בשר ברווז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בשר ברווז
חזה ברווז ברוטב תפוחים ודבש, לצד אורז פרא
חזה ברווז ברוטב תפוחים ודבש, לצד אורז פרא
חזה ברווז ברוטב תפוחים ודבש, לצד אורז פרא
מאכלים
סוג poultry meat עריכת הנתון בוויקינתונים
אופן הגשה ברווז בנוסח פקינג, פואה גרה, ברווז בתפוזים, קונפי ברווז, ברווז גאנגצ'ה, צ'רנינה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
שף במסעדת צ'ואנג'ודה המכין ברווז בנוסח פקינג

בשר ברווז מוגש כמנת בשר במתכונים שונים, שמבושלים עם בשרם של מינים שונים במשפחת הברווזיים, הן ברווזים השוהים במים מתוקים והן כאלו השוהים במים מלוחים. מנות בשר ברווז מוגשות במטבחים שונים ברחבי העולם. בשר הברווז הוא בשר כשר, אך בישראל הוא נפוץ פחות מבשרים כשרים אחרים, מאחר שגידולו יקר. בשר הברווז הוא שומני יותר מבשר עוף מאחר שהשומן העוטף את הברווז מסייע לו לשמור על חום גופו ועל יכולת הציפה של במים.

סוגי ברווזים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברווז הבית (או "ברווז פקין") הוא הברווז הנפוץ ביותר המשמש למאכל בארצות הברית. באנגלית משמש אף השם "ברווזי לונג איילנד" לתיאור סוג ברווז זה, מאחר שמרבית גידולי הברווזים לצורכי מסחר נעשים בלונג איילנד. בשנים האחרונות נעשו זנים מסוימים פופולריים יותר, למשל ברווז מוסקובי או מולארד (שהוא תוצר הכלאה של פקין ומוסקובי).[1] בשונה ממרבית הברווזים המבויתים האחרים, מוצאם של ברווזי המוסקובי אינו במין הברכייה.

חלקי הבשר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנות בשר הברווז מבושלות לרוב מבשר החזה והרגליים. בשר הרגליים כהה יותר ושומני יותר מבשר החזה, אם כי בשר החזה של הברווז כהה יותר מזה של בשר עוף או בשר הודו. בהיותם חיות המבלות זמן ניכר בשחייה על פני המים, לברווזים יש שכבת שומן תת-עורית מבודדת חום, בין העור לבין הבשר. חזה ברווז שהוסרו ממנו העצמות ניתן לצלות על הגריל כמו סטייק. לרוב לא מסירים את שכבות העור והשומן בעת הצלייה. ניתן לאכול גם חלקים פנימיים של הברווז, כמו לב או כליות. כבד הברווז משמש פעמים רבות תחליף לכבד אווז במנת פואה גרה. כך גם יש המגדלים ברווזים תוך פיטומם והאבסתם, על מנת להגדיל באופן מלאכותי את כבדם.

מנות מבשר ברווז[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשר הברווז משמש במגוון מנות שונות ממטבחים ברחבי העולם. במרבית המנות תהליך ההכנה מערב צלייה, לכל הפחות בחלק מתהליך ההכנה, על מנת להוסיף פריכוּת לעור. כמה מנות שמבושלות מבשר ברווז:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בשר ברווז בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Domestic Ducks". Duckhealth.com. אורכב מ-המקור ב-2013-10-15. נבדק ב-2012-02-06.