין, אמו ואחותו, שבות, והדבר משפיע על מרקם חיי המשפחה של ג'אגהד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Erickson, 2005. p.92
  2. ^ 1 2 Appelo, Tim (November 8, 1991). "Forever Archie". Entertainment Weekly. Retrieved January 17, 2014.
  3. ^ "The Great All-American Pembrooke-Riverdale Food-Eating Contest!" Archie at Riverdale High 97 (June 1984)
  4. ^ e.g. "cover" Jughead with Archie Digest Magazine 110 (April 1992); "The One-Millionth Customer!". Jughead's Double Digest Magazine (70). Oct 2000. ISSN 1061-5482.
  5. ^ Rhoades, Shirrel (2008). Comics Books: How the Industry Works. Peter Lang Publishing, Inc. ISBN 978-0820488929. Retrieved 2017-03-22.
  6. ^ "I'm Learning To Share!: Search term: "Jughead's hat"". Learning2share.blogspot.com. 2009-04-27. Retrieved 2010-10-04.
  7. ^ "Ask the Archivist, "Why did Jughead give up girls?"". Archived from the original on October 20, 2007. Retrieved 2007-07-21.
  8. ^ Jughead's Double Digest #99: "Shakespeare Anyone?" (January 2004)
  9. ^ Gladir, George (w), Goldberg, Stan, Mike Esposito (a). "Liberty Island" Life with Archie 255: 5 (July, 1986), Archie
  10. ^ "An Interesting Discovery". giantboxofcomics.blogspot.com. 2016-05-06. Retrieved 2018-09-18.
  11. ^ "November "Did You Know?"". Archived from the original on October 20, 2007. Retrieved 2010-02-17.
  12. ^ Derrel Maury on IMDb
  13. ^ "Archie" on IMDb
  14. ^ The Archie Situation Comedy Musical Variety Show on IMDb
  15. ^ Thompson, Steven (September 2016). "Archie's Antagonist, Reggie Mantle". Back Issue!. Raleigh, North Carolina: TwoMorrows Publishing (91): 67.