ברק שחור (סרט, 2009)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברק שחור
Чёрная Молния
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי אלכסנדר ווייטינסקי
דמיטרי קיסליוב
הופק בידי טימור בקממבטוב עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דמיטרי אלייניקוב
אלכסנדר טלאל
עריכה דמיטרי אלייניקוב עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים גריגורי דובריגין
ואלרי זולוטוחין
סרגיי גרמש
איוואן ז'ידקוב
יקטרינה וילקובה
ויקטור ורג'ביצקי
מיכאיל יפרמוב
מוזיקה יורי פוטיינקו
צילום סרגיי טרופימוב עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Bazelevs
חברה מפיצה סרטי יוניברסל, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה רוסיהרוסיה דצמבר 2009
ישראלישראל ינואר 2010[1]
משך הקרנה 100 דקות
שפת הסרט רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, סרט מדע בדיוני, סרט פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $15,000,000
הכנסות $21,500,000
פרסים מועמדות לפרס נשר הזהב בקטגוריית הפסקול הטוב ביותר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברק שחוררוסית: Чёрная Молния) הוא סרט גיבורי על מדע בדיוני, בבימוים של אלכסנדר ווייטינסקי ודמיטרי קיסליוב ובהפקתו של טימור בקממבטוב. זהו סרט גיבורי העל הראשון מסוגו שנוצר ברוסיה. ל-2012 תוכננה יציאתו לאקרנים של סרט ההמשך "ברק שחור 2" אך תוכניות אלה נגנזו.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

סצנת פתיחה: השנה היא 2009. איש העסקים קופצוב מסתכל במכונת קידוח ענקית. אחד המדענים, מסתכל על המסכים ומכריז: "זהו הבסיס הגאולוגי של מוסקבה! אם הוא ייסדק ... העיר תקרוס" כאשר איש העסקים ממלמל: "היהלומים שלי!", לפתע מהירות הקידוח יורדת ואיש העסקים עוזב את החדר עם המדענים.

סתיו 2009. סטודנט רגיל בשם דימה מאיקוב מאוניברסיטת מוסקבה מקבל מאביו מתנת יום הולדת, רכב "וולגה גא"ז-21" שחור דגם 1966. אבל מתברר שזו לא מכונית רגילה, אלא רכב חשאי מצויד במנוע סילון. דימה מאוהב בחברתו לכיתה אנסטסיה סבטלוב, דרך הרצאותיו של המרצה קופצוב הוא מתחיל באמת ובתמים להאמין כי הדרך היחידה להצלחה - היא להיות אגואיסט.

הגיבור מתחיל את הקריירה שלו הוא עובד באמצעות המכונית החדשה, תוך הובלת פרחים ללקוחות. על התכונות המיוחדות של המכונית שלו, הוא מגלה לגמרי במקרה. בתחילה, דימה נהנה מהטיסה במכונית המעופפת שלו ומרוויח כסף טוב, תוך שהוא עוקף את פקקי התנועה עתיקי היומין של מוסקבה. אבל האינטרס העצמי שלו מוביל אותו לכך שהוא לא בא לעזרתו של אדם פצוע ברחוב שנדקר מסכין, עד שמתברר כי האיש הזה הוא אבא שלו.

מות אביו, מביא לשינוי ביחס של דמיטרי לחיים. בשמי מוסקבה ישנו "ברק שחור" - המגן על אזרחי העיר מפני פושעים, תאונות ואסונות.

בינתיים, איש העסקים קופצוב מתחיל לחפש חומרי מאיצי-נאנו (נאנו-קטליזטור) הממיר דלק "ברק השחור" בדלק טילים, שיכול לשמש גם עבור קידוח תת-קרקעי. קידוח שעלול להשמיד את כל מוסקבה, אך ייקל על חשיפת שכבת יהלומים בקרקעית האדמה, תחת הלוח הטקטוני שעליו ניצבת העיר. קופצוב מוצא מדענים - אלה שבנו את הוולגה המעופפת - ומחייב אותם לייצר גרסת אחות צבאית ל"ברק השחור", כאשר הוא משתמש ברכב "מרצדס" כבסיס לשלדת הרכב. דימה מפתה את קופצוב לגגו של גורד שחקים, לאחר שהוא מאפשר לאחד המדענים - פרפלקין - להימלט. דימה אפילו לא מספיק להיאבק בנבל קופצוב, הוא דופק את טילי "הברק השחור" ומתנגש בבניין, תוך שהוא לוקח עמו את מאיצי הנאנו (הנאנו-קטליזטור) ומתדרדר עם ה"וולגה" אל מתחת לקרח של נהר מוסקבה.

חיוג הטלפון של אנסטסיה חברתו, שמבינה כי היא באמת אוהבת את דימה, מעיר אותו מתרדמתו. דימה נזכר בדלק הרזרבי של הנאנו-חום והוא עולה מן הקרח, כמו טיל בליסטי וטס אל קופצב כדי להציל את המדענים ואת העיר מוסקבה. אחר כך הוא ממהר לאנסטסיה כדי לחגוג את השנה החדשה, אלא שקופצוב מנסה למנוע זאת ממנו כאשר הוא חוטף את נסטיה ומבקש את מאיצי הנאנו בתמורה. מעל לכיכר האדומה נסטיה קופצת מתוך מכוניתו של קופצוב ודימה מציל אותה. הקרב המכריע של שתי המכוניות מעופפות בשמי מוסקבה מסתיים כאשר דימה, כמו טיל "פרוטון", דוחף את מכוניתו של קופצוב אל מעבר לאטמוספירה, שם דלק ה"מרצדס" נגמר וקופצוב נשאר לצוף במסלול סביב כדור הארץ.

סצנת סיום: 1 בינואר 2010. דימה ואנסטסיה חוגגים יחדיו את השנה החדשה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]