בתאל משיאן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בתאל משיאן
לידה 18 במאי 1989 (בת 34)
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2006
מקום לימודים בית צבי עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה הסרט "ברחל בתך הקטנה", בו גילמה את התפקיד הראשי, זכה במקום הראשון בפסטיבל קולנוע דרום, היה מועמד לפרס וולג'ין בפסטיבל ירושלים ובקטגוריית סרטים קצרים בפסטיבל קאן (2007)
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בתאל משיאן (נולדה ב-18 במאי 1989) היא שחקנית ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתאל נולדה ברמת השרון ואז עברה עם משפחתה לאשקלון. היא בתו השלישית לאביה, יליד איראן והבכורה לאמה, ילידת הארץ. יש לה שתי אחיות גדולות מנישואיו הראשונים של אביה, ועוד שתי אחיות קטנות מהנישואים של הוריה. הוריה התגרשו כאשר הייתה בת 12.

ב-2010, כשהייתה בת 21, נפטר אביה ממחלת ריאות חסימתית כרונית.

היא החלה לשחק בתיאטרון העירוני באשקלון בילדותה לצד לימודי בלט קלאסי וציור. משיאן נשרה מהתיכון בכיתה י', ויתרה על שירות צבאי ובמקום זאת עשתה שירות לאומי עם נוער במצוקה.

בשנת 2011 סיימה את לימודיה בית הספר לאומניות הבמה בית צבי. עבור הצטיינות בתפקידיה בהצגות ובתחרויות מונולוגים בבית הספר זכתה במלגות ע"ש שושנה דואר, עדה בן נחום, בנץ כרמל, קרן בוכמן ע"ש יוסי בנאי ובמלגת אלי ליאון.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקולנוע ובטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2006 שיחקה בסרט הסטודנטים "ברחל בתך הקטנה" בתפקיד רחל. הסרט, בבימוי אפרת כורם זכה במקום הראשון לסרטי סטודנטים בפסטיבל קולנוע דרום והיה מועמד לפרס וולג'ין בפסטיבל הקולנוע בירושלים. הוא אף נבחר לייצג את ישראל בתחרות בפסטיבל קאן 2007.

בשנת 2012 היא השתתפה בקליפ של רמי קלינשטיין לשיר "רוצי קטנה".

בשנת 2013 הצטרפה לעונה השלישית של סדרת הנוער אליפים ששודרה בערוץ הילדים ב"Yes" את ספיר, לצד יסמין עיון, יותם קושניר, אסף הרץ ועומר דרור. באותה שנה ליהקה לסרט הסטודנטים "אדם" של הבמאי שגב גרשון שזכה במקום הראשון בפסטיבל הבינאלומי לקולנוע בניו יורק, והשתתפה בקליפ לשיר "עפה עליו" של הזמרת נסרין, ששוחרר בדצמבר 2014.

בשנת 2014 שיחקה בסרט הדרמה "בן זקן" של הבמאית אפרת כורם ובכיכובו של אלירז שדה. הסרט התחרה בפסטיבל ירושלים, בפסטיבל ברלין וזכה במקום הראשון בפסטיבל בלפור ובפסטיבל הסרטים במילאנו. באותה שנה שיחק בתפקיד הראשי בסרט הסטודנטים זוכה הפרסים "צומת הרוחות" בבימויו של רותם מורט. בהמשך השנה התארחה בתור אלמה בסדרה "פרודים" שיצר דניאל לפין לזכיינית ערוץ 2 - רשת 13.

בשנת 2016 שיחקה בסרטו של ניר ברגמן, "להציל את נטע" לצד בני אבני ורותם אבוהב ובאותה שנה שיחקה בסרטה של הגר בן-אשר "הפורצת" בתפקיד חן לצד ליהי קורנובסקי. באותה שנה שיחקה בסרט הקצר של הבמאי דוד שמש; "קו 16" בתפקיד נופר. באותה השנה שיחקה במיני-סדרת הטלוויזיה הגרמנית "שרה שטיין" ברשת ARD, וגילמה חוקרת משטרה לצד קתרינה לורנץ, איתי טיראן, סמואל פינצי, גיל פרנק וגילה אלמגור.

בשנת 2017 השתתפה בסרט הסטודנטים "מחוּל", בבימוי נעמה דיין, וגילמה את דמותה של אלונה.

בשנת 2019 התארחה בעונה השלישית של הסדרה "האחיות המוצלחות שלי" שיצרו נועה ארנברג וגלית חוגי לYes.

בשנת 2021 החלה לככב בסדרה "היורשת" בקשת 12, בה גילמה את דמותה של ספיר סנדרוסי.

קריירה בתיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל מ-2011 משיאן נמצאת בזוגיות עם סער וילף, יזם הייטק. השניים מתגוררים יחד בתל אביב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בתאל משיאן בוויקישיתוף